Sabtu, 11 Julai 2009

TERGODA PUJUK RAYU, CUMBU MESRA DAP ?

KADANG-KADANG KITA TAK TAHU YANG KITA SEBENARNYA YANG TAK BETUL... !!

MACAM LAH KES PAS DALAM PAKATAN RAKYAAT. WALAU APAPUN ALASANNYA SAYA MASIH BELUM DAPAT TERIMA KEWAJARAN UNTUK PAS "BERKAHWIN" DENGAN PKR DAN DAP.

BAYANGKAN ANAK DARA KITA INI "PAS" HENDAK BERKAHWINN DENGAN SEORANG PEMUDA KETURUNAN UMNO. KITA BANTAH BERHABIS-HABISAN. KONON ALASANNYA PEMUDA KETURUNAN UMNO INI KURANG ILMU AGAMANYA.

SEBALIKNYA KITA NAK KAHWINKAN DIA DENGAN PEMUDA KETURUNAN DAP KERANA KITA DAH TERHUTANG BUDI DENGANNYA.

LOJIK KE ALASAN YANG DIBERIKAN???

PALING TAK PEMUDA ANAK UMNO MASA NIKAH BOLEH JUGAK DISURUH BERISTIFAR DAB MENGUCAP....KALAU PEMUDA ANAK DAP TU CUKUP KE SEKADAR DISURUH MENGUCAP DAN KITA BERANI NAK KAHWINKAN ANAK DARA KITA DENGANNYA???

Potong pun belum..fikir lah sendiri....

Penulisan asal- ISAC..
Grafik dan olahan semula - TUAH..

22 Comments:

Tanpa Nama said...

SLM BRO..DAP ADE POTONG GAK BRO..POTONG LEHER PAS SAMPAI TEKULAI..LEPAS TU BIARKAN MATI SLOW2 KEHKEHKEH

Mata Hati Jiwa said...

MATLAMAT MENGHALALKAN CARA... ITU YANG TO'GURU DEPA AJAQ...

LIHATLA BERAPA KERAT ORANG PAS BERANI LAWAN KATA DUSTA DARI PEMIMPIN MEREKA..

SOKONGAN MEMBUTA TULI TANPA ADA KESEDARAN TENTANG KEKURANGAN SUARA MELAYU ISLAM DI PARLIMEN UNTUK MENGGUBAL SESUATU DASAR DEMI AGAMA DAN BANGSA..GENG2 PAS&PKR YG MELAYU ISLAM TIDAK SEDAR KEKURANGAN MAJORITI SUARA MELAYU ISLAM DALAM KERAJAAN PEMERINTAH AKAN MERUGIKAN BANGSA DAN ISLAM ITU SENDIRI..

JADILAH PAK KADUK YANG MENANG SORAK..KAMPUNG TERGADAI..

INGATLAH KATA2 MUFTI PERAK..
ORANG MELAYU BERPECAH HILANGKAN SESUATU.. ORANG CINA BERPECAH UNTUK DAPATKAN SESUATU...

Anak Lenggong said...

Sebenarnya banyak dikalangan puak PAS sedar akan kepincangan pemimpin mereka tetapi mereka pendamkan sahaja didalam..sebab rasa kegoan dah tersemat dihati..maka rela jadik pak angguk umpama burung belatuk dan menjadi pacacai dan boneka pemimpin mereka dan juga DAP..sebab mereka malu hendak mengaku kesilapan dan ketelanjuran yang telah mereka lakukan..disebabka rasa taksub kepada pemimpin ..penyokong PAS sanggup diri mereka diperbodohkan..sebab mereka telah diasuh dan diajar supaya membenci orang umno walaupun saudara seagama..pada mereka berkawan dengan kapir lagi mulia daripada umno..sebab tu lah peminpin mereka mengarahkan mereka supaya cuma mendengar ceramah dan membaca media pembangkang sahaja..

Mohammad Roslan said...

Salam,

biarkan depa dengan labu nya...pasti akn tenggelam di PR13 nanti.Kaum Cina dakh kena getah dah..sama juga Melayu Pas dah kena getah...Ada pii baru-baru ini ke Brickfiels....he..he..Najib Corner?...Orang India mula sokong PM kita. 15 Juta untuk pemuda-pemuda India mulakan perniagaan dalam skim TEKUN?..wau...ini hebat nie?.Hadiah untuk Kaum India di negara ini kerana menyokong PM 75%...Mana PM kita amalkan sisitem rasis?..yang rasis siapa? PAS dan DAP?.Bila Teresa kena tahan ISA..itu dia LKS beria-ia benar nak demo...Muslimah PAS bila Liz terkangkang wau...terisak-isak peluk Liz Taylor?..Bila ketua Hindraf masuk ISA...DAP dan PAS nak hantar papadam pun tak mahu...kalau Nasi kandaq jauh sekali...maka kaum India di negara ini fikirlah perangai "BOSS" kamu itu...mungkin India Penang dah lupa pasai Buah Pala..buah rasmi Pulau Pinang...Pii melawat PM hantar Buah Pala penang kat dia..mungkin dia sejuk hati...he..he..Jangan lupa tah pau..makanan kesukaan PM...Char Koy Teow Pulau Pinang yang best itu kat Sg.Dua...hee...he..Melayu tak pernah berdendam..kalau kita baik dgn depa tak rugi..kalau baik dgn tuan rumah dapat makn free..hee..Rasanya mamak boleh buka satu lagi Restoren kat Brickfields..Restoren PM.Nasi Kandaq Buah Pala (PM- itu maknanya Penang Mamak jangan salah sangka noh!)..wassalam.

Sulhairil Hafiz Bin Haji Sulaiman said...

Salam Bro sebab PAS memang dah jauh sangat terpesong..maka PAS akan jadi seperti 'SI LUNCAI TERJUN DENGAN LABU-LABUNYA'

Tanpa Nama said...

salam bro,

jauh berbeza bro antara bagi anak kite kawin dgn kapiaq dgn kerjasama pas dgn dap. jgn buat tafsiran yg salah bro... takut byk yg sesat nnt... ingat!!! apa yg kita buat bukan takat di dunia sahaja, akhirat di sana jgn dilupa.

kerjasama pas dgn dap ibarat makan umpan mata kain x kena.ingat pas nak sangat kawteam dgn dap nih? tp nw hanya ini cara untuk mengajar umno yg sombong dan bongkak!!! biar umno tahu n sedar betapa kuasa rakyat itu penting.

pasal kerjasama dgn umno lak, knp masa umno terdesak br nak kerjasama dgn pas? kalau masa umno kuat, umno gah, sombong dan bongkak. malahan menindas pas, ahli2 pas!!!

sama la kes dulu2 ms pas bersatu dgn umno. umno tikam dari belakang!!! xgentleman umno buat camtu...

mrL

ISAC said...

Salam MRL,

Yang lepas tu biar lah lepas.... Sebagai generasi baru kita pun kurang arif apa yang sebenarnya berlaku pada waktu itu...Masing2 menegakkan kewajaran atas tindakan masing2.

Lagipun orang2 yang terlibat pun ramai yang telah kembali ke rahmatullah.

TG Nik Aziz pun sepatutnya membasuh memori duka lamanya itu dengan semangat persaudaraan sesama Islam demi membina perpaduan untuk anak bangsa dan agamanya sendiri. Orang yang besar hatinya ialah orang yang mahu memaafkan dosa "musuh"2nya.

"Janganlah marahkan nyamuk kelambu dibakar". Samada mahu diakui atau tidak di Malaysia tanah air yang nenek-moyang kita telah bersetuju untuk dikongsikan bersama kaum2 lain ini Melayu & Islam ibarat aur dengan tebing.

Kerana Melayu adalah kaum mejoriti, hilangnya melayu dari bumi ini bermaksud hilang jugalah Islam. Jika Melayu ditindas, diperlekeh dan dihina itu secara tak langsung bermaksud Islam juga dihina.

Jika ada pemimpin2 dari kedua2 parti terbesar Bangsa Melayu ini yang menolaknya...Demi masa depan generasi Melayu/Islam masa hadapan, rakyaat masih boleh merealisasikan impian ini....Contohi orang2 Cina yang begitu bijak berpolitik demi survival mereka. Walaupun mereka terpecah di bawah MCA, Gerakan, PKR dan DAP bila masa mengundi suara mereka adalah "sama". Dengan demikian mereka dapat apa yang mereka inginkan. Cuma kita sahaja yang selalu tertipu dan alpa dek "fatamorgana".

Belajarlah dari nasib puak Uighur di Xinjiang, Cina. Betapa deritanya mereka....http://bumiyang.blogspot.com/)

Sebab itu bagi saya yang penting sekarang Melayu/Islam mesti bersatu!!!!Pemimpin boleh dikorbankan tetapi survival Agama, Bangsa & Agama melebihi segala...

Wassallam

Tanpa Nama said...

kerjasama antara parti nampaknya sudah menemui titik noktah.

kalau betul la umno nak bersatu marilah sama2 menyertai parti Islam iaitu PAS. kalau betul nak bersatu, kalau xblh nak buat jgn cakap pasal nak bersatu.

nak harapkan umno untuk berubah aku masih x nampak. umno masih mengangkat pemimpin2 yg rasuah. mana perubahannya??? so... knp susah sangat nak bersama2 dengan perjuangan Islam. pemimpin2nya kebanyakan terdiri dari individu2 yg alim. org alim insyallah dapat menjaga tingkahlaku, tahu halal dan haram.

knp hati korg terlalu keras untuk menentang Islam??? menyokong parti yg terang2 menolak perintah Allah???

mrL

kuntakinte said...

salam, he...he...gelihati teman nengok ngomen si mrl.

Tanpa Nama said...

Salam
heheheh lagi gelak mcm nak terkencing den negok komen mrl. Sapo yg nak bersatu yek.. porah santan buek masak lomak lah wei.. PAS porah santan nk buek masak lomak. terperah susu babi basi. PAS hantuk kepala, tuduh UMNO ketuk dgn senduk. ABG TUAH/ISAC. best giler artikel ni.. jgn lupa kesinambungan citer ni kek Blog den...srikamdi melayu

Tanpa Nama said...

aku respon pada isac,

dia yg cakap melayu Islam perlu bersatu.kalau nak bersatu, bersatu la atas dasar Islam. Allah dah jamin Islam agama yg sempurna, knp susah sangat nak ikut apa yg Allah cakap? melainkan korg ni bukan Islam / memang x percaya pada janji Allah.

umno dengan jelas tolak Islam. korg nak sokong gak itu terpulang... pilihan di tangan korang semua...

mrL

ISAC said...

Salam MRL,

Aku menyeru semua umat Islam dan Melayu supaya bersatu, kalau engkau X mahu aku nak buat macam mana. Yang jelas kita semakin terhimpit....

Terjemahan dari surah Al-Ankabut:45
"Bacalah serta ikutlah (wahai Muhammad) akan apa yang diwahyukan kepadamu dari Al-Quran, dan dirikanlah sembahyang (dengan tekun); sesungguhnya sembahyang itu mencegah dari perbuatan yang keji dan mungkar; dan sesungguhnya mengingati Allah adalah lebih besar (faedahnya dan kesannya); dan (ingatlah) Allah mengetahui akan apa yang kamu kerjakan."

Sembahyang hanya akan "mencegah dari perbuatan yang keji dan mungkar" sesuai dengan ayat Quran diatas seandainya ibadah sembahyang kita diterima oleh Allah. Perlakuan sembahyang yang tidak menurut yang dicontohkan oleh Nabi saw tidak akan diterima Allah. Jikalau sembahyang memang dapat "mencegah dari perbuatan yang keji dan mungkar" seperti ayat diatas, sudah pasti orang Yahudi dan Nasrani menjadi umat terpuji disisi Allah selain umat Islam kerana mereka juga bersembahyang.

Orang Yahudi dan Nasrani serta umat Islam yang bersembahyang tetapi terus menerus mengerjakan perkara mungkar adalah dari golongan manusia yang sesuai dengan hadith berikut:

Mafhum sebuah hadith:

"Ramai orang sembahyang tetapi makin jauh dari Allah"

Saudara MRL, mana mungkin sebuah Parti Islam bersahabat dengan musuh Islam dan musuh bangsanya, (DAP). Mana mungkin pemimpin2 Parti Islam dan "sekutunya" mengeluarkan fitnah2 jahat, tohmahan2 dan kata nista terhadap umat Islam yang lain.

Ikhlaskanlah ibadah sembahyang hanya untuk Allah semata-mata, mudah2an kita dapat menjauhi keselahan2 di atas.

Kalau Kaum Cina boleh mengundi Pas untuk survival mereka mengapa umat Melayu/Islam tidak boleh mengundi Umno?

Bak soalan Ustaz Dr. Maza kepada TG Nik Aziz, tolong tunjukkan mana2 dalam ayat Al-Quran yang menegah Pas untuk bekerjasama dengan Umno demi perpaduan Melayu/Islam!!!

Selalu berlaku "mereka" beranggapan mereka betul walaupun hakikatya mereka "terhilaf", Wasalam MRL.

murai berkokok said...

salam, untuk semua,
sang murai nak berkokok sikit kat sini,

kalau murai tengok la nie. umno ko, pas ko, asyik dok tunding jari, mung kata kak aku, aku kata ke mu, yg syoknya, org pakatan untung, guano gamok kalau pas dge umno gabung atas nama persatuan org melayu dan agama
jangan kucar-kacirkan keamanan yang kita ada la nie disebabkan kebodohan sendiri

Jumayatara said...

AbangSial

Pi belajar sejarah dalam nahasa Enggeris ...buta sejarah...Bododh Punya melayu

ISAC said...

Salam Murai...

Aku setuju 100%. Melayu/Islam Mesti Bersatu! Demi survival kita.

Orang lain bersatu untuk menekan kita. Tidak kira mereka pembangkang maupun kerajaan.

Tapi Melayu/Islam masih X sedar2....

Perjuangan Umno selama 52 tahun sebagai kerajaan hanya dapat menaikkan ekonomi Melayu/Islam dari kurang 5% kepada 19%.

Kita terhimpit sebenarnya....Sedarlah...Memang Melayu mudah bersyukur dengan apa yang kita ada. Amalan yang bagus, tetapi kita juga perlu ada strategi.

Jika orang lain yang sebenarnya "menguasai" bumiyang bertuah ini mengapa "kita" yang terhimpit ini bukan sahaja setakat berpeluk tubuh malah masih bercakaran sesama kita.

Tanpa Nama said...

Alhamdulillah... kamu menggunakan Al-quran dalam berhujah.

knp bila tersepit pandai guna ayat Al-quran? untuk lepaskan diri guna Al-quran. persoalan judi, arak, hudud dsb masih tidak terjawab. bolehkah kita mengambil ayat Al-quran sikit2? knp korang xyakin dengan ayat Al-quran ke? x yakin dengan janji Allah? Allah janji keselamatan dan kemakmuran jika mengikut landasan Islam yg sebenarnya? korg xteringin ke melihat malaysia ni aman? kes mencuri, rogol, rasuah, salahguna kuasa berkurangan?

persoalan manusia perlu diserahkan kepada pencipta manusia itu sendiri. contoh kalau kereta proton semestinya proton yg arif tentang kereta tersebut...

knp baru sekarang timbul isu bersatu??? sebab umno kalah teruk masa pru12 ye??? disaat umno bakal lemas pandai menarik tangan pas. setelah timbul ditekannya pas hingga lemas...

mrL

Dr Rozaimah said...

Hahaha, lawak gila.
Saya sokong apa yang ditulis oleh Abang Tuah.

Inilah yang dikatakan akhir zaman apabila orang Islam lebih sayangkan kafir dan ulama pula lebih sayangkan kafir dari rakan seagamanya

Tanpa Nama said...

buat pencacai umno ...

korang ni apa la punyer turrrr....umno dah nak mampos pun masih terkinja2 korang sokong...umno tu parti penjajah..parti kroni kafir, tu sebab diorang letak undang2 islam bawah btapak kaki jer..yg diorang sanjung undang2 barat....

korang dok mengata pas bersekongkol dgn dap...yg korang dgn mca, gerakan ,mic tu phehal?...kalau zaman2 60an-70an boleh la korang kencing...ni zaman millinium, info dihujung jari...org melayu tak bodoh lagi la...nak terima bulat2 aper yg umeno haramjadah cakapkan....

umno boleh pi mampuss la.....

Tanpa Nama said...

BIASALAH TU, DULU SEBELUM KAWIN, MAKI HAMUN, DAH KAWIN, SUME DAH LUPA...TAK TAU TUNGGU MASA NAK KENA CERAI TALAK 3...TAPI PAKATAN RAKYAT, DAH KENA TALAK 3 PUN,BOLEH RUJUK KAT SUAMI SAMA BALIK...TAK PAYAH IJAB & QABUL...

DULU TAKBIR...SIKALANG...."TAKE BEEEEERR"

hasnah said...

aku berjuang atas nama agama,
agama akan bawa aku ke jalan yang benar
tak timbul masalah mengikut secara membuta tuli kerana pas faham apa yang diperjuangkan.
BETTER AKU KAWAN DENGAN KAPIR YANG TERANG-TERANGAN TAK TAU PASAL AGAMA AKU DARIPADA AKU KAWAN DENGAN SEBANGSA DAN SEAGAMA, TAPI MENGHINA DAN MEMPERLEKEHKAN AGAMA AKU.
UMNO hentam yang halal dan haram, terang-terangan menolak alquran yang sepatutnya jadi panduan....
AKU HAIRAN, APE YANG DICARI OLEH PENYOKONG2 UMNO...
PERCAYAKAH KAMU AKAN ADANYA HARI KIAMAT? DIMANA SETIAP AMALAN AKAN DIHITUNG?
AKU JUGA HAIRAN, KENAPE UMNO SLALU MENGELAK BILA DIAJAK BERCAKAP OR BERDEBAT PASAL AGAMA, PENYERAPAN NILAI2 AGAMA DALAM PENTADBIRAN?
KENAPA???

hasnah said...

mata hati jiwa, apakah pembohongan dan kata dusta pemimpin pas?

Tanpa Nama said...

tu la melayu...x abes2 nak 'menegakkan benang basah' PAS ke, UMNO ke same je....dok sibok maki satu sama len..tah ap kepuasan dapat tah...'org' len dok gelak je la...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online