Isnin, 8 Mac 2010

ISLAM TIDAK MENGAJAR MENJADI JAHAT.


  

 PERBUATAN MENDOAKAN KEMUSNAHAN ATAU KECELAKAAN TERHADAP ORANG LAIN ADALAH BERDOSA DAN TIDAK MELAMBANGKAN PENGAJARAN ISLAM SEBENAR.

SEBENARNYA, TUJUAN KITA BERDOA ADALAH BAGI MEMOHON SESUATU YANG BAIK KERANA AGAMA ISLAM TIDAK PERNAH MENGAJAR KITA UNTUK MENJADI JAHAT.

OLEH ITU, JANGANLAH DIGUNAKAN AGAMA UNTUK MENGHALALKAN KEJAHATAN KEDENGKIAN ATAU APA-APA KEBUSUKAN YANG TERSEMBUNYI DI DALAM HATI KITA.

UNTUK KETERANGAN LEBIH LANJUT SILA RUJUK KETERANGAN YANG LEBIH ARIF, DI SINI.

6 Comments:

Gukita said...

Hanya di dalam keadaan perang di mana musuh sedang mengepong barisan Islam...

adakah kita berada di dalam keadaan sedemikian? Adakah pertembungan politik boleh di samakan dengan pertembungan tentera Islam-bukan Islam?

Inilah masaalah dengan cendekiawan terpesong ini.. terlalu jauh dikiaskan sehingga lari dari sejarah asal kerana terlalu bencikan UMNO sedangkan DAP dipeluk erat sebagai sahabat..

Unknown said...

Islam itu indah....


Berita Gempar...
Sepandai-pandai kalentong...akhirnya anak Toyo ditangkap....baca seterusnya disini

Tanpa Nama said...

hashim.. bunyi comment awak tu macam fitnah.. berdosa.. berikanlah maklumat atau berita yang sebenar.. jangan menipu..

ahmadrazmie

Tanpa Nama said...

Aku setuju, Islam tidak mengajar kita menjadi jahat, namun UMNO lah yang mengajar kita menjadi jahat...ini fakta bukannya omongan...UMNO memang jahat!

Tanpa Nama said...

DOA untuk UMNO si abu dajjal abu lahab abu jahal abu najeeb abu rosmooh dan yg sekonco dgnnya siUMNO MUNAFIK n siUMNO FASIK pd ALLAH swt n ISLAM... diwajibkan n dibolehkan dgn sebab2 n fakta2...

penjejak awan said...

Yang si Hashim manjang suruh'klik' tapi bila tengok HAMPAS.
Bila kita mendoakan sesuatu yang buruk pada saudara seagama apa maksudnya itu?.
Jadi fikirlah sendiri sedangkan agama islam mahu kita bersangka baik tapi Parti yang satu ini mahu mendoakan sesuatu yang amat keji dan hina di dalam islam.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online