Rabu, 23 Disember 2009

TUN TETAP DI BELA


STILL FAST AND SHARP AS BEFORE..!!
(Gambar hiasan je..!!)

Menjawab


Buku Fitnah Terhadap Mahathir

Apabila buku bertajuk Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times diterbitkan baru-baru ini, maka - riuh-rendahlah semua orang - khususnya parti pembangkang kononnya mahu mengheret Tun Mahathir ke muka pengadilan. Malah, tuduhan kononnya Tun Mahathir bertanggungjawab atas "kehangusan" RM100 billion wang negara kerana membina pelbagai projek mega selama 22 tahun beliau menjadi Perdana Menteri Malaysia, menjadi agak janggal kerana tidak pula dikaitkan secara adil dengan pencapaian unggul beliau selama 22 tahun yang terbukti berjaya menarik pelaburan dan keuntungan kepada negara sebanyak hampir RM300 billion. Bahkan, di sisi lain pula - jika kita merupakan manusia yang ada "otak" pelaburan Tun Mahathir - jika sekali pun benar bahawa beliau telah membelanjakan RM100 billion untuk membina projek mega selama beliau menjadi Perdana Menteri Malaysia - maka pulangannya pula adalah sebanyak RM300 billion kepada negara selama 22 tahun beliau memerintah - bukankah itu, untung namanya? Inilah agaknya apa yang dikatakan oleh orang tua-tua, bodoh sombong tidak boleh diajar.

Saya bukan mahu membela Tun Mahathir membuta-tuli - tetapi, sebagai manusia yang ada hati dan fikiran - kita harus menilai Tun Mahathir secara objektif - dan bukan melalui perkiraan matematik. Cubalah fikirkan RM100 billion yang dibelanjakan oleh Tun Mahathir sepanjang 22 tahun pemerintahnya bukanlah dilulusakan oleh beliau seorang semata-mata, sebaliknya ia melibatkan ramai pihak - termasuk pemimpin agung pembangkang yang bernama Anwar Ibrahim. Perbelanjaan sebanyak RM 100 billion itu telah diluluskan secara kolektif oleh jemaah menteri dan bukan Tun Mahathir seorang. Apakah semua masalah yang sedang melanda negara pada hari ini hendak diletakkan di atas bahu Tun Mahathir semata-mata? Kejahilan yang semacam mana lagi hendak kita ikut? Selama 22 tahun Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri Malaysia beliau telah melabur sebanyak RM100 billion - manakala pulangannya pula adalah sebanyak hampir RM300 billion kepada negara - bagi tempoh yang sama - malah, kerana "RM 100 billion" itu jugalah ekonomi Malaysia menjadi begitu makmur sehingga menyebabkan beribu-ribu pekerja dari Bangladesh, Indonesia, India, Pakistan, Thailand, Myammar dan Kemboja mencari rezeki di negara ini. Bahkan, kerana "RM 100 billion" itu jugalah anak-anak tempatan mendapat pekerjaan dan pendapatan yang baik semasa pemerintahannya. Dan kerana "RM 100 billion" itu jugalah negara tercinta kita ini terkenal di seluruh dunia dan menjadi contoh kepada negara Islam lain. Tetapi, malangnya, kita terus diperbodohkan-bodohkan dengan angka dan matematik - sehingga kebaikan ditukar menjadi perjudian dan pelacuran. Apakah kita masih tidak mahu sedar-sedar bahawa dengan "RM 100 billion" itu jugalah ekonomi Malaysia meningkat dari negatif 1 peratus pada tahun 1980-an menuju ke angka 7 dan 8 peratus setahun selepas itu. Apakah kita masih terus mahu diperbodohkankan, sedangkan kita sendiri menyedari bahawa dengan "RM 100" billion itulah anak-anak kita mudah masuk ke universiti walaupun keputusan SPM dan STPM mereka kurang memuaskan? Lantaran begitu banyak penubuhan universiti yang diluluskan oleh Tun Mahathir pada zamannya - dan kini hampir setiap negeri di Malaysia mempunyai universitinya sendiri. Apakah kita ingin nafikan bahawa dengan "RM 100" billion itulah kerajaan membangunkan negara dan memperoleh cukai untuk membayar gaji kita dan anak-anak kita? Nah! sekarang ini - kita lebih mempercayai si tukang fitnah bernama Barry Wain yang menulis buku tersebut - lalu kita pun bersorak, "Horey..Horey..Horey..Mahathir Kena Tembak" - maka kitalah sebenarnya Si Kitul yang tidak tahu bersyukur dan berterima kasih. Wallahualam.

Ditulis Oleh Muhammad Azli Shukri

http://azlishukri.blogspot.com/2009/12/menjawab-buku-fitnah-terhadap-mahathir.html

Dibela juga oleh ramai;

http://brojinggo.blogspot.com/2009/12/dr-mahathir-ada-hak-saman-wain-kit.html


16 Comments:

Tanpa Nama said...

TUN IS A REAL FIGHTER BROO!!..DIORANG JAKI PSL TUN BWK PERUBAHAN KETARA TERHADAP EKONOMI NEGARA. ALASAN KTUA KOMUNIS TU SAJE NAK CARI PSL. YG KLAKARNYA TU ANUWAR KATE NAK LELONG PUTRAJAYA SDGKN DIA BRANGAN GAK NAK DUDUK KT PUTRAJAYA! KEHKEHKEH..ADOYAII

Sangtawal Sakranta said...

Salam buat abg Tuah,

Bravo tun!

kebenaran pasti akan terserlah jua.

wassalam

PAPA GOMO said...

Tun tetap pejuang. takkan gentar dengan Fitnah yang melanda. tapi amaran buat celaka pakatan tu. kita akan gempur habis habisan.

HANG JEBAT said...

Salam....

Abg Tuah,
prisip keadilan dalam Islam tidak mengenal siapa anda, sebanyak mana jasa anda sehingga anda dikecualikan hukuman apabila membuat kesalahan.Dalam Islam cukup mudah benar adalah benar, salah adalah salah tidak kira siapa.
Contohnya : di Israel: Dimata rakyatnya pemimpinnya terbaik kerana telah membawa banyak kemajuan dan kemakmuran tetapi dimata orang plaestin, mereka adalah golongan durjana yang membawa kehancuran.
(MACAM MANA DALAM KES YANG BEGINI MENGIKUT MINDA ABG TUAH UNTUK MENILAINYA, ADAKAH PEMIMPIN ISRAEL PATUT DIBELA ATAU DISANJUNG.

HAMBA TEGASKAN LAGI SEKALI PADA TUAN HAMBA, DALAM ISLAM, SALAH TETAP SALAH DAN PATUT DIPERTANGGUNG JAWABKAN DIATAS KESALAHANNYA JIKA DIA BERSALAH.SATU LAGI, KALAULAH BENAR APA YANG DIKATA, TUN MESTI BERTANNGGUNG JAWAB KERANA BELIAU PM KETIKA ITU,TAK PERLULAH HAMBA MENGULAS PANJANG SEBAB BAG TUAH PUN PETIK TEKS INI, HAK MILIK ORANG LAIN, KALAU KEPUNYAI ABG TUAH, SUDILAH KIRANYA HAMBA MEMBERI KOMEN PANJANG, SEBAB ABG TUAH AKAN MEMBUAT PENGADILAN DENGAN PENYOKONG ABG TUAH SIAPA YANG KENA BELAS.( PENGADIL) KEH.. KEH.. KEH.

Tanpa Nama said...

woi Jebat pekat PAS..

buktikan dahulu yang sesaorang tu bersalah.

jangan hanya berdasarkan tomahan dan fitnah yang tidak diketahui samada benar atau tidak dah mula menjatuhkan kesalahan..

dan jika sesuatu keputusan pengadilan itu tidak menyebelahi PAS maka jangan kata pula perjalanan pengadilan tidak adil pula..

ada seorang lebai lagi yang perlu di siasat oleh suruhan diraja kerana di dakwa mengutama nepotism

juga didakwa menerima sumbangan untuk ke hj beberapa kali

Tanpa Nama said...

Prinsip Jebat bukan prinsip Islam tapi prinsip khawarij dan prinsip mereka yang jumud dan taksub..

bukankah fitnah tu dosanya lebih berat dari membunuh..fitnah dari si wain dan si raja putre tu yang di percayai.

HANG JEBAT said...

salam....

2 ORANG diatas hamba ni ( TANPA NAMA)
KALAU TAK TAHU APA - APA, JANGAN MEYAMPUT, JANGAN MEMALUKAN PUAK UMNO ( BODOH TAPI SOMBONG). HARAP MAAFLAH.

SEKIAN.

Tanpa Nama said...

Mahathir ada dua sudut pandangan...

pertama: Mahathir memang menjahanmkan negara dan bangsanya melalui cara halus yg hanya dilihat muluk2 dan baik spy org menilai dia seorg manusia agung yg baik2...namun dia lah yg merosakkan segalanya...
kedua : Mahathir akan lebih meninjolkan diri sbg "pembela" dalam masa yang sama dia seorang "penyembelih" yg tiada rasa kasihan terhadap mana2 yg akan menjadi mangsa dia...imej "pembela" betul2 dimanipulasi secukup rasa agar imej penyembelih tadi tersorok rapi.....

Dan mahathir tidak akan mengaku salah seorang, maka dia akan kaitkan dan membawa org lain sekali bersalah bersama dia....dia akan "membelasah" org lain untuk menunjukkan dia seorg mulia dan baik....pada hal dia lah yg paling teruk....dan yang peliknya, mengapakah tiada org (dlm UMNO) yang mampu melawan dia???? kecuali Nazri (mngkin Nazri sengaja berlakon kot marah kat mahathir)...
ya, dlm UMNO semuanya berkemungkinan dan semuanya lakonan!!!!

Anakbukitgantang said...

satu dakwaan yang amat dengkel

bagaimana pula "paper loss" yang dialami oleh Malaysia- aya ingat RM100 billion juga yang dibuat semasa Anwar jadi Menteri Kewangan Malaysia kerana mempermainkan Bank Of England pada tahun 1990-an?

Malah permainan licik Anwar dengan memperdagangkan matawang asing ini membuka ilham kepada George Soros untuk memanipulasi matawang negera ASEAN lewat 1997-siapa nak jawab!

Tiada sesiapa yang nak siasat?

Tanpa Nama said...

AnakBktGantang...

Mudahnya awak menyalahkan org lain plak....begitulah UMNO jika nak melepaskan diri dr bertgjwb...dia akan salahkan org lain dan org lain akan ditangkap dan dihukum...sedang pelahap sebenarnya tidur kekenyangan!!! dalam UMNO/BN siapa yg menuduh (walau dgn pembuktian) dia akan disoal siasat dan dikenakan hukuman kerana memfitnah!!! mereka tak siasat tentang aduan itu, yg kena org yg melaporkan....itulah keadilan dlm UMMO/BN...heh..heh..heh...

Tanpa Nama said...

oii tanpa nama 21.36

jawablah soalah anak bukit gantang tu..jangan berdalih macam-macam

Tanpa Nama said...

Anon 21:36

Ni aku nak jawab...mudah jer...

Siasat dan charge dulu Tun awak tu...aku rasa klau "kena" pun Tun awak tu lagi molek la..sebab dia boleh "berkhalwat" sambil beribadat dlm sel....lepas tu baru cakap soal lain (tuduh org lain)...ini belum apa2 dah ngelabah...Tun awak kecut kot????

Tanpa Nama said...

Tun songlap 100 Billion, Pak Lah pulun 270 Bilion...tu dia UMNO...hang memang dahsyat la....bila diorg pencen dapat mahligai RM 12 juta lagi.....kalau mati rugilah bro...sapa nak habis kan duit2 yg berlambak2 tu....tidor atas duit, buat sapu tangan lepas makan pun pakai duit kertas...ayoooo paaa, ayooo maa!!!!

Tanpa Nama said...

SONGLAP HANCHUK AMAK KAU..!!!

YANG KAU DAN KETURUNAN KAU JUGA KAUM KERABAT KAU MENTEKEDARAH SELAMA 22 TAHUN TU HASIL DARI KEUNTUNGAN RM100 BILLION TU LAH.

YANG KAU HIDUP MEWAH SEHINGGA KERETA MENJALA PANJANG TU..JUGA RUMAH KAU SEBOSA MAHLIGAI TU JUGA HASIL KEUNTUNGAN DARI RM100 BILLION JUGALAH.

LAIN KALI GUNA OTAK BILA BERHUJAH..JANGAN GUNA KEPALA LUTUT..

LOMBU PUN LAGI MULIA DARI KAU..SEKURANG-KURANGNYA BALAS JUGA JASA TUAN NYA SUSU DAN DAGING UNTUK KORBAN..

KAU UMPAMO HANJING KURAP YANG MENGIGIT JARI YANG MENYUAPKAN KEMULUT KAU..

Tanpa Nama said...

hehehehe..padan dengan muka tanpa nama yang tak berotak..kena tanyeh lumat..hehe

Tanpa Nama said...

Anon 00:09

Sebenarnya LEMBU tu adalah engko dan HANJING KURAP tu adalah UMNO...

Adapun LEMBU tu engko adalah kerana lembu memang mudah kena tarik ke sana dan ke sini, kemudian diikat dan dibaringkan olh "tuan-tuan"nya lalu dipenggal lehernya...begitulah BODOH dan BANGANGnya LEMBU yang sama bangang dan bodohnya engkau yg sama bangang dgn lembu...maknanya spesis engko dan UMNO pun sama, tak dapat nak menilai dan berfikir akan kerja2 gila dan busuk UMNO yg tersgtlah dajalnya lalu engko mengikut dan mengiyakan sahaja ibarat LEMBU tadi kerana sesungguhnya engko memang LEMBU....

HANJING KURAP plak...itu lah perumpamaan UMNO pada mata rakyat...begitu hina sekali UMNO kini yg apa yang tiada di dalamnya???? apa yg tak dibuat oleh UMNO....hinanya UMNO kerana UMNO menjadikan Malaya ni harta mak bapak dia....maka dia buleh berbuat sesuka hati dia....molek sangat lah tu Si LEMBU yg bodoh dan Si HANJING KURAP yang hina....keduanya adalah lubuk busuk engko......

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online