Rabu, 14 Januari 2009

ISU PALESTIN DISERANG ZIONIS ISRAEL

ENGLISH VERSION

RESOLUTION 2/2009. BPN VIEWS ON PALESTIN AND ZIONIST ISSUE.

RESOLUTION ON ISSUE PALESTIN BEING ATTACKED BY ZIONIST ISRAELI AND BPN PROPOSAL AND ACTION.

1. WE MEMBERS OF BPN HEREBY STRONGLY CONDEMNING THE ENCROACHMENT INTO PALESTIN BY THE ISRAELI AND ALSO CONDEMNING THE MERCILESS MASSACRED DONE TO THE UNFORTUNATE CIVILIAN.

2. WE ALSO URGE ALL MALAYSIAN TO STAND UNITED AND LAUNCH A BOYCOT CAMPAIGN TO WEAKEN ALL COMPANIES THAT RELATED TO ISRAEL@ZIONIST AND HOPE THIS COULD BE DONE SERIOUSLY.

3. BPN ALSO URGE THE GOVERMENT OF EGYPT TO OPEN THEIR BORDER WITH PALESTIN SO THAT HUMANITARIAN AIDS CAN BE CHANNELED IN IMMEDIATELY AND AT THE SAME TIME ALLOWING THE PALESTINIAN TO SEEK REFUGE AND SHEALTER IN EGYPT.

4. THIS BOYCOTT/PROTEST CAMPAIGN WILL STANDS UNTIL THE ISRAEL@ZIONIST ABIDES ALL RESOLUTIONS ISSUED BY UNITED NATION AND UNTIL PEACE IN PALESTIN WERE RESTORED.

5. BPN URGES THE GOVERMENT OF MALAYSIA TO CALL OUT FOR AN IMMEDIATE OIC CONFERENCE TO STATION MUSLIM COUNTRIES SOLDIERS ALONG THE BORDER OF PALESTIN TO BOOST UP THE MORALE OF THE PALESTINIAN’S MUJAHIDIN FIGHTERS.

6. THE OIC HAS GOT TO URGE THE ARABIC NATION TO PLAY THEIR PARTS AND RESPONSIBILITY IN HELPING AND PROVIDING WHAT EVER SUPPORT NEEDED BY THE PALESTINIAN.

7. BPN URGE ALL LEADERS FROM OPPOSITION REPRESENTING PAKATAN RAKYAT TO SHOW THEIR PROTEST AND TO PERFORM THEIR SOCIAL RESPONSIBILITIES BY PARTICIPATING WITH GOVERMENT’S LEADERS TO BURN ISRAELI AND UNITED STATE’S FLAG AS A MESSAGE FOR MALAYSIA’S STRONG DISSENT.

8. BPN URGE OPEC COUNTRIES TO CALL FOR AN URGENT MEETING AND TO COME-UP WITH THEIR COLLECTIVE IDEAS IN RESOLVING THE ISRAEL AND PALESTIN CRISIS.

9. ALL MALAYSIAN REGARDLESS RACE AND RELIGION ARE URGE TO CONTRIBUTE SOME MONEY AND EFFORT TO HELP THE PALESTINIAN ALSO FOR THE MUSLIM IF THEY HAVE GOT FREE TIME DO RECITE A YASSIN VERSE ONCE A DAY AND PRAY FOR THE PALESTINIAN SAFETY AND HOPE FOR PEACE TO BE RESTORED SOON.

10. BPN HOPES FOR MALAYSIAN WELL BEING AND AWAY FROM THE MISFORTUNATE SITUATION WHICH BEFALLED ON TO THE PALESTINIAN WHERE THEIR DIGNITY AND INHERITED LAND, DAY-BY-DAY AND INCH-BY-INCH WERE FORCIBLY TAKEN AWAY FROM THEM BY THE DEMONIC ISRAEL@ZIONIST REGIME.




VERSI BAHASA MALAYSIA

RESOLUSI 2/2009 ISU PALESTIN DAN ZIONIS SERTA PANDANGAN BPN

RESOLUSI ISU PALESTIN DISERANG ZIONIS ISRAEL
DAN CADANGAN SERTA TINDAKAN BPN

1. BPN DENGAN INI MENGUTUK SEKERAS KERASNYA TINDAKAN ISRAEL MENCEROBOH PALESTIN TERMASUK MEMBUNUH ORANG AWAM YANG TIDAK BERDOSA DENGAN SEWENANG WENANGNYA.

2. KAMI JUGA MENDESAK AGAR RAKYAT MALAYSIA BERSATU DENGAN MEMBOIKOT BAGI MELEMAHKAN EKONOMI SEMUA SYARIKAT YANG ADA KAITAN DENGAN ISRAEL@ZIONIS DAN MISI MEMBOIKOT INI HENDAKLAH DILAKUKAN SECARA SERIUS, DAN BUKAN SEKADAR SAMBIL LEWA UNTUK PERHATIAN DUNIA SAJA.

3. BPN MENGGESA MESIR SUPAYA TERUS MEMBUKA SEMPADANNYA DENGAN PALESTIN SUPAYA BANTUAN KEMANUSIAAN DAPAT DISALURKAN DENGAN KADAR YANG SEGERA DISAMPING MEMBERI PELUANG KEPADA RAKYAT PALESTIN UNTUK BERLINDUNG DI MESIR

4. PROTES MEMBOIKOT INI AKAN DITERUSKAN SEHINGGA ISRAEL@ZIONIS AKUR DENGAN RESOLUSI-RESOLUSI PBB DAN KEAMANAN PALESTIN DIKEMBALIKAN SEPERTI SEDIAKALA..

5. BPN MENGGESA MALAYSIA MENGADAKAN SATU SIDANG TERGEMPAR OIC BAGI MENGHANTAR TENTERA NEGARA ISLAM DI SEMPADAN PALESTIN UNTUK MEMBERI SOKONGAN MORAL KEPADA PEJUANG PALESTIN.

6. PERTUBUHAN OIC PERLU MENGESA LIGA ARAB MEMAINKAN PERANAN DAN TANGGUNGJAWAB KEMANUSIAAN BAGI MEMBANTU DALAM APA JUA BENTUK SOKONGAN KEPADA PALESTIN.

7. BPN MENGESA SEMUA PEMIMPIN PEMBANGKANG MENYATAKAN PENDIRIAN BERSAMA DAN TANGGUNGJAWAB SOSIAL mereka DENGAN MENYERTAI PEMIMPIN KERAJAAN MEMBAKAR BENDERA ISRAEL DAN US SEBAGAI TANDA BANTAHAN KERAS MEWAKILI PAKATAN RAKYAT.

8. BPN MENGGESA NEGARA-NEGARA OPEC MELAKUKAN SIDANG TERGEMPAR BAGI MENYATAKAN PENDIRIAN BERSAMA DALAM MENANGANI KRISIS ISRAEL DAN PALESTIN.

9. RAKYAT MALAYSIA TANPA MENGIRA BANGSA DAN AGAMA DIGESA MENYUMBANGKAN SEBANYAK MUNGKIN WANG RINGGIT UNTUK RAKYAT PALESTIN DI SAMPING MEMBACA YASIN SEKALI SEHARI BAGI ORANG ISLAM YANG BERKESEMPATAN serta MENDOAKAN KEAMANAN DAN KESELAMATAN AKAN KEMBALI PULIH DISANA...

10. BPN MENARUH HARAPAN AGAR NEGARA KITA JUGA AKAN SELAMAT DARI DITIMPA NASIB YANG MALANG SEPERTI MEREKA YANG SUDAH SEMAKIN HILANG SEDIKIT DEMI SEDIKIT TANAH PUSAKA WARISAN KELUARGA SAMADA DENGAN RELA ATAU PAKSA.



Prepare by panglima perangcyber:

http://panglimaperangcyber.blogspot.com/

Translated to english by abangtuah

http://abangtuah.blogspot.com/










3 Comments:

Tai said...

Bagus. Sudah ada terjemahan. Dan resolusi ini disokong.

Mohammad Roslan said...

Salam,
PERJUANGAN PAS DAN KUMPULAN EDORGAN.
Benarkah kumpulan Erdogan ini terbentuk dalam parti Pas?..adakah ia baru atau sudah lama berlaku dalam parti Pas ini.Kumpulan ini “seperti bara di sekam”!.Pembentukan kumpulan perlu kita memahami Sejarah Penubuhan Parti Pas kononya diwujudkan untuk mewujudkan negara Islam Malaysia.Sejarah Parti bermula dengan;
persidangan kedua UMNO di Klab Sultan Sulaiman,Kuala Lumpur pada 23b.Ogos 1951. Dalam mesyuarat ini golongan ulama dan ahli-ahli yang telah berumur mendesak Jawatan Kuasa Umno supaya bentuk sebuah Persatuan Ulama dalam semangat perjuangan kemerdekaan negara.Kebanyakan Ulama-ulama dan Ahli parti yang telah berumur ini terdiri dari bekas ahli Hisbun Muslimin yang telah diharamkan oleh Kerajaan British pada masa itu.Pada 24hb. November 1951 Sebuah Persatuan Islam Sa-Malaya ditubuhkan hasil dari perbincangan yang telah di adakan Di Kepala Batas,Seberang Perai,Pulau Pinang(tempat kediaman Pak lah).Allahyarham Haji Abdullah Fahim ia itu bekas Ketua Biro Agama UMNO dan juga Haji Ahmad Badawi iaitu Datuk dan Bapa kepada Perdana Menteri Sekarang adalah salah seorang pengasas Parti yang sekarang digelar Parti PAS!.Congan-Kata Parti Pas pada masa itu ialah “Merdeka” ia sejajar dengan Congan Kata UMNO.Dasar Perjuangan partinya ialah:
1. Menjalankan Ikhtiar dan langkah-langkah menegakan Kemerdekaan Negara untuk Umat Islam di negara ini.
2. Menjalankan cita-cita Islam dalam Masyarakat dan di pemerintahan.

Yang aneh dasar penubuhan tidak timbulkan pula Perjuangan Pas adalah untuk Menjadikan Negara ini sebuah Negara Islam.Kerana Pengasas-pengasas Parti Pas memahami kedudukan pola penduduk negara dengn bijaksana.Sandiwara Pas kini dalam matlamat mewujudkan negara Islam dari penubuhanya meleset sekali. Hakikatnya, Pas hanya menggunakan isu penubuhan negara Islam sebagai modal untuk menarik sokongan untuk kuasa politik umat Islam di negara ini. Namun, apabila berhadapan dengan masyarakat bukan Islam, hasrat penubuhan Negara Islam bukan hanya disembunyikan malah dinafikan untuk memikat hati golongan tersebut. Sebagai contoh, demi untuk mendapatkan kerjasama parti-parti pembangkang lain khususnya DAP dalam pilihan raya umum negara ini.Kenapa?.Apabila Parti Pas mengalami kekalahan teruk dalam pilihan raya pertama pada 1955 yang hanya memenangi satu kerusi di parlimen.Maka senjata politik PAS ialah "Negara Islam" mulai kedengaran.Maka bermulalah pendebatan hangat siapa yang lebih Islamik diantara Parti Pas dan UMNO!.Dan Isu Islam menjadi topik yang penting dalam kekuasaan politik orang Melayu.
Kalu kita kaji keputusan - keputusan Pihan-Raya Umum sejak merdeka kerusi Parlimen yang di menangi oleh Parti Pas kita sebenarnya memahami isu Islam membuahkan hasil pulangan yang baik.Tanpa isu yang berunsurkan agama dah lama parti ini terkubur:
1955 – 1,1959 – 13, 1964 – 9 , 1974 – 14 , 1978 – 5 , 1982 – 5 , 1986 – 1 , 1990 – 7 , 1995 – 7 , 1999 – 8 , 2004 – 6.
Seperti di ketahui umum Parti Pas tidak boleh dapat menubuhkan Pemerintahan Islam yang dikatakan mereka itu di Negara ini selagi mereka tak mendapat mandat dari Negeri-Negeri Pantai Timur, Sabah dan Sarawak.Pada masa ini adalah sukar nak diramalkan keadaan Parti Pas yang belum pernah memenangi sebarang kerusi parlimen di negeri-negeri tersebut.Politik PAS cuma di Negeri kurang maju dan kadar kemiskinan yang tertinggi di Semenanjung Malaysia.Kalau ada yang kata negari yang kaya dengan bijeh timah sekarang diperintah Pas ia bukanlah kemenangan yang perlu dibanggakan tetapi ia adalah ikhsan dari DAP!.Seperti biasa di negeri yang kurang daya maju parti keagamaan akan timbul untuk meraih simpati rakyat yang putus asa.Dan isu hangatnya pasti agama kerana modal ini payah nak ditentang oleh pihak lawan.Bagi parti Pas modal negara Islam telah banyak menarik penggundi-pengundi yang tersebutkan di atas.Tanpa mengetahui hakikat sebenar dan blue print negara Islam itu Para pemimpin pas sentiasa berdolak-dalik dalam isu penubuhan negara Islam sehinggalah Tun Dato Seri Dr. Tun.Mahathir Mohamad mencabar Pas untuk mengemukakan secara bertulis perincian(Blue Print) konsep negara Islam yang mereka perjuangkan. Cabaran ini dikemukakan oleh Dr Mahathir pada Perhimpunan Agung UMNO, 21 Jun 2001. Parti Pas jelas dilihat terperangkap dengan cabaran itu kerana khuatir sandiwara mereka selama ini akan terbongkar. Kerisauan ini tergambar dengan ulasan-ulasan para pemimpin Pas terhadap cabaran tersebut, antaranya.Berbagai-bagai alasan diberi pemimpin parti Pas untuk mengelak dari terperangkap isu berkenaan perjuangan Negara Islam ini Cerita – Cerita karut mulai di sebarkan kepada ahli-ahli melalui surat khabar parti seperti:
1. "Kalau UMNO ikhlas untuk mengetahui konsep ini, ia boleh dapatkan maklumat-maklumat ini dari institusi yang mereka bentuk seperti IKIM. Pas akan kemukakan kepada rakyat dan bukan kepada Dr Mahathir tentang konsep negara Islam" bekas Presiden Pas, Dato Fadzil Noor (Harakah, 1-15 Ogos 2001). Pas akhirnya menerbitkan Dokumen Negara Islam Pas yang dilancarkan oleh Dato Seri Abdul Hadi Awang, Presiden Pas pada 12 November 2003(Mengambil hampir dua tahun?). Dokumen ini memperincikan konsep negara Islam yang diperjuangkan oleh Pas.Sekali lagi Parti Pas telah terperangkap diantara dasar Pemerintahan Islam dan Msyarakat Islam.Di sinilah datangnya kumpulan edorgon yang diwakili golongan orang Muda Pas.orang-orang yang lebih tua berkehendakan negara perlu cuma Masyarakat Islam.Golongan muda Muda dalam Parti pulak nak jadikan Negara Islam dengan konsep baru dengan penglibatan Datuk Anwar Ibrahim yang biasanya menjadi erdogon UMNO seketika dulu.Dato’Nik Aziz adalah ketua mereka.Pemimpin Pas sebilangan orang tua cuma kepingin nak memerintah Negeri-negeri..tetapi kaum muda Pas pula kalau boleh nak memerintah secara Islam negara ini.Untuk memerintah negara perlu pengabungan parti bukan Islam inilah teras masalah Pas sekarang.Golongan muda bercita-cita besar tetapi golongan tua pula terlalu fundamentalist…maka wujudlah perpecahan yang dikatakan golongan erdogon diketuai Naib presiden dan didukung oleh Tuan Guru dan Maha guru Anwar.Orang Muda erdogon kepingin Pemerintahan Islam dan Golongan Tua diwakili Tuan Guru Hadi pulak nak Masyarakat Islam…orang tua tak mahu Minyak dan air bercampur,perjuangan Pas sering ubah..dari Merdeka kepada Masyarakat Islam…dari negara Islam (Ulama-ulama telah mengistiharkan Negara ini adalah negara Islam) kepada Perjuangan baru Hudud..katakanlah hudud telah terlaksana..apa pula lagi perjuangan Pas..mungkin Revolusi Islam dan jadikan negara ini “Republic Of Islam Malaysia”!!!!!!!! Allahwuallam niat parti Pas!!!!!!!!!!!!!!.Wassalam.

Salam,Kenapa kumpulan Erdogan ini terbentuk dalam parti Pas..adakah ia baru atau sudah lama berlaku dalam parti Pas ini "seperti bara di sekam"!Kita perlu memahami Sejarah Penubuhan Parti Pas dan di katakan perjuangan mewujudkan negara Islam di Negara ini.
Pada 23hb.Ogos 1951 persidangan kedua UMNO di Adakan di Klab Sultan Sulaiman,Kula Lumpur. Dalam mesyuarat ini segolongan ulama dan ahli-ahli yang senior telah mendesak Jawatan Kuasa Umno supaya diadakan sebuah Persatuan Ulama dalam perjuangan kemerdekaan tanah air.Kebanyakan Ulama-ulama dan Ahli parti senior ini terdiri dari bekas ahli Hisbun Muslimin yang telah diharamkan oleh Kerajaan British pada masa itu.Pada 24 November 1951 Sebuah Persatuan Islam Sa-Malaya ditubuhkan hasil dari perbincangan yang telah di adakan Di Kepala Batas,Seberang Perai,Pulau Pinang(tempat kediaman Pak lah).Allahyarham Haji Abdullah Fahim ia itu bekas Ketua Biro Agama UMNO dan juga Haji Ahmad Badawi iaitu Datuk dan Bapa kepada Perdana Menteri Sekarang adalah salah seorang pengasas Parti yang kemudian hari digelar Parti PAS!.Congan-Kata Parti Pas pada masa itu ialah “Merdeka” ia sejajar dengan Congan Kata UMNO.Dasar Perjuangan partinya ialah yang pertama ialah Menjalankan Ikhtiar dan langkah-langkah menegakan Kemerdekaan Negara dan Umat islam di negara ini dan yang kedua ialah Menjalankan cita-cita Islam dalam Masyarakat dan di pemerintahan.Tak timbulkan pula Perjuangannya adalah untuk Menjadikan Negara ini sebuah negara Islam.Sandiwara Pas dalam matlamat mewujudkan negara Islam dari penubuhanya meleset sekali. Hakikatnya, Pas hanya menggunakan isu penubuhan negara Islam sebagai modal untuk menarik sokongan umat Islam di negara ini. Namun, apabila berhadapan dengan masyarakat bukan Islam, hasrat penubuhan Negara Islam bukan hanya disembunyikan malah dinafikan untuk memikat hati golongan tersebut. Sebagai contoh, demi untuk mendapatkan kerjasama parti-parti pembangkang lain khususnya DAP dalam pilihan raya umum negara ini.Kenapa?.Apabila Parti Pas mengalami kekalahan teruk dalam pilihan raya pertama pada 1955 yang cuma menang satu kerusi di parlimen.Maka senjata politik PAS ialah telah beraleh kepada“Pemerintahan Negara Islam” !maka bermulalah perebutan kuasa politik orang Melayu dianatara Parti Pas dan UMNO!.
Keputusan-keputusan Pihan-Raya Umum kerusi Parlimen yang di menangi oleh Parti Pas dan kajilah dasar Parti Pas ini sentiasa berubah mengikut kerusi parlimen yang dimenangi:
1955 – 1,1959 – 13, 1964 – 9 , 1974 – 14 , 1978 – 5 , 1982 – 5 , 1986 – 1 , 1990 – 7 , 1995 – 7 , 1999 – 8 , 2004 – 6.
Seperti di ketahui umum Parti Pas tidak akan dapat menubuhkan Pemerintahan Islam di Negara ini kecuali mereka mendapat mandate dari Negeri-Negeri Pantai Timur Sabah dan Sarawak.Pada masa ini adalah sukar nak diramalkan keadaan Parti Pas yang belum pernah memenangi sebarang kerusi parlimen di negeri-negeri tersebut.Politik PAS cuma di Negeri kurang maju dan kadar kemiskinan yang tertinggi di Semenanjung Malaysia.Seperti biasa di negeri yang kurang daya maju parti keagamaan akan timbul untuk meraih simpati rakyat yang putus asa.Dan isu hangatnya pasti agama kerana modal ini payah nak ditentang oleh pihak lawan.Bagi parti Pas modal negara Islam telah banyak menarik penggundi-pengundi yang tersebutkan di atas.Tanpa mengetahui hakikat sebenar dan blue print negara Islam itu Para pemimpin pas sentiasa berdolak-dalik dalam isu penubuhan negara Islam sehinggalah Tun Dato Seri Dr. Tun.Mahathir Mohamad mencabar Pas untuk mengemukakan secara bertulis perincian(Blue Print) konsep negara Islam yang mereka perjuangkan. Cabaran ini dikemukakan oleh Dr Mahathir pada Perhimpunan Agung UMNO, 21 Jun 2001. Parti Pas jelas dilihat terperangkap dengan cabaran itu kerana khuatir sandiwara mereka selama ini akan terbongkar. Kerisauan ini tergambar dengan ulasan-ulasan para pemimpin Pas terhadap cabaran tersebut, antaranya.Berbagai-bagai alasan diberi pemimpin parti Pas untuk mengelak dari terperangkap isu berkenaan perjuanganNegara Islam ini Cerita – Cerita karut mulai di sebarkan kepada ahli-ahli melalui surat khabar parti seperti:
1. Kalau UMNO ikhlas untuk mengetahui konsep ini, ia boleh dapatkan maklumat-maklumat ini dari institusi yang mereka bentuk seperti IKIM. Pas akan kemukakan kepada rakyat dan bukan kepada Dr Mahathir tentang konsep negara Islam tidak lama lagi bekas Presiden Pas, Dato Fadzil Noor (Harakah, 1-15 Ogos 2001). Pas akhirnya menerbitkan Dokumen Negara Islam Pas yang dilancarkan oleh Dato Seri Abdul Hadi Awang, Presiden Pas pada 12 November 2003. Dokumen ini memperincikan konsep negara Islam yang diperjuangkan oleh Pas.Parti Pas telah terperangkap diantara dasar Pemerintahan Islam dan Msyarakat Islam.Di sinilah datangnya kumpulan edorgon yang diwakili orang Muda Pas dan Generasi yang tua dalam Pas.Orang-orang yang lebih tua kehendakan negara pemerintahan Islam di mana sedikit sebanyak membuatkan rakyat bukan Islam gusar.Kalau PAS ingin memerintah negara ini perlukan sokongan rakyat bukan Islam.Orang-orang Muda dalam Parti pulak nak jadikan Masyarakat Islam dengan konsep baru dengan penglibatan Datuk Anwar Ibrahim yang biasanya dipanggil erdogon yang mewakili Dato’Nik Aziz.Pemimpin Pas sebilangan oaran tua cuma kepingin nak memerintah Negeri-negeri..tetapi kaum muda Pas pula kalau boleh nak memerintah secara Islam negara ini.Untuk memerintah negara perlu pengabungan parti bukan Islam inilah teras masalah Pas sekarang.Golongan muda bercita-cita besar tetapi golongan tua pula terlalu fundamentalist...maka wujudlah perpecahan yang dikatakan golongan erdogon diketuai Naib presiden dan didukung oleh Tuan Guru dan Maha guru Anwar.Orang Muda erdogon kepingin Pemerintahan Islam dan Golongan Tua diwakili Tuan Guru Hadi pulak nak Masyarakat Islam....dengan berfikiran minyak dengan air mana boleh campur?.Perjuangan Pas ering ubah..dari Merdeka kepada Masyarakat Islam...dari negara Islam (Ulama-ulama telah mengistiharkan Negara ini adalah negara Islam) kepada Perjuangan baru Hudud..katakanlah hudud telah terlaksana..apa pula lagi perjuangan Pas..mungkin Revolusi Islam dan jadikan negara ini "Republic Of Islam Malaysia"!!!!!!!! Allahwuallam niat parti Pas!!!!!!!!!!!!!!.Wassalam.
ina9075@streamyx.com
Mamak Penang
http://balanambiar.wordpress.com

Mohammad Roslan said...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
 

blogger templates 3 columns | Make Money Online