Isnin, 27 Julai 2009

PERPADUAN SIRI KEDUA.

WOII..AJIS CHONGGAK APA TU..?


Nik Aziz perlu konsisten

SANDAKAN 26 Julai - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat diminta berpendirian lebih konsisten berhubung soal perpaduan di antara parti itu dengan Kerajaan Pusat yang diterajui UMNO.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, sikap konsisten itu penting kerana ia bukti keikhlasan untuk bersatu demi bangsa dan masa depan agama Islam.

"Saya pun bingung. Sekejap hendak damai, sekejap tidak mahu," katanya ketika diminta mengulas kenyataan terbaru Nik Abdul Aziz semalam yang bersedia menghulurkan tangan kepada Kerajaan Pusat bagi menjaga kepentingan rakyat Kelantan.


( Hehehe..hahaha..huhuhuhu…!!! Penulis tak tahan gelak semasa menulis )

Menurut Menteri Besar Kelantan itu, walaupun wujud perbezaan ideologi antara kedua-dua pihak yang menjadi pertembungan dalam pilihan raya namun ia terbatas setakat itu.

Hishammuddin berkata demikian pada sidang akhbar selepas merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Batu Sapi di Dewan Masyarakat Sandakan di sini hari ini.

Menteri Dalam Negeri itu menambah, perpaduan adalah perkara penting yang tidak boleh digadaikan.


Oleh itu, katanya, UMNO sentiasa konsisten dalam soal itu dan bersedia untuk menjayakannya pada bila-bila masa.

"Jadi terserah pada mereka yang kadang kala tidak bersetuju dan kadang kala setuju balik. Kalau setuju Alhamdulillah tetapi kalau tidak, kita teruskan juga perjuangan kita seperti di Batu Sapi ini," katanya.


KOMEN PENULIS –

LUCU JUGA JIKA KITA MENGIKUTI PERKEMBANGAN POLITIK TANAH AIR YANG BERWARNA-WARNI SEJAK KEBELAKANGAN INI. SEMEMANGNYA BERGOLAK HEBAT DAN BERBAGAI RAGAM PULA. HARI-HARI ADA SAHAJA ISU PANAS YANG BOLEH DIKETENGAHKAN DAN BOLEH DIJADIKAN POINT OLEH MEDIA DAN BLOGGER. DARI ISU MB AGAU…ADUN TERSELAK …SIDANG BAWAH POHON….SPEAKER MELEKAT DI KERUSI…ISU BUAH PALA…AHAAA TAK LUPA LOMPAT DAN TERJUN KATAK SEHINGGALAH ISU PERPADUAN SIRI KEDUA PULA.

BERBALIK PADA KENYATAAN TERKINI NIK AJIS NI…ENTAHLAH…BERPUSING-PUSING AJE RUPANYA…USUL ATAU ISU PERPADUAN YANG SEKEJAP OK SEKEJAP DITENTANG HABIS-HABISAN. EHHH..APA PULA PENDAPAT PENYOKONG PAS. LAMA PEMBANGKANG PAS TAK MASUK KOMEN DISINI…APA KOMEN TENTANG IDEA NIK AJIS YANG TERKINI INI…TAK MARAH MACAM MARAHKAN HJ HADI DAN USTAD NASHA KE..?

JANGAN MARAH KERANA PENULIS SEBENARNYA AGAK EMOSIONAL SIKIT KERANA AGAK KECEWA DENGAN KEGAGALAN USUL PERPADUAN SIRI PERTAMA DULU. WELL KALAU BETUL MENJADI USUL PERPADUAN SIRI KEDUA NI BAGUSLAH…BUKAN APA…PENULIS SEDIH MELIHATKAN KERETAKAN PERHUBUNGAN PERPADUAN SESAMA BANGSA DAN AGAMA ( ISLAM SERTA MELAYU) DI MALAYSIA NI SEMAKIN BURUK. APA TAK NYA…SEBAGAI CONTOH PENULIS LIHAT ADA TAMAN-TAMAN DAN FLET-FLET KEDIAMAN…TERDAPATNYA KUTU-KUTU YANG TAK HABIS-HABIS DENGAN HOBBY MENGANTUNG BENDERA PARTI DI MERATA TEMPAT..DARI PINTU PAGAR ..SEHINGGGA LAH KE LOKASI PARKING KERETA. PENULIS HERAN KENAPA INI BOLEH BERLAKU SEDANGKAN SEKARANG BELUM MUSIM PILIHANRAYA LAGI.

JADI UNTUK MENGELAKKAN PERPECAHAN KETAHAP LEBIH KRITIKAL, MAKA MARILAH KITA SEMUA BERDOA UNTUK MELIHAT LEMBARAN BARU PERPADUAN SIRI KEDUA NI BENAR-BENAR DIREALISASIKAN… KITA TAK MAHU JELING-MENJELING…SINDIR-MENYINDIR…CEMUH-MENCEMUH LAGI. HARAPAN KITA SEKARANG ADALAH UNTUK HIDUP SECARA LEBIH BERMAUFAKAT DAN BERSEPAKAT SEBAGAIMANA LAZIM NYA DILAKUKAN OLEH MANUSIA…IBARAT PERUMPAMAAN

‘PISANG SESIKAT, GULAI SEBELANGA. TANDA MUAFAKAT BERSAMA-SAMA.’

27 Comments:

Tanpa Nama said...

jgn kecewa....ada hikmah disebalik tu,...

tuhan nak jahanam kan parti pas bersama2 anwar lepas 2 september ni ...

Zaidi

Tanpa Nama said...

duit dia nakkk....tangan dia pulass...

tak pa .... satu m'sia dah meluat dgn PAS dahhh... kesan saikologi ni ada pada mana2 org melayu.

tahniah bang najib dan muhyiddin.

lagi pon biarkan lah PAS tengelam bersama2 dgn anwar. 2 september ni tau la nik aziz ni, parti pembela peliwat.

sampai kan hari raya semua cerita dari KL akan dibawa balik beraya, 60% org2 KL dah tolak anwar.

umno nak hulur tangan dia pulas... Tuhan maha kaya, apa nak takut.

Zul.

Tanpa Nama said...

abangtuah buat cite sikit...kat mana Nik Aziz nak sembunyi muka pabila sampai tarikh keramat 2 sept ni..

YANG GAMBI said...

Salam,

Biarkan puak-puak mendakwa ulama ni bercakap, nak tenguk ketarnya UMNO bila sebut perpaduan, nak mainkan UMNO.

Orang kata, biar dia takbur dengan permainan mereka, kita akan lihat sejauh mana.........

TAAVEEKUN PERAK said...

si tua nik ajih menopose mmg dah nyanyok.mmg dah tak konsisten.dia dah lupa yg dia tu seorang ulamak.dia perasan yg dia dah jadi adik angkat lim kit siang.bengong sungguh puak juak PAS nih.

kuntakinte said...

salam phuiiii pegi jahanam Ni A Jis dan paih.....bukan ayat teman, tu ayat ni a jis si dajjal.

Darth Anwar said...

Kenapa Nik Aziz nak perpaduan skrg?

Jawapan: Kerana penasihat2nya dah bagi tau bhw PAS menang teramat tipis di kubu kuatnya, Manek Urai, tempoh hari kerana sikap takburnya yg menolak perpaduan itu.

Dlm kes ini saranan saya kpd pimpinan Najib, hayatilah nasihat Tun M: Forget about PAS. Nothing worth it being with it.

Dan nasihat saya sendiri (ulangan): Oleh sebab PAS itu serpihan UMNO, maka satu-satunya cara utk membentuk perpaduan adalah dgn dibubarkan PAS dan semua ahlinya masuk UMNO. Baru settle.

Mohd Afdzal Mokhtar said...

salam bro tuah...

nik aziz dan pemimpin pas ni x tetap pendiriannya..heheh...suke flip flop...

Darth Anwar said...

Oopps!!!

Dlm Utusan hari ini Nik Aziz kata semuanya salah media. Dia perjahamankan shj UMNO.

Inilah dia manusia yg teramat takbur dan angkuh. Saya tidak pernah lagi memanggilnya tuan guru sejak dia memperkosa ZAT Allah dgn sifat samseng dan mencarut. Saya juga amat sedih bila membaca masih ada lagi orang2 UMNO yang memanggilnya tuan guru.

Demi Allah dan Rasul, Nik Aziz tidak layak menerima gelaran itu. Beranikanlah diri memanggilnya dgn namanya yg sebenar, sekurang2nya.

Yang Allah jatuhkanlah manusia takbur ini sebagaimana yg kau janjikan, dan sebagaimana kau jatuhkan keangkuhan Namrud dan Firaun. Amin, ya rabbal alamin.

Tanpa Nama said...

Zaman mutakhir ini, seandainya tiadanya UMNO, kesan ekonomi global mungkin kurang dirasai, kerana semua dana yg ada di Malaysia mengalir terus kepada rakyat tanpa ada pihak2 yg 'tarik-tarik' atau di 'sedut-sedut' ke dalam kantong diri dan kroni dgn pelbagai cara yg sukar dikesan SPRM. Semoga UMNO cepat 'ghuyup' untuk kembalikan khazanah negara kepada yg 'hak'.
MAD BALING

Tanpa Nama said...

PM Melayu agama Islam warganegara Malaysia, TPM Melayu agama Islam warganegara Malaysia, Menteri ramai Melayu agama Islam warganegara Malaysia, bantulah negeri2 Melayu beragama Islam warganegara Malaysia, itupun kalau jiwa masih Melayu dan beragama Islam warganegara Malaysia.

Apa salahnya makmurkan dulu negeri Melayu pimpinan Islam warganegera Malaysia dan rakyatnya melayu dan muslim warganegara Malaysia, tanpa rasa cuak dan dendam, barulah berkat dan hasilnya yg ikhlas akan dibalas Allah SWT dgn kejayaan.

Berfikirkah pemimpin untuk rakyatnya sepertimana yg kita fikirkan.

MAD BALING

AnakWatan said...

nik ajis nie memang dah tahap kronik betui la...

asyik merapu sana sini aje...

dah tua tua bangka mcm nie baik duduk rumah.. bebanyak berzikir dari asyik mengata dan mengumpat org aje... last last pahala hilang entah kemana...

Khairy said...

UMNO dah gila meroyan

Tanpa Nama said...

salam semua,

banyak faktor yg menyumbang pada kemerosotan majoriti pas di manek urai. faktor calon, maybe. dan yg paling aku pasti adalah faktor media dan 'gula-gula + ugutan'

pru12 menunjukkan perubahan rakyat memberi sokongan pada PR. perubahan yg ketara adalah di kawasan bandar dan pinggir bandar. dikawasan kampung tiada perubahan besar, ini kerana masyarakat bandar begantung pada tv dan surat khabar untuk mendapatkan maklumat. antara faktor kemenangan PR adalah dengan adanya akses pada internet yg mana penduduk bandar ada akses pada internet iaitu media alternatif.

selain itu kejayaan umno dalam mendidik masyarakat supaya cintakan kebendaan. tahniah, umno jelas berjaya dalam hal ini. rakyat semakin jauh pada yg maha Esa, masing2 sibuk mengejar kebendaan. x kisah la ianya halal/haram. situasi ini memberikan peluang pada umno menggunakan 'gula-gula getah' dalam meracuni rakyat...

mrL

Darth Anwar said...

Kpd Anon mrL di atas,

Kalau betul pun UMNO ajar rakyat supaya mata duitan, itu lebih baik drp mengajar rakyat sembah api ala-ala Kristian macam Nizar dan Nik Aziz yg menghalalkannya.

Orang PAS macam kau ni dah sah kantoi aqidah.

Tanpa Nama said...

emm... nizar x p pon majlis tu. media proksi BN yg buat2 citer. kuang hajaq tul...

mrL

Tanpa Nama said...

Ya Allah Peliharakanlah UMNO selagi ia membela Islam,Melayu dan Seluruh Bangsa Malaysia...

Amin...

Slow2 la kita bina negara ni,jgn kita hancurkan dgn ikut Anwar...

korang percaya ngan nuar?
pigidaaaaahhhhhhh.....

kalo malaysia ni huru hara makhluk ni la Amarika selamatkan dulu...yang lain sori la...

nyesal aku pakoh PAS dulu.
-ore klate-

Darth Anwar said...

Masih lagi kpd Anon mrL,

Kalau Nizar tak pergi ke majlis tu kenapa Nik Aziz kata itu hanya adat? Kenapa Nik Aziz tak jawap macam kau jawap? Kenapa Dewan Ulama kata tindakan Nizar tu meragukan?

Atau KAU yang mangkuk hayun?

ISAC said...

Salam MRL,

Yang masuk gambo Nizar dalam paper pegang lilin tu siapa?

Jin dia ke?

Benda yang subahat tu X payah lah nak di pertahankan.

Aku pun X tuduh dia jadi kafir, cuma X molek hadiri upacara mcm tu...Mendatangkan fitnah.

Lagipun syrik tu boleh jatuh dari segi perbuatan, niat maupun perbuatan berserta niat....Waliyazubillah....

Sama-samalah kita menjauhinya...

ISAC said...

Hidup ni X lama....X boleh ke kita semua ini bersatu?

Melayu/Islam Mesti Bersatu!!!!!!

Janganlah kerana mengejar "daki dunia" kita berpecah di antara kita...

Tanpa Nama said...

aku pon x setuju dgn apa yg nizar buat tu... takut nnt jd ikutan pada org yg cetek ilmu agamanya...

anyway kite x tahu niat dia...

tp...bukankah inilah ciri 1malaysia yg diilhamkan oleh PM???

mrL

reek said...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
kentanjim said...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
miya said...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
vesewe said...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Boleh said...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
kelambuharimau said...

hehehe..susah kalu dah nyayuk dan lupa lirik ni kan????

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online