Rabu, 19 November 2008

HOT!!!, PEMENANG TROFI EQUESTRIAN KATAK


TROFI SUKAN EQUESTRIAN KATAK

The Malaysian Insider (November 19,2008)SIBU, Nov 16 —

Parti Keadilan Rakyat (PKR) advisor Datuk Seri Anwar Ibrahim said Sarawak, which has 30 members of parliament, holds the key to the formation of the Pakatan Rakyat (PR) government in the country."When Sarawak changes its course, the Barisan Nasional government will collapse," he said at a dinner organised by "Friends of PKR" at the Sibu Trade and Exhibition centre here last night.He said leaders in the PR coalition like Datuk Seri Abdul Hadi Awang of Pas, Lim Kit Siang and Lim Guan Eng of DAP and himself and his wife would continue to meet and hold discussions with BN MPS to get them to cross over.

Pandangan Co-Author Mr. Mamak,

Apa dah jadi dengan PM Mat Jenin kita ini?. Dari cerita dongeng MP dari semenanjung nak lompat parti kini beraleh MP Sarawak pula nak lompat parti!. Mana dia senarai MP yang nak lompat parti itu?. Anggan-angan dia ini tak habis-habis lagi yang ikut dia pula ramai yang menjalani rawatan pemulihan di Tanjung Rambutan agaknya!.

Pandangan penulis,

Cukup-cukup le tu Pak Nuar, lagi pun penyokong PKR dah tak kisah dah, PR nak perintah Malaysia atau tidak. Mereka dah jemu menunggu, bagai buah tak jatuh kate mereka. Sakit bebenor hati mereka tu, manakan tidak malunya tak tertanggung kerana sebelumnya dengan bangganya mereka terlepas kata dah sampai masanya PR memerintah, hekhekhek tapi sampai sekarang tak jadi-jadi. Sebenar-benarnya yang mereka tunggu adalah PRU 13, depa nak jolok habih pemimpin PKRs dan PAIh kasi jatuh macam macang musuk.

7 Comments:

Tanpa Nama said...

hakhakhak,

Memang tepat yang paling layak menerima trofi tu.

Tanpa Nama said...

Walau bagai mana pun Joe Fernz TS Ramon Navaranam tetap menyokong DSAI dan ZI.
arjuna waspada

Mohammad Roslan said...

PULAU PINANG AKAN KEHILANGAN STATUS PENGIKTIRAFAN UNESCO "TAPAK WARISAN DUNIA"?.-(AFP)

Kemungkinan besar pengiktirafan Pulau Pinang sebagai tapak warisan dunia di bawah Pertubuhan Pendidikan,Saintifik dan Kebudayaan Pertubahan Bangsa Bersatu akan dimansuhkan kerana telah mengabaikan syarat-syarat badan itu dengan memajukkan kawasan tapak dengan membina bangunan-bangunan tinggi yang ketinggiannya tidak dibenarkan.

Negara Malaysia berjaya menyenaraikan dua lagi tapak warisan dunia dibawah UNESCO iaitu Bandaraya George Town dan Melaka sejak tahun 2001 lagi.Usaha ini terbit dari Ilham dan daya usaha Timbalan Perdana Menteri Datuk Najib Bin Tun Razak semasa beliau memegang portfolio Menteri Pelajaran.Pengiktirafan di terima kedua-dua bandaraya tersebut pada 7 Julai 2008 di persidangan Jawatankuasa Warisan Dunia ke-32 yang berlanggsung di Quebec City,Kanada daripada 45 pencalonan diserata dunia.Kejayaan terbesar ini adalah selepas Taman Negara Mulu Sarawak dan Taman Negara Kinabalu pada tahun 2000.Di Pulau Pinang selain daripada Kota Cornwallis,Bukit Bendera,keunggulan George Town bukannya hanya setakat pada pembinaan kubu-kubu pertahanan dan senibina bangunannya sahaja tetapi ia juga menjadi tumpuan pelancong terutama dari Eropah dan negara-negara Arab kerana keindahan dan kebersihan pantainya seperti Tanjung Bunga dan Batu Feringgi.

Apabila pengiktirafan sudah ada,status sudah ada tetapi apa yang Masyarakat setempat dan kerajaan negeri telah lakukan?.Adakah mereka ini memastikan 'Warisan'ini 'Tak lekang dek panas,tak lapuk dek hujan'.Tetapi mereka ini dengan sikap polisi 'Tak Apa'!.Sehinggakan tamak haloba nak kaut keuntungan dari arus pelancong yang tak putus-putus itu untuk kepentingan diri membina hotel-hotel dan Apartment yang mahal-mahal untuk mengaut keuntungan dengan berkonkong dengan kerajaan negeri yang alpa dan haprak meluluskan projek pembinaan yang tak mengikut garis panduan UNESCO terhadap tapak warisan!.Siap yang patut dipersalahkan?.Tuduh menuduh seperti biasa...Hapraak.Mamak cuma kesal dengan orang Penang yang "Pii mai,Pii mai, tang tu Je!.Tak tahu apa nak ucapkan lagi!....Jangan nak tuduh menuduh saja..siapa makan cili dia terasa dan siapa buat keputusan meluluskan pembinaan bangunan-bangunan empat buah itu tolonglah secara gentleman letak jawatan...itu sajalah rakyat Penang macam mamak ini harapkan.

jiro said...

salam,

ini lompat sikatak lompat

Panglima Perang Cyber said...

Salam Jemputan

Seruan untuk sertai Team Blogger Negara Malaysia ( TBNM )!

Saya baru sahaja meletakkan komen di beberapa blog untuk mengajak dibuat team blogger barisan hadapan negara.

Ia satu inisiatif saya bagi merapatkan saf dan hubungan sesama blogger yang tidak senang dengan blogger yang menggunakan sumber palsu fitnah dan gosip di dalam penulisan mereka.

Cara berhubung dimaksudkan dengan mengguna Yahoo Messenger.

Senarai mereka yang menyertai team ini akan diletakkan di dalam blog masing masing.

Nama team ini mungkin boleh diletak Blogger Malaysia atau apa shj yg sesuai nanti

Setiap ahli akan menziarahi blog ahli lain dan saling bekerjasama memberi komen dan pendapat tentang sesuatu isu atau masalah dan pandangan yang berlaku atau disentuh oleh team kita.

Begitu juga jika ada blog yang dilihat tidak mengamalkan etika sebagai blogger terhormat maka kita akan gerakkan team ini bagi menegur beramai ramai tindakannya demi mengelakkan kesan yang buruk terhadap negara kita.

Objektif utama :

1. Mengumpulkan blogger2 pembela negara
2. Mempromosi blog blog team di blog ahli team.
3. Memberi komen pandangan setiap artikel yang ditulis oleh team blogger.
4. Melawan pandangan songsang terhadap usaha murni kerajaan serta mengkritik tindakan yang dirasakan tidak sesuai dibuat oleh kerajaan dengan berhikmah dan mauizah hasanah.
5. Mengeratkan hubungan antara blogger utk pengaliran info maklumat terkini.
6. Memastikan agama bangsa dan negara dikuatkan dengan team blogger harapan negara Malaysia ini..


Di harap dapatlah kiranya add email saya untuk Yahoo Messenger bagi memulakan gerakan membina rangkaian blogger negara Malaysia ini.

Email : panglimaperangcyber@yahoo.com

Dijadualkan malam ni Khamis Malam Jumaat, Bertarikh 20 Nov 2008 bersamaan 22 Zulkaedah 1429 tepat jam 9 malam satu pertemuan maya kali pertama akan dibuat.

Moga ramai blogger akan datang dan juga peminat blogger turut hadir sama..

Demi untuk Agama Bangsa dan Negara!


Yang Berblog :

Panglima Perang Cyber
Http://penembak-tepat.blogspot.com

kuntakinte said...

Salam, lepas ni MP Singapura pulak nak melompat ke PKR, teman dengar Obama pun nak lompat ke Parti PKR, Taksin pun teman dengar nak lompat ke PKR, Jangan An War jalan terlompat2 udah le... angau ke gila talak teman pun tak tahu nak gelarkan.

AbgTuah said...

Salam brokuntakinte,

Tu yg kawan seronok baca komen bro, mesti tergelak besar punya. Teruskan bro tenyeh si pakar lompat2 tu.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online