Ahad, 26 April 2009

KETUANAN RAKYAT IS LANUN PART II.


Aku AnakBukitGantang, membela Isac,

Dear ISAC, bukan anda seorang yang begitu. Generasi muda telah di brainwash untuk membenci segala-gala yang bermakna kebaikan dan kemajuan. Dalam istilah psychology di panggil anti establyshment

Perkara kanak-kanak tadika di seluruh kawasan gelomang hijaundiajar memijak bendera dan gambar pemimpin adalah satu rahsia terbuka. Malah sudah jadi trend pembangkang bila berjaya menawan sesebuah negeri, maka perkara pertama yang akan dilakukukan adalah menurup tadika KEMAS yang tak bersalah. Ianya terjadi di Terengganu zaman Lewat 1998 selepas PRU10, di Perak, Selangor dan Penang.

Di peringkat sekolah menengah dan Universiti pula pelajar diasuh menjadi trend untuk membenci kerajaan yang memerintah. Saya masih ingat ketika menuntut di luar negara pada era lewat 1980an, Pegawai MSD terpaksa membawa pita video Memali untuk menerangkan apa yang sebenarnya terjadi.

Sebenarnya menyemai budaya anti establysment ini akhirnya akan memakan diri pembangkang sendiri. Kelantan , satu-satunya negeri yang telah berada dalam cengkaman PAS selama 18 tahun telah menunjukkan penularan budaya anti establysment dalam kehidupan seharian..buktinya rusuhan di stadium bola sepak KAFA vs pasukan NS.

PAS / PKR/DAP dan PR hendaklah sedar menyemai budaya tersebut akhirnya akan memakan diri. Memang senagn mengarah golongan muda memberontak,knonnya kebangkitan golongan mahasiswa.....terpelajar... sebab naluri darah muda memang nak tunjuk lagak,sebab terasa tertekan kerana masih tidak independent secara kewangan... tapi ingat strategi memakan diri dan akhirnya negara yang akan musnah.


KOMENTAR PENULIS-

PENULIS TELAH MEMBACA DAN MEMBUAT PENELITIAN PANDANGAN DAN PENGALAMAN ISAC DAN ANAKBUKITGANTANG.

PENULIS JUGA SELALU TERTANYA, BENARKAH PIHAK PUAK JUAK YANG DIKATAKAN SEMPIT INI MENGUNAKAN PENDEKATAN MENDUNGUKAN AHLI/PENYOKONG MEREKA DENGAN PENDEKATAN RADIKAL.?

KEDENGARAN JUGA MEREKA KERAP DIKATAKAN MENGUNAKAN TAKTIK POLITIK YANG TERKOTOR IAITU MEMUTARKAN FAKTA, MEMBURUK-BURUKAN DAN MEMBENARKAN CARA.

SEKIRANYA INILAH CARA MEREKA, MAKA MEREKA JUGA TERLUPA BAHAWA METODOLOGI YANG MEREKA GUNAKAN INI AMAT MERBAHAYA DAN BOLEH MEROSAKAN SEHINGGA DUA KE TIGA GENERASI ANAK-ANAK MEREKA SENDIRI..

ITU SAHAJAKAH YANG MEREKA MAMPU.? TIADA APA-APAKAH CONTOH ATAU MODEL PEMBANGUNAN YANG MEREKA LAKUKAN ATAU BANGUNKAN YANG BOLEH DITONJOLKAN BAGI MEMBUKTIKAN KEBAIKAN PARTI MEREKA.?

PANDANGAN PENULIS, SEKIRANYA BENAR MAKA ITU ADALAH SATU LAGI CARA TERMUDAH BAGI MENUTUP SERTA MENGALIHKAN PERHATIAN DARI KELEMAHAN DAN KECACATAN PARTI MEREKA IAITU DENGAN MENCIPTA ATAU MENGADA-ADAKAN KEBURUKAN PADA UMNO/BN.

TERINGAT JUGA TAKTIK YANG DIGUNAKAN PUAK RADIKAL DAN KOMUNIS DILUAR NEGARA. MEREKA AKAN MENGUNAKAN ISU-ISU YANG DIREKA-REKA ATAU DIPERBESARKAN UNTUK DIASAK-ASAKAN KEDALAM OTAK AHLI/PENYOKONG MEREKA BAGI MEMASTIKAN TAHAP KEBINGUNGAN DAN KEDUNGUAN PENYOKONG MEREKA SENTIASA DI TAHAP YANG MEMUASKAN.?

ADA JUGA PENULIS MENDENGAR CERITA DINEGARA TU, ANAK-ANAK MEREKA SEKECIL PERINGKAT TADIKA LAGI TELAH MULA DIASUH, DIBRAIN WASH, DI DOKTRINKAN DENGAN IDEOLOGI REVOLUSI DUNGU DAN GANAS.

PENULIS TERTANYA, APAKAH MATLAMAT MEREKA SEBENARNYA UNTUK MEMBENTUK SATU GENERASI PELAPIS PENGANTI YANG LEBIH BINGGUNG DAN DUNGU DARI MEREKA UNTUK MEMULAKAN SATU GELEMBUNG REVOLUSI TONGGONG DIKEMUDIAN HARI KELAK.?

2 Comments:

anakbukitgantang said...

Thanks Abg Tuah, oh taktik tu..tersangat popular zaman Mao Tze Tung di Cina.

Kanak-kanak diajar jadi spy dan laporkan kepada pemerintah Komunis jika ada tindak tanduk subversif dan juga jika ada yang amalkan ugama oleh ibu bapa mereka sendiri!.

Begitu juga di nagara komunis lain seperti Soviet Union USSR, taktik yang sama digunakan untuk brainwash kanak-kanak sedari tadika.

Itulah sebabnya mereka tersangat suka menutup tadika KEMAS, bilamana dapat meemrintah negeri..sebab KEMAS adalah benteng terakhir kerajaan Federal..lihat di Terengganu zaman 1990an, di Perak, Selangor dan Penang sekarang...kenapa kanak-kanak tak berdosa diinaiyai? Sedangkan Melayu paling tak mampu menghantar anak ke taska lebih mahal! Sebab mereka ada agenda politik tersendiri!

Oleh itu, taktik yang digunakan oleh PAS amatlah berbahaya..generasi muda akan diajar menjadi anti establishment dan kononya ia adalah norma hidup...dan jika sekalipun mereka menakluki Malasia dalam PRU13, sebenarnya mereka akan mewarisi satu generasi yang adalah bom jangka (time bom)....sebab bibit anarki telahpun tersemai...

Berhati hatilah, you are what you eat...and you inherit a system that you sow the time bomb seed!

anakbukitgantang 24 Apr

kuntakinte said...

salam, memang dungu dan bonggok, ustaz ajar agama setakat baca tajuk je dan ulas contoh kan kepada BN dah percaya macam dah pakar sangat macam 100kali khatam AlQuran.

AnWar guna teori Michavelli, pecah dan perintah, wujudkan berbagai propaganda, yang penyokong dunggu dan bonggok ni terus sokong dan anggap ANWar "Makkal Shakti", walhal AN War tong kosong, berlatih pidato di US, balik Malaysia goreng pada orang Malaysia dah...habis semua anggap AN War orang paling bijak di muka bumi ni. dia sonddol pungkok orang pun dah tak percaya..hebat!!! species dungu dan bonggok.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online