Sabtu, 6 Disember 2008

PAS KATA SUKAR

Pas akui sukar tadbir Selangor bersama PKR, DAP

Oleh Zabry Mohamad

SHAH ALAM 5 Dis. – Pas hari ini membuat kenyataan berterus terang apabila mengakui sukar untuk memperjuangkan serta mempertahankan hak orang Islam dan Melayu di Selangor disebabkan perbezaan ideologi Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hassan Ali turut mengakui kadang-kala terpaksa melupakan matlamat perjuangan utama parti itu menegakkan syiar Islam ketika membuat sesuatu keputusan berkaitan pentadbiran kerajaan negeri semata-mata mahu mengambil hati PKR dan DAP.

“Pas Selangor terpaksa mengambil kira perjuangan parti dan perjuangan kerajaan campuran negeri yang turut diterajui PKR dan DAP.

“PKR dan DAP memiliki objektif parti masing-masing yang amat berbeza dengan Pas.
“Disebabkan perbezaan ini, Pas kadang-kala terpaksa melupakan perjuangan asal demi negeri Selangor,” katanya.

Berita lanjut, sila rujuk edisi cetakan Utusan Malaysia atau langgani e-Paper di http://ebrowse.bluehyppo.com


Komen penulis;

Penulis dari dulu lagi dah tahu PAIh akan menghadapi kesukaran untuk mentadbir Selangor dan Perak mengikut konsep keislaman yang dibawanya kerana ideologi pakatan yang berbeza ibarat perbezaan cas -ve dan +ve. Jadi sekiranya PAIh terus menangguhkan implimentasi negeri islamnya, maka ada baiknya ubah aje hala layar dan haluan, join aje UMNO/BN.

8 Comments:

LEKIR said...

Assalamualaikum,

Pendapat Lekir ialah Pas boleh bekerjasama dengan UMNO atau berjuang bersendirian.

Bila Imam Mahdi berkuasa kelak,beliau mesti akan melantik pemimpin Malaysia dari kalangan yang memperjuangkan Islam dan berakhlak mulia

Sedingin Salju said...

Ha, dah tau kata PKR dan Dap kapiak tu berbeza, yang gatai pi gabung tu, siapa ajak? Dah terang lagi bersuluh, tapi sengaja cari sakit.

kuntakinte said...

Salam, pemimpin melayu seperti Parti UMNO dan PAS yang juga Parti Melayu duduk semeja dan buat kejutan, atau kata orang2 la ni buat anjakan paradigma kita combine UMNO/PAS, kita tengok PKR, DAP, MCA, MIC terkejut ke tidak, kita rampas Malaysia ni dan betul2 kita jadikan Negara Melayu dan kita perintah sama2. perlu wujud PM 1 dan 2 kita wujudkan. ha..ha...

KHAIRUL NAZRI said...

Salam singgah,

1. keislaman yang PAS tonjolkan selama ini hanyalah berbentuk kosmetik sahaja. Pada dasarnya mereka-mereka ini tidak lebih daripada sebuah parti politik yang biasa seperti UMNO, PKR, DAP dsbnya.

2. Maka, kenyataan bahawa PAS sukar untuk mentranspirasikan wadah perjuangan mereka kedalam PR merupakan suatu yang telah diduga dan pasti.

Apa nak heran beb...

Apai Ngelai said...

Kawan dulu lagi dah kata.... PAS tak boleh bekerjasama dengan satu pakatan yang ada puak kafirun ni. Macam yang abgtuah cakap, perbezan cas -ve dan +ve kuat. Kalau magnet, mana dapat melekat?

PKR, memang cukup kreatif. Satu kepakaran PKR yang kawan puji, tak akan ada pada mana2 golongan dalam dunia ni - MEMECAHBELAHKAN PERPADUAN UMMAH! UMNO dah bersepai dikerjakan oleh fitnah PKR.

PAS pula bagai retak menunggu belah, yang berprinsip islam lama-kelamaan jadi liberal sebab termakan ideologi hak semua kaum yang disajikan oleh golongan Pakatan Rakyat.

PKR, Cayalah....! kehkehkeh...

Sedingin Salju said...

Encik, MCA dan Gerakan dalam BN termasuklah MIC pun hampir bersepai dibuatnya encik. Ini iblis, banyak dajai punyalah encik.

Apai Ngelai
telah meninggalkan ulasan baru pada catatan "
PAS KATA SUKAR":

Kawan dulu lagi dah kata.... PAS tak boleh bekerjasama dengan satu pakatan yang ada puak kafirun ni. Macam yang abgtuah cakap, perbezan cas -ve dan +ve
kuat. Kalau magnet, mana dapat melekat?

PKR, memang cukup kreatif. Satu kepakaran PKR yang kawan puji, tak akan ada pada mana2 golongan dalam dunia ni - MEMECAHBELAHKAN PERPADUAN UMMAH! UMNO
dah bersepai dikerjakan oleh fitnah PKR.

PAS pula bagai retak menunggu belah, yang berprinsip islam lama-kelamaan jadi liberal sebab termakan ideologi hak semua kaum yang disajikan oleh golongan
Pakatan Rakyat.

PKR, Cayalah....! kehkehkeh...

kuntakinte said...

Salam, tak bertahan lama, ego cukup kuat masing2, lakunan tetap lakunan akhirnya akan habis jugak idea dan skripnya, baru 8 ke 9 bulan dah mula ada bibit - bibit nak bercakar antara satu sama lain, hanya bertahan sekarang ni sebab kuasa, pungut apa yang patut pungut untuk isi poket lepas tu isi tabung parti masing2 untuk senang nak tadbir parti apabila dah tak brkuasa.

Di Perak teman lihat masing2 berlumba2 cari kawasan balak, pakai ketayap ke, pakai serban ke, pakai janggut ke sama je berebut mencari pelan balak untuk bawa pada MB, ada juga yang lulus sudahnya dapat aje surat dah cari orang cina beli, teman tahu sebab teman sendiri baca surat kelulusannya yang ada di tangan taukeh cina yg teman kenal sejak lama dulu, akhirnya apa yang dituduh kepada UMNO kena batang hidung, betul juga kalau kita kata orang kafir umpama kita memanah akan terbalik panah kena pada kita.

Yang DAP majoriti kelulusan mesti beri pada mereka sebab mereka majoriti, dah tentu keluarga Ngey dan Nga yang control market, sudah tentu cina je yang terus menerus dapat habuan besar, jual juga sebab mereka pun bukan taukeh balak, jual juga pada cina balak, tapi tak apa lah tukar2 tangan je, tangan sama yang pegang babi, mulut sama yang jamah babi, banding dengan PAS melayu dapat habuan tangan yang angkat doa dan takbir pindah habuan kepada tangan yg pegang babi, mulut yang jamah babi, dulu kata UMNO sekarang awak juga yang buat, ini dikatakan kata dulang paku serpih kata orang awak yang lebih.

Jadi apabila semua pihak dan parti dah puas sepuas2nya melatam hasil bumi kelak apa jadi..jadi lah, itu yang di katakan tak akan bertahan lama, masing2 sedang lapar dan gelojoh, macam cerita penyamun dalam nujum pak belalang, kau satu...aku satu...kau dua...aku dua...aku satu....aku satu...aku satu...aku satu...aku satu...kau satu...,
yang duduk dikampung wal asil balik asal, susah tetap susah, yang miskin cukup sekadar takbir bila orang besar diorang datang ceramah, cukup disogok berjihad, cukup sekadar kita memperjuangkan agama Allah, minta tolong bantuan Kebajikan duit persekutuan dah cukup.

Nak haramkan arak jangan dijual di tepi2 jalan, jangan dijual pada orang Islam kata si Dato Hassan ali,, geli hati teman, benda dah lama kerajaan BN buat, itu bukan apa dah tak ada mudal pinjam modal orang, otak ada tak terfikir benda2 baru, betul juga bukan senang nak overhaul otak selama ini berkarat mengutuk orang sekarang nak digunakan untuk bangunkan negeri. he..he... geli hati teman.

Sedingin Salju said...

Ha ha ha ha ha. Cakap memang senang kan encik? Nah sekarang, apa sudah berlaku? Bn rasuahkah PR rasuah? mengapa bila exko PR kena tangkap rasuah, dia kata konspirasi BN? ha ha ha ha ha. Geli aku mendengaknya.

Nak sekat jual arak tepi jalan semua orang boleh buat. Tapi, yang paling penting, akidah bermula di rumah. Kalau rumah dah porak-peranda, macammana? kalau di rumah, agama kuat, bertaqwa, bila keluar, datanglah apa-apa yang mungkar, dia akan tentang habis-habisan. Itu sahaja caranya nak sekat orang islam buat jaksiat dan kemungkaran. Cakap memang senang. Orang lain buat, kita menghentam. Bila kuasa dah ada ditangan, barulah kita terkial-kial. Salahkan pihak itu dan ini.

kuntakinte
telah meninggalkan ulasan baru pada catatan "
PAS KATA SUKAR":

Salam, tak bertahan lama, ego cukup kuat masing2, lakunan tetap lakunan akhirnya akan habis jugak idea dan skripnya, baru 8 ke 9 bulan dah mula ada bibit
- bibit nak bercakar antara satu sama lain, hanya bertahan sekarang ni sebab kuasa, pungut apa yang patut pungut untuk isi poket lepas tu isi tabung parti
masing2 untuk senang nak tadbir parti apabila dah tak brkuasa.

Di Perak teman lihat masing2 berlumba2 cari kawasan balak, pakai ketayap ke, pakai serban ke, pakai janggut ke sama je berebut mencari pelan balak untuk
bawa pada MB, ada juga yang lulus sudahnya dapat aje surat dah cari orang cina beli, teman tahu sebab teman sendiri baca surat kelulusannya yang ada di
tangan taukeh cina yg teman kenal sejak lama dulu, akhirnya apa yang dituduh kepada UMNO kena batang hidung, betul juga kalau kita kata orang kafir umpama
kita memanah akan terbalik panah kena pada kita.

Yang DAP majoriti kelulusan mesti beri pada mereka sebab mereka majoriti, dah tentu keluarga Ngey dan Nga yang control market, sudah tentu cina je yang
terus menerus dapat habuan besar, jual juga sebab mereka pun bukan taukeh balak, jual juga pada cina balak, tapi tak apa lah tukar2 tangan je, tangan sama
yang pegang babi, mulut sama yang jamah babi, banding dengan PAS melayu dapat habuan tangan yang angkat doa dan takbir pindah habuan kepada tangan yg pegang
babi, mulut yang jamah babi, dulu kata UMNO sekarang awak juga yang buat, ini dikatakan kata dulang paku serpih kata orang awak yang lebih.

Jadi apabila semua pihak dan parti dah puas sepuas2nya melatam hasil bumi kelak apa jadi..jadi lah, itu yang di katakan tak akan bertahan lama, masing2
sedang lapar dan gelojoh, macam cerita penyamun dalam nujum pak belalang, kau satu...aku satu...kau dua...aku dua...aku satu....aku satu...aku satu...aku
satu...aku satu...kau satu...,
yang duduk dikampung wal asil balik asal, susah tetap susah, yang miskin cukup sekadar takbir bila orang besar diorang datang ceramah, cukup disogok berjihad,
cukup sekadar kita memperjuangkan agama Allah, minta tolong bantuan Kebajikan duit persekutuan dah cukup.

Nak haramkan arak jangan dijual di tepi2 jalan, jangan dijual pada orang Islam kata si Dato Hassan ali,, geli hati teman, benda dah lama kerajaan BN buat,
itu bukan apa dah tak ada mudal pinjam modal orang, otak ada tak terfikir benda2 baru, betul juga bukan senang nak overhaul otak selama ini berkarat mengutuk
orang sekarang nak digunakan untuk bangunkan negeri. he..he... geli hati teman.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online