Rabu, 9 Mac 2011

MAAFKAN TEMAN KANDA TUAH DAN KANDA MAMAK, ADINDA MENCEMAR DIRI!

Katakanlah apa sekalipun, ini janji kita bertiga, Sekupang pernah MERASA sepertimana yang difirasatkan hati, saat ini sekupang terpanggil sebagaimana sekupang juga pernah merasa, saat mendiamkan diri, begitu banyak teka-teki yang berserabut dipemikiran dan hati, sekadar memerhati sahabat seperjuangan yang lain... hambar untuk menulis, geram diperam, melodaknya jiwa bagai mahu menikam pengkhianat bangsa, yang celupar menghina ugama dan bangsa... sebagaimana setianya Tuah dengan kembar berlima. Berdiam diri sebenarnya lebih baik mencari punca. Sekupang tahu, Kanda tuah dan Mamak juga terasa hilang bila teman menyepi dalam suara dalam alamaya. Hari ini sekupang juga nak berbuat sama seperti pakatan Kanda Mamak dan Kanda Tuah yang menghidupkan suara dalam maya blog sekupangdua, sekupang masih ingat lagi tanggal 26 disember, 2009 (Klik). Agar perjuangan Tuah tetap berterusan dan memberi tahu darah perjuangan sama merah Tuah dan Mamak, sebagai teman, Adilk, saudara dan rakan dalam perjuangan biarlah rebah bersama, perjuangan perlu diteruskan selagi hayat.

Bila Sekupang dilanda petaka, rupanya Tuah dan Mamak juga merasa, bila sekupang berdiam diri  inilah insan yang juga turut bersusah hati. Masih ingat lagi apa yang Tuah rasa dan kata " Saya faham dan tahu apa sekupang RASA dan itulah sebabnya saya beri masa untuk sekupang...dan saya PERCAYA SEKUPANG PASTI KEMBALI" seperti mana kami bertiga telah izinkan untuk menerbitkan Artikal dalam mana-mana Blog kami tanpa sebarang sekatan... akhirnya kanda Mamak menerbit Artikel demi menghidupkan Blog teman yang lama menyepi... walaupun judulnya berkisar tentang perjuangan Tentera tapi teman cukup faham pengertian sebenar... Apa yang mahu mereka berdua perkatakan adalah SEMANGAT PERJUANGAN. Hari ini Sekupang pula terpanggil untuk menjadi suara yang sama tetapi diblog saudara seperjuangan teman, Sekali pun akan ada beberapa persoalan yang timbul, Sekupang rasa teramat Puas dapat menjadikan ia sebagai balasan JASA KALIAN yang lebih bererti sebagai Tanggungjawab saudara bagai sekandungan. Maafkan Teman kalau ini kurang menyenangkan, selagi Tuah tidak bersuara... selagi itu teman akan menjadi suaranya, ambil lah masa semana boleh, Teman faham terasa seperti ada kisah dan sebab Tuah menyepi, teman tetap sebagai sedarah perjuangan, dari kita sebagai penerjah blog-blog bersama rakan-rakan lain, Mamak, Tuah, Kunta Kinte dan Apai, Sekupang percaya TUAH PASTI KEMBALI, biar lama mana pun teman percaya kita tak akan berpecah SAF, Tak layak teman bertanya sebab tapi teman tetap akan menghidupkan BLOG ABANG TUAH! INSYALLAH akan sentiasa mendoakan KEMBALInya SUARA KEMUDI PANGLIMA PERANG! Ya Allah sesungguhnya inilah Hajatku sebagai Hambamu... AMIN!!!

5 Comments:

kuntakinte said...

SALAM, ADUSSSSS SAYU HATI AKU BACA CURAHAN HATI BRO SEKUPANG, TAK PA BRO BIAR ABG TUAH AMBIL MASA MUNGKIN TERLALU SIBUK, TEMAN PERCAYA ABG TUAH AKAN KEMBALI JUA MENEGAK KEBENARAN MENENTANG PENGKHIANAT BANGSA, AGAMA, NEGARA DAN RAJA.

KITA DOAKAN KEDUA - DUANYA SIHAT DAN SEJAHTERA BERSAMA KELUARGA DAN AKAN KEMBALI APABILA TERDETIK DIHATI MEREKA UNTUK BERJUANG BERSAMA. INSYAALLAH.

buaya said...

salam ziarah..

hamba mohon ziarah sebentar disini..hehe

kuntakinte said...

SALAM BRO TUAH, DIDOAKAN SIHAT DAN SEJAHTERA SEPANJANG HAYAT.

sekupangdua said...

INSYALLAH... NADI TUAH DAN SAYA AKAN TERUS BERDENYUT... KAMI AKAN MENERUSKAN PERJUANGAN...

AbgTuah said...

SALAM BRO..BRO SEMUA..

INSYALLAH..ABANGTUAH PASTI KEMBALI SEDIKIT MASA LAGI...

MASIH TERKENANG KEMESRAAN BERJUMPA BRO SEKUPANGDUA, KUNTAKINTE, APAI , BRO JINGGO DI BEBERAPA LOKASI PRK..

TAMINGSARI PASTI MENARI SEMULA.

SAHABAT MU

ABANGTUAH...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online