Rabu, 1 April 2009

CERITA DAN BERITA BERTAHAP RUBBISH LAGI BERKELAS KAMBING.

Anwar tak faham larangan ulas Altantuya, raja

Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak faham dengan arahan Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang melarang isu pembunuhan Altantuya Shaariibuu dan keputusan Sultan Perak dibangkitkan dalam kempen tiga pilihanraya kecil sekarang.
"Saya tidak faham kenapa Menteri Dalam Negeri, (Datuk Seri Syed Hamid Albar) tidak membenarkan (kita) bercakap tentang (isu pembunuhan) Altantuya

- WAHAI ANUAR, FAHAMLAH BAHAWA KAMI RAKYAT DAH MUAK DAN TAK MAHU MENDENGAR CERITA FITNAH DAN TOMAHAN BASI YANG MENYAKITKAN TELINGA ORANG BERIMAN. KAMI RAKYAT FAHAM BAHAWA CERITA TERSEBUT BOLEH MENIMBULKAN SUBJUDIS SERTA BERKATEGORI FITNAH DAN TOMAHAN YANG TERLARANG OLEH AGAMA. JADI RENTI-RENTIKANLAH YE…!!


PAS abai larangan sebut Altantuya, raja

Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak, Asmuni Awi menegaskan parti itu tidak akan akur dengan arahan polis yang melarang mana-mana pihak, termasuk calon mengeluarkan sebarang kenyataan atau kata-kata yang bersifat menghasut semasa berkempen dalam pilihanraya kecil.

Semalam, Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengeluarkan larangan mengejut kepada parti-parti bertanding di tiga kawasan pilihanraya kecil agar tidak membangkitkan isu pembunuhan Altantuya Shaariibuu dan keputusan kontroversi raja.

- BUKANKAH PARTAI PAS MENGAKU MEMPERJUANGKAN ISLAM ? BUKANKAH MENYEBUT MELAUNG-LAUNGKAN CERITA FITNAH DAN TOMAHAN SEUMPAMA ITU ADALAH KEGEMARAN SYAITAN LAHANATULLAH YANG SUKA MENGHASUT SEBAGAI LANDASAN PERJUANGAN MEREKA UNTUK MENERAKAKAN SEKELIAN UMAT ISLAM ?


Baju hitam akhbar PAS protes KDN

Tidak puas hati dengan penggantungan Kementerian Dalam Negeri (KDN), para wartawan Harakah digalakkan memakai baju T hitam khas dengan logo "23.3 Gantung!" sepanjang hari bekerja sebagai tanda bantahan dalam tempoh tiga bulan tindakan tersebut.

Seni reka baju protes juga memuatkan imej "orang lidi" digantung, selain slogan-slogan "Bebaskan Harakah!", "Hari hitam buat media alternatif", "Hapuskan akta mesin cetak" dan "Pulihkan kebebasan akhbar di Malaysia."

- PAKAILAH BAJU DENGAN LOGO APA PUN. PADA PANDANGAN PENULIS TINDAKAN KDN ADALAH BETUL DAN MEWAKILI MAJORITI BESAR RAKYAT DAN MASYARAKAT MALAYSIA YANG ENGGAN BERKOMPROMI DENGAN MANA-MANA AKHBAR YANG MENGELUARKAN BERITA YANG TAK BERASAS.

- SYABAS PIHAK KDN..TERUSKAN KETEGASAN TINDAKAN ANDA…SEKIRA MANA-MANA PIHAK MELANGGAR ARAHAN TERSEBUT DIHARAP PIHAK BERKUASA JANGAN TERAGAK-AGAK MENGAMBIL TINDAKAN YANG TEGAS. SUDAH SAMPAI MASANYA MALAYSIA NI DI BERSIHKAN DARI BERITA-BERITA YANG TIDAK INTELEK SERTA BERTAHAP RUBBISH LAGI BERKELAS KAMBING.

Sumber rujukan Malaysiakini…

3 Comments:

Jumayatara said...

UMNO dah semakin terdesak...kkekalahan seperti telah berada di hadapan pintu.

Aku yakin tindakan UMNO belum sampai kemuncaknya......apakah tindakan terdesak UMNO seterusnya.....tungguuuuuu



No to oral sex.Hargai bibir yang berdoa.

kuntakinte said...

salam, abgtuah mmapuih lah PAS PKR dan DAP, diorang hidup kerana mulut tabur fitnah, kalau di larang macam mana diorang nak hidup, makan pun tak lalu, sepanjang hidup diorang apa yang boleh buat melainkan fitnah sana, fitnah sini, sebab tu kroni si Nizar tu Encik Asmuni yang menjaga beratus2 ekar kompatmen Balak Nizar luluskan atas syarikat dia semasa Nizar jadi MB berkata tak akan ikut larangan KDN, diorang tahu diorang akan mampuih kalau dilarang sebab itu modal talian hayat dioarang, dah sebati dalam darah daging kata kan. contoh tok mudim si pisau kontot...he..he..

Tai said...

Biasalah bang tuah. Dah terbiasa dah dengan fitnah-fitnah, kalau minta tinggal, susah o. macam Ss lah, kalau tak ada net sehari, tak taulah.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online