Jumaat, 26 Disember 2008

HURU-HARA KE?


Kesian PAIh, sejak kenyataan yang dikeluarkan oleh Husam tempohari iaitu semasa forum Wacana Transformasi Politik yang berlangsung di Kelantan, kelihatan tiada redanya keadaan yang menimpa PAIh, semakin hari semakin huruhara mereka dibuatnya.

Terbaru ada kedengaran pula MCA menyarankan DAP agar memboikot By-Election di Kuala Terenganu. Bagi DAP pula sekiranya enggan memboikot By-Election tersebut maka tentunya mereka dilihat belot kepada ahli dan penyokongnya iaitu kaum Cina. Penyokong mereka tentu kurang selisa dengan keadaan ini.

Terkini kedengaran juga Parti GERAKAN telah bersama-sama dengan lain-lain parti menyuarakan penentangan terhadap rancangan dan cita-cita tersembunyi PAIh tersebut.

Hahaha, penulis tak mahu cerita banyak, tapi berjejaklah di bumi nyata, ini baru kenyataan yang dikeluarkan oleh PAIh belum lagi perlaksanaannya yang sebenar. Apa akan jadi tak tahulah Allahualam

Realitinya, penulis bukan hendak menentang perlaksanaan HAK ALLAH s.w.t atau bukan hendak mengajar, cumanya hendak bertanya sedikit kepada PAIh, dah cukup kuat ke kamu, dah cukup terror ke kamu, dah cukup bersedia ke kamu ?. Kalau belum, janganlah cakap banyak, jangan jadi mulut besar, cakap-cakap aje tak bertapis, tak berfikir, main ikut sedap rasa aje, main ikut sedap hati aje. Jadi kalau setakat RETORIK-RETORIK POLITIK aje, maka usahlah di permainkan agama untuk kepentingan politik.

Oklah, membebel panjang-panjang pun tak guna di pagi JUMA'AT yang mulia ini, fikir-fikirlah sendiri. Oh ya, lagi satu karang di KHUTBAH jumaat jangan ashik nak mengata sana-sini ye, BORING betul dengar!!!
Sumber rujukan thestar online;
Boycott by-election, DAP told - dated 25 Dis 08

3 Comments:

Captain Jack said...

Salam bg tuah....

Hukum hudud yang PAS maksudkan itu sebenarnya umum tahu bahawa ia tidak akan berlaku walaupun ditakdirkan menjadi ahli sekutu BN suatu hari nanti. Lebih lagi ia adalah mustahil jika benar-benarlah PR dapat memerintah Malaysia ini yang sekarang pun kedudukan PAS seperti kata Khairy Jamaluddin dalam wacana Transformasi Politik Malaysia lalu kedudukan PAS ibarat retak menunggu belah.

Salam Perjuanngan

CJ

Tanpa Nama said...

Salam,

dari apa yang tuah tulis boleh dirumuskan bahawa kaum cina dan india boleh bersatu walaupun berfahaman politik yang berlainan. kerana apa kerana politik tetap politik tapi isu hak dan bangsa diorang nie tak boleh disentuh dan bila disentuh mereka secara otomatiknya akan bersatu.

tapi melayu apa dah jadi?????? melayu terlalu ego yang PAS rasa mereka lebih layak kerana mereka telah dijanjikan syurga bagi UMNO biasa sahaja terima seadanya jika pas ingin bergabung dgn UMNO. yang menjadi pecahnya melayu adalah disebabkan PAS bukan PKR. parti PAS lah punca perpecahan org melayu sebab terang2 pemimpin PAS cakap UMNO parti kafir maka telah tersemat di dalam kepala otak pak lebai dan pak kopiah semua org melayu UMNO kapir. jadi segala pandangan dan cadangan UMNO ditolak mentah2 oleh golongan yang dijanjikan syurga ini, nauzubillah. Mungkin DAP lebih tinggi darjatnya dari melayu UMNO nie maklumlah kapir, DAP pulak semuanya khalifah....

dari pengalaman saya pak kopiah dan pak lebai nie memang tak bleh nak ditegur dan berbincang kerana mereka semua tak ada akal pikiran yang waras kerana mereka telah dilatih sejak azali lagi hanya menerima bulat2 apa yang pemimpin2 PAS cakap akal mereka dah tak bleh nak berfungsi untuk mentafsir apakah betul atau tidak apa yang tok guru mereka katakan. Contoh yang paling glamour isu tuhan mencarut???? kalau mereka ada akal mereka dah bleh tangkap atau timbulkan 1001 persoalan dalam kepala hotak mereka tetapi malang 100% digunapakai dan diikuti.... pelik dalam banyak2 agama di malaysia je lah kita ambil contoh cuma agama islam tuhan nya mencarut. kalau agama lain aku rasa tuhan mereka tak mencarut malah mesti agama mereka semua menyuruh membuat kebaikan sesama manusia.

JIRO#####

Mamak Penang said...

Salam,
Yang tersepit bukan PAS...tapi DAP dan PKR.PKR senyap seribu bahsa dalam perkara ini..play safe..DAP pulak takut orang kuat di negeri Perak merajuk nanti..tak mahu sain geran tanah!.DAP kat Perak payah nak cari kaldai tunggangan yang baru agaknya!.Kadangkala kesian memikirkan mereka yang terlalu kuat nafsu tapi kemampuannya kurang.Berdakwah perlu berhemah dan juga kebijaksanaan..Allah beri akal untuk umatnya untuk berfikir dan melaksanakan sesuatu perkara dengan kebijaksanaan.Tanpa kebijaksaan Rasullulah berdakwah tak mungkin Islam menjadi agama rasmi di negara ini.Kadangkala tujuan murni kita akan menjadi hapraak sekiranya yang melaksanakan tujuan itu terdiri dari orang-orang yang masih tidak memahami keadaan dan situasi masa kini.Mamak cuma tersenyum dan sedih dengan hukum Allah diperlecehkan oleh penganut agama lain yang kurang memahaminya.Siapa yang wujudkan dimensi ini?.Kalau bukan kita yang Mengaku beragama Islam!.Pokok pangkalnya penytuan Umat Islam amat diperlukan untuk melaksanakan seruan Allah s.w.t.Adakah kita bersedia untuk bersatu wahai kaum muslimin tanpa kepentingan diri dan seikhlas-ikhlas kerana lillahi taAllah!.Mamak merenungkan maksud doa iftitah...La haulawala kuataillah!.Wassalam.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online