Jumaat, 24 April 2009

JANGAN TAKUT, MELAYU PUN HEBAT...!!!


Liberalisasi 27 sektor galak usahawan Bumiputera bersaing

DATUK Seri Najib Razak berkata, tiada sebab untuk usahawan Bumiputera gusar dengan keputusan kerajaan meliberalisasi pasaran 27 sektor kecil perkhidmatan kerana langkah sedemikian sudah pun dilaksanakan di banyak negara lain seperti Indonesia dan Thailand.

Perdana Menteri berkata, pengalaman negara terbabit melaksanakan pendekatan dan liberalisasi sedemikian, sebaliknya menyaksikan usahawan mereka mampu bersaing dengan lebih hebat di pasaran terbuka.

"Saya lihat Bumiputera ada kemampuan bersaing dengan orang lain dan saya tidak bimbang (perniagaan) mereka akan pupus atau kalah dalam pertandingan sebab negara lain pun sudah terbuka sektor perkhidmatannya.

http://www.bharian.com.my/Friday/Nasional/20090423225441/Article/index_html

KOMENTAR PENULIS

- YE BENAR, APA YANG PERLU DITAKUTKAN. SETELAH SEKIAN LAMA DIBERIKAN KEISTIMEWAAN PEMILIKAN EQUITI TERSEBUT TENTULAH AKAN TIBA HARINYA MELAYU TELAH CUKUP BERSEDIA SERTA PERLU BERDIRI SENDIRI SERTA KELUAR DARI KEPOMPONG PHOBIA TAKUTKAN BAYANG-BAYANG SENDIRI.

DIMAKLUMKAN BAHAWA SEMUA NEGARA ASEAN TELAH PUN LAMA MEMPRAKTIKAN LIBERALISASI DI NEGARA MEREKA DAN MALAYSIA ADALAH YANG TERAKHIR SEKALI MELAKSANAKANNYA.

BUKTIKAN BAHAWA MELAYU BOLEH. BUKTIKAN MELAYU BERANI. BUKTIKAN BAHAWA MELAYU JUGA TAK KURANG HEBAT.

TAK HILANG MELAYU DIDUNIA…!!!

JADIKANLAH UNGKAPAN ZAMAN LAKSAMANA HANG TUAH TERSEBUT SEBAGAI SATU CABARAN BAHAWA BANGSA MELAYU JUGA TAK KURANG HEBAT DAN MAMPU BERSAING DENGAN BANGSA LAIN DI DUNIA.

BUKANKAH INI YANG JUGA DIMAHUKAN OLEH PUAK JUAK YANG SATU LAGI. BUKANKAH MEREKA JUGA SELALU MENJERIT-JERIT BAGI MEREMEHKAN KERAJAAN KONONNYA EKONOMI NEGARA KETINGGALAN JIKA DIBANDINGKAN NEGARA JIRAN SERANTAU. JADI APA YANG HENDAK DIHEBOHKAN LAGI WAHAI PUAK JUAK SEMPIT...BUKANKAH INI SATU USAHA POSITIF KERAJAAN UNTUK MAJU KEHADAPAN.

7 Comments:

Generasi Pejuang Bangsa said...

sy setuju abg tuah

kita perlu sekarang jawab persoalan ini ...jika tidak mereka boleh pengaruhi orang melayu ..

Malaysian-2Day said...

bukan takut abg tuah, tapi dasar. adakah dasar kerajaan telah berubah? kita giler2 pertahan kan DEB, sekarang D.S. Najib lak nak hapuskan DEB? kompius la aku abg tuah.

AbgTuah said...

SALAM MALAYSIA 2DAY..

MAAF MALAYSIA 2DAY..DEB TU LEBIH LUAS MAKNANYA DARI MELIBERALISASIKAN SUB-SEKTOR PERKHIDMATAN...

SUB-DEB MASIH LAGI TAK TERSENTUH..MASIH TERJAGA..

MELIBERALISASI SUB-SEKTOR PERKHIDMATAN IALAH MEMANSUHKAN SYARAT PEMILIKAN 30% EQUITI BUMIPUTRA KEATAS SYARIKAT ASING..SYARIKAT DARI LUAR NEGARA..

Tai said...

ha, sekarang, mugnkin pihak sana buat issue baru pulak encik.

Tanpa Nama said...

main sorong tarik, sorong tarik.. muahahhaha.. ayat kasi power, biar org kampung ternganga.. muahahahha

Tanpa Nama said...

Melayu pun hebat juga, ye betul, melayu UMNO memang hebat temberang rakyatnya, memang hebat kebas sebanyak mungkin peluang dalam sub sektor perkhidmatan yg diliberlisasikan. muahahahhah

kuntakinte said...

salam, Sudah lama Kerajaan beri tongkat pada Melayu untuk berjaya dan ramai yang telah berjaya didalam dan diluar negara.

Kini dalam keadaan ekonomi yang tenat Malaysia kena di buka kepada pelabur luar agar perbagaian pendapatan akan membantu Negara bertahan.

Cakap species macam pengecut tak bernama ni jangan diherankan sebab memang species pengkhianat dan penderhaka... sebab memang mereka tak layak membincangkan isu kepentingan Melayu sebab selama ini mereka pengkhianat Melayu dan perogol agama Islam. Sedih yang ditunjukkan macam mereka Melayu sejati walhal mereka lah perosak melayu dan tak layak disuap makan ke mulut mereka kerana kalau disuap pun makanan tersebut haram jadinya.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online