Ahad, 16 Ogos 2009

MERONTA-RONTA..BERPUSING-PUSING..


Gambar hiasan je..aktibiti menangkap buaya Kalimantan.

Pembantu exco cedera ketika temui SPRM

Pembantu Ronnie Liu, exco kerajaan tempatan Selangor, tercedera selepas bergelut dengan pegawai-pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Wong Chuan How (kiri), 50, tercedera di bahagian kaki selepas didakwa ditolak oleh pegawai suruhanjaya itu sewaktu mereka cuba menyiasat lelaki itu dalam kes salah guna wang peruntukan DUN.

Beliau, yang juga ahli Majlis Perbandaran Sepang, dituduh menerima banyak projek di blog t4tbh (truth for Teog Beng Hock).

Menurut Liu, kejadian itu berlaku di pusat khidmat DAP di Sungai Pelek sewaktu Wong mengadakan temujanji dengan pegawai-pegawai SPRM selepas dilaporkan "menyembunyikan diri" susulan dakwaan di blog tersebut.

MALAYSIAKINI...

BETUL KE CEDERA TU...? WAH..TEMUI SPRM AJE TERUS CEDERA KE..?

USAH TEMBERANGLAH...ORANG SEMUA NAMPAK DI TV APA YANG SEBENARNYA BERLAKU...TAK ADANYA PEGAWAI SPRM TU GANAS ATAU BERLAKU KASAR MELAINKAN MEREKA HANYA CUBA MENAHAN MAMAT TU DARI LARI DAN HANYA CUBA MEMBAWA KE KENDERAAN AJE.

PENULIS PELIK, LIHAT DI KACA TV NAMPAK CALAR CIKIT KAT LUTUT JE, TAPI KENAPA PULA BALUT DARI BUKU LALI HINGGA KE PANGKAL PEHA ? BUKANKAH MACAM PATAH 1000 LAGAK GIMIKNYA ? HEBAT MEMANG HEBAT...SENYUM SUMBING MAMAT NI DAN BRO LIM KIT TIANG. BILA TAHUNLAH NAK REPOT KE SPRM..?

OH YA...SIAPA MAMAT NI SEHINGGA ENGGAN DIBAWA KEPEJABAT SPRM UNTUK DISOAL SIASAT. KENAPA PERLU DIA BERLAKU BIADAP DAN MERONTA-RONTA..BERPUSING PUSING MELAWAN DAN MEMBANTAH PIHAK BERKUASA MENJALANKAN TUGAS DAN TANGGUNG JAWAB MEREKA.

JANGAN DIPERSALAHKAN PEGAWAI SPRM YANG MENJALANKAN KERANA TERPAKSA DATANG UNTUK MENJEMPUT DIA NI. PUNCANYA ADALAH DIA SENDIRI.

KENAPA MENGHILANGKAN DIRI BEBERAPA MINGGU SEMASA CUBA DI HUBUNGI SPRM ?

KENAPA LANGSUNG TIDAK MENJAWAB CALL DARI SPRM ?

KENAPA PULA MAHU LARI KETIKA INGIN DIBAWA KE PUTRAJAYA? BUKAN KAH BERANI KERANA BENAR TAKUT KERANA SALAH…? SPRM CUMA NAK SOAL AJE.

SO, BAGI MENGELAKKAN PERKARA SEBEGINI BERULANG MAKA PIHAK POLIS PERLU MENGAMBIL TINDAKAN TEGAS KE ATAS MANA INDIVIDU YANG ENGKAR ATAU MENGANGGU PIHAK BERKUASA ATAU PENJAWAT AWAM MENJALANKAN TUGAS. JANGAN ADA LAGI YANG MEMPERMAINKAN PIHAK BERKUASA YANG TELAH DIBERI MANDAT OLEH KERAJAAN BAGI MENJALANKAN TUGAS MASING-MASING..

16 Comments:

Tanpa Nama said...

another great movie to watch..dont miss it

hilbert said...

Salam bro,

Saya pun suka dengan gambar boya darat ni bro.. izinkan saya gunakan gambar boya ni dalam blog saya nanti he he...

Pandai mamat berlakon... kalau dia claim kat socso tentu dapat banyak pampasan dari kecederaan dia...1000 jahitan pulak tu hahahaha

Tanpa Nama said...

Sama je lah berlakun macam bro ABI tu,mati-mati orang ingat patah tengkok,rupanya olok-olok.Kalau betul-betulkan ke baik.
Jenis manusia temberang.
Tu dia ambik skrip dari penasiaht dia le tu.
Dah tua bangka pun tak sedar diri.

mohammad azren fooldog PH yg bahalol said...

Salam Abang Tuah....

Tahun ini banyak betul 'lakonan' hebat2 dari pemimpin2 Perosak Rakyat sampai la ke kroni2 mereka. Mungkin akhir tahun nanti boleh kita buka beberapa anugerah untuk mereka2 ni.

Yang boleh saya cadangkan:
i. Anugerah 'pelakon' terbaik 2009
ii. Anugerah 'drama airmata' terbaik
iii. Anugerah 'pelacur politik' terbaik
iv. Anugerah 'cakap2 merepek' terbaik
v..... boleh tolong tambahkan lagi

Dan calon-calonnye...... jeng jeng jeng...

eXception said...

mmg dasar pelakon murahan...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Tanpa Nama said...

kelakar betul bila ronnie kata sprm bertindak kasar, memang dasar menyusahkan penjawat awam menjalankan tugas.Disuruh datang secara baik tak mahu apek tu agaknya nak suruh bawa tepak sirih jemput dia kot....wkakak

Tanpa Nama said...

Takut woo...tingkat 14 bangunan sprm nun boleh mati maa kalau'terjatuh'..

Tanpa Nama said...

tengok kat tv memang le,cuba tengok gambar kat paper Cina dan laporan polis yang Wong buat..Sikit je cederanya,doktor pun sampai kena bagi cuti 5 hari..ganazzzz..

harimau malaya said...

salam
cuba tenggok camni ker pembangkang nak perintah negara?????? macam macam scandal yang depa buat......kapiaq kalu perintah cam tu akan jadi......tu baru ada sora lebih.......yang islam dok bercakaq sama sendiri......politik politik....depa kapiaq.....apa pon malaysia akan jadi cam kisah pak kaduk.......tergadai semua .......aku bukan la bias dengan kaum lain....tapi aku tenggok muka dia memang muka kapiaq perut boroi yang tak boleh buat baik.......

ISAC said...

Orang kata berani kerana benar, takut kerana salah.....

Memang dah "bersalah" lah tu..."songlap" duit rakyaat....

Ataupun takut nak jumpa "hantu" mendiang Teoh kat bangunan SPRM tu...Mana tahu kot2 terlibat dengan kes tu....

Cuba check DNA dia ni mana tahu sama dengan yang jumpa kat jaket dan tali pinggang mendiang. Ataupun Wong ni kaki dia saiz 9, macam kesan yang dijumpai dekat dengan mayat mendiang.....

Layan....Nak buat gosip memang senang beb....Itulah yang Pakatan Rakyaat dok buat selama ni ,,,,

Sila kunjungi http://bumiyang.blogspot.com/

Mohammad Roslan said...

Salam,

Kebanyakan yang kerja untuk DAP adalah golongan Hardcore mcm juga di parti PKR. Maka golongan hardcore ini penyokong kuat DAP dan PKR. Klon-Klon UMNO (keluar dari UMNO) di PKR memang payah nak sesuaikan diri mereka dengan golongan ini. Golongan ini fikir politik mcm jual Bah kut Teh di China Town (sejenis sup yang gunakan oragan dalam babi)...maka berlaku beberapa insiden yang tak gemari oleh penggundi terutamanya orang Melayu terhadap golongan ini. Sebenarnya ramai pengundi Melayu memberi peluang kepada DAP pada PR2008 untuk menguji dasar parti DAP...penggundi Melayu di Pakatan Rakyat sebenarnya mahu DAP boleh berubah sebagai Parti MCA atau Gerakan di Barisan Nasional. Tetapi ramai penggundi Melayu kini kecewa dan menyesal dari tindak tanduk parti DAP ini...menjadi sombong dan angkuh.Inilah terjadi di Negeri Perak dan Selangor.Kisah lama kemenangan dan kesombongan DAP pada 1969 mulai dirasai oleh pengundi Melayu di kedua-dua negeri tersebut.Luka orang Melayu terhadap parti DAP berdarah kembali. Puncak kemarahan Melayu akan berlaku pada Pilihanraya 13 nanti.Eloklah parti Pakatan rakyat diterajui oleh Pas dan PKR mencari satu parti kaum Cina yang betul-betul mewakili orang Cina di negara ini.Orang Cina yang bermoral tinggi jarang berada di DAP kalu tak percaya tanyalah Soi Lek atau Jui Meng..mereka ada jawapan yang tepat.Parti DAP ini sepatutnya lama di haramkan kerana matlamatnya Malaysian Malaysia ini lari dari landasan Perlembagaan Negara ...wassalam.

Ezad said...

begitu ke pemimpin yg diidam2kan?

pandai berlakon,
pihak berkuasa nak siasat, lari...

maka lepas ni kalau pr memerintah negara.. boleh la kita buat jenayah..

salah je boleh lari, tak kena hukum pun

hidup pr!

hakkk tuih!!

Tanpa Nama said...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama said...

suasana makin hot...drama PR makin byk...sgala keburukan PR telah dicover oleh drama2 mcm ni...aku yakin at the end, undi veteran jgk menjadi harapan krn mereka bole membezakan garam dan gula tapi tidak pada kebanyakan anak muda melayu kita...mereka tetap dibuai drama2 sampah mcm ni...

smoga Msia disana tetap aman&harmoni...

Unknown said...

Pengundi Melayu muda harus lehat dan bertindak dengan penuh kewarasan

Unknown said...

salam, heboh buat dik pakatan pembangkang hingga maruah penajwat awam memang sekarang tak respect dik masyarakat...sebelum ni semua hormat pada penjawat awam.

Kena pada puak2 mereka berbagai2 helah tipu muslihat dilakukan demi satu jatuh kan air muka dan kredibiliti kerajaan, sebut kerajaan tentunya BN atau UMNO...itulah matlamat mereka..sebab itu penjawat awam kena sedar dan insaf siapa mereka di kaca mata pembangkang.

Kalau orang awam biasa yg kena...tiada sebarang protes atau pembelaan mahupun tipu muslihat berbanidng puak mereka yang kena..walhal ini semua bukan perkara baru berlaku di negara kita...ada bekas Menteri yang kena, ada KSU yang kena, ada pengarah yang kena, malah orang politik pun kena terutama UMNO, MCA,MIC,PPP dan parti komponen lain yang kena malah orang awam biasa pun kena..tetapi salah tetap salah, yang kena tetap dihukum....cuma pandai2 lah lantik peguam yang bijak untuk melawan kes...tetapi ini lain belum apa2 lagi penjawat awam yang jalankan tugas di jatuhkan kredibiliti agar dilihat pembangkang yang betul, kerajaan salah.

Ini lah yang katakan rukun negara diketepikan maka undang2 rimba mengambil tempat....beginikah yang hendak kita beri kuasa untuk perintah negara? masyaAllah.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online