Rabu, 22 April 2009

NO PROBLEM, GUNA V6 PUN MASIH BOLEH BERKHIDMAT KEPADA RAKYAT.

- SEKIRANYA PEMIMPIN TERSEBUT SEORANG YANG BERMUTU DAN BERWIBAWA DENGAN MENGUNAKAN PROTON PERDANA V6 PUN MASIH BOLEH MENERUSKAN KHIDMAT MEREKA KEPADA RAKYAT.

-YE..SIFAT DAN SIKAP PEMIMPIN BEGINILAH YANG KITA CARI DAN HARAPKAN UNTUK MEMIMPIN KITA KEARAH MASA DEPAN YANG LEBIH CEMERLANG. KEPIMPINAN YANG SANGGUP MENGENEPIKAN KEMEWAHAN DAN GLAMOR SERTA AMAT PATRIOTIK, LEBIH MEMENTINGKAN RAKYAT DAN NEGARA DARI KEPENTINGAN NAFSU SENDIRI.

ADALAH PEMIMPIN PUAK JUAK TU…TERUK BETUL…BARU 10 BULAN MEMERINTAH DAH MULA GATAL PUNGKOK..NAK KUSYEN IMPOT EMPOK...MAKLUM NAK KERETA IMPOT CAMRY 2.4 LAH KATAKAN. MULALAH MEMBURUKAN-BURUKAN KERETA NASIONAL YANG INDUSTRINYA TELAH MEMBAWA KEMAJUAN DAN KEJAYAAN KEPADA NEGARA TERMASUK MENGAYAKAN MEREKA DAN PUAK JUAK MEREKA JUGA.


Perak beli Perdana ganti Camry

IPOH 22 April — Kerajaan negeri Perak akan membeli kereta Proton Perdana Eksekutif untuk digunakan sebagai kenderaan rasmi anggota exco kerajaan negeri dan pegawai kanan kerajaan bagi menggantikan 16 buah kereta rasmi jenis Toyota Camry yang akan dilelong pada 4 hingga 18 Mei ini, kata Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir.

“Kita telahpun membuat keputusan bahawa kita akan kembali semula kepada Proton kerana itu adalah kereta yang menjadi lambang kebanggaan negara dan sewajarnya kita kembali semula menggunakan kereta ini sebagai kereta rasmi,” katanya pada sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri di sini hari ini. – Bernama

8 Comments:

kuntakinte said...

salam, kerajaan perak patut keluar notis dalam akhbar dan media perdana minta tolong orang ramai

'kalau sesiapa yg terjumpa seorang lelaki berkulit putih pucat, berjanggung kambing, bercermin mata muka macam cina mualaf, suka angkat - angkat tangan, membawa kereta warna hitam sila pesankan minta hantar kereta tu ke Pejabat Kerajaan Negeri Perak'

amieiezam said...

salam tuan rumah,

dengor cerita bekas mb Perak yang ke 10 pun tender sama kereta yang nak dijual tuh...huhuhuhu

kunta kinte,

AGS 10 tuh paling tinggi mileage nyer, teman rasa dah tak berapa elok kereta tuh...lagipun kereta tuh selalu digunakan untuk tujuan penderhakaan dan menfitnah...huh

kuntakinte said...

salam, amieeda, he...he... mana tak dikata tiga suku, gila talak, angau lagi.

punya le banyak duit, NI Jar ni pergi sewa banglo di satu kampung RM5000 sebulan, letak sain board Kediaman Menteri besar Perak.... u bayang kan tiga suku ke tidak..

sedih dan kedian teman nengok si Ni jar ni.

Taminsari said...

Salam Bang Tuah..

Diharap selepas menggunakan Proton Perdana nanti, pihak kerajaan negeri dapat memantau tentang kos selenggaraannya pula agar tidak terjadi ada apa-apa penyelewengan berlaku selepas itu?

Bangga dengan produk keluaran tempatan.

p/s dengan cerita " Ah Chong sunat " nak tender AGS 10 tu..?

Salam perjuangan

Tanpa Nama said...

ZZZ..SATU MALAYSIA DH TAU KETE PERDANA MAINTANANCE TGGI..TP BLI JUGAK..NK MAKE UP KE PE??TNYE MB TRENGANU ASAL DIE TUKAR KETE??HEHE..BODO BTOL PNYOKONG BN MCM NI PON XNMPAK..HAHA

AbgTuah said...

WANG MAINTENANCENYA AKAN PULANG JUGA PADA SYRIKAT PROTON..THEN PULANG JUGA PADA PEKERJA PROTON..THEN WANG TERSEBUT DIBELANJAKAN...THEN CIRCULATE JUGA PADA PENIAGA..THEN PENIAGA BERBELANJA PULA..CIRCULATE PADA PENIAGA LAIN..THEN BERBELANJA LAGI ..THEN CIRCULATE PADA PERNIAGA LAIN JUGA..THEN PUTARAN WANG TU TERUS MENERUS DI GUNAKAN DALAM NEGARA.

KALAU GUNA CAMRY..SEBAHAGIAN BESAR KOS PENYELENGARAAN DAN KOS ALAT GANTI MASUK SEMULA KE SYARIKAT TOYOTA..AKHIRNYA ORANG JEPUN JUGA YANG AKAN KAYA...

KENAPA PUAK JUAK PEMANGKANG NI GAGAL BERFIKIR KETAHAP INTELEK..

Tanpa Nama said...

gitu laa gaye nyo kalau dah dasar PEROMPAK....lelong laa pulok bahlol punya mamak zambry nie yea tapi ade phd beli kot????hahahaha

kuntakinte said...

salam, apa la jenis haprak...
mampus la...kerja MB ke Exco ke pandu kereta sendiri cari woksyop repair kereta kerajaan, jenis tak tahu tapi nak cakap jugak, ni la jenis otak busuk.

Teman pakai V6, teman buat maintainance 2 bulan ikut milage, kereta sendiri sekali tukar minyak hitam (ikut jenama), minyak gear yang seumpamanya hanya kos RM300 kadang2RM200 yg teman bayar, apa banyaknya, kalau banyak tak beli teman pun, sama juga dengan orang lain.

Sebab berlaku ada banyak pegawai kerajaan yang diamanahkan tidak amanah, dari driver yg pandu kereta berkenaan, pergi ke Pegawai logistik yg menjaga kenderaan kerajaan hingga ke pegawai kewangan yg membuat bayaran tidak amanah, cari duit haram... bagi orang seperti MB dan Exco jadi mangsa macam orang seperti haprak2 otak hitam seperti tak bernama ni yang suka tabur fitnah...wat bodoh sangat.

teman setuju hujah abang tuah, penggunaan kereta Nasional pengaliran wang tersebut, sikit ke banyak ke ia berlegar didalam negara dan berpusing kepada rakyat semula, itu lah dikatakan kecairan ekonomi berputar, ni faham ke tidak ni....sekolah darjah berapa..letih..kalau tak faham jangan buat macam faham... pasal tu bila mak bapak suruh belajar, belajar sampai pandai, kalau pegi mengaji Quran biar sampai tahu maksudnya...jangan main sondol ikut kata ulamak dalam semak je...tok guru pun sekolah pun sekolah atap je... malu ada rakyat tengging macam ni.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online