Jumaat, 5 Jun 2009

EX-SENNYA HUSSAM..


HUSAM: LUPAKAN SAHAJA RUNDINGAN PAS-UMNO

NAIB PRESIDEN PAS, HUSAM MUSA SEKALI LAGI MENEGASKAN BAHAWA PAS TIDAK HARUS SEKALI-KALI BERUNDING DENGAN UMNO 'YANG KINI DALAM KEADAAN LEMAH".

"SAYA HARAP MESEJ INI DITERIMA BAHAWA PARTI INI TIDAK HARUS SEKALI-KALI BERUNDING DENGAN UMNO YANG MERUPAKAN MUSUH POLITIKNYA," KATANYA KEPADA PEMBERITA DI MUKTAMAR PARTI ITU DI SHAH ALAM HARI INI.

KOMEN PENULIS…

EHH.SI HUSAM NI..WAHH..WAHH..MENTANG-MENTANG PAS NAIK SIKIT, ITU PUN KERANA KERANA ADA PKR DAN DAP BUKAN MAIN BESAR LAGI CAKAPNYA, BERTAMBAH PULA LAGAK LENGOKNYA.

NII..NAK PERINGAT UMNO MANA ADA LEMAH YANG LEMAH PARTI KOMPONEN DALAM BN…JUMLAH KERUSI YANG DIMENANGI UMNO TAK TERJEJAS BANYAK. OH ADA SATU LAGI NAK KASI SUMBAT MASUK DALAM KEPALA HOTAK SI HUSAM NI…YANG SEBENAR-BENARNYA DAH LEMAH LONGLAI IALAH MELAYU SENDIRI…

UMNO MUSUH POLITIK PAS KE..? HEBAT BETUL PAS NI YA..MUSUH POLITIK TAK BOLEH DIDEKATI..TAPI MUSUH YANG NYATA DI PELUK DI CUMBU DI CIUM..AIKK..WEAKK..!!

http://www.malaysiakini.com/news/105893

13 Comments:

kamal said...

SALAM TUAH...INI STATEMEN ORANG YANG NAKAN UNDI....KOT KOT PERWAKILAN AKAN TENGOK DIA SEBAGAI HERO,SAYA YAKIN YANG HUSAM AKAN TERSUNGKUR ESOK...ORANG MACAM NI MANA LAYAK JADI PEMIMPIN...BARU DAP GERTAK HUDUD DAH PENING KEPALA...

Tanpa Nama said...

HEHEHE...DAP GERTAK DEMAM SEMINGGU..PENDEKAR LEMBIK

Tanpa Nama said...

pendekar sayor bayam...

Tanpa Nama said...

Bahasa guna anna..ente..

ni betul arab sesat..!!

Mohammad Roslan said...

Salam,
Masa depan Parti Pas sebenarnya berada dalam persimpangan. Parti PAS Tiada mempunyai sebarang hala tuju yang betul. Ideologi partinya yang seringkali bertukar,Fatwa yang dikeluarkan seeringkali mengikut kepentingan politik, pemimpin yang tidak berhaluan lambat laun akan melemahkan parti ini. Kita perlu tahu bahawa parti Pas yang menang besar dan tempah sejarah di PR12 adalah semata-mata tempias dari "personaliti assassination" yang dilakukan oleh bekas-bekas pemimpin UMNO sendiri dan Anwar.di pilihanraya 2004 PAS mempertahankan negeri kelantan cuma satu kerusi. Mungkin saudara Husam telal lupa...kemenangan yang tak sangka-sangka itu membuatkan Husam kemaruk dengan ideologi politik yang baru.Saudara Husam hanya sebagai "salesman politik" seperti biasa ingin menentukan partinya menang besar dalam pilihanraya akan datang dengan bantuan pengundi bukan Islam. dia ini tak kira apa ideologi partinya cuma ingin menang dalam pilihanraya. Yang dikatakan ulama-ulama besar dalam parti Pas pula serba-salah memileh diantara agenda ingin memenangi dalam pilihanraya atau terus mempertahankan mengikut ideologi fundamental Islam parti Pas. Mereka ini takut pulak nanti kehilangan jawatan yang diperolehinya tanpa bertanding dalam pemilihan parti.Yang satu lagi golongan Pas pulak berpura-pura menyedapkan hati ahli UMNO untuk kononnya ingin bersatu dengan UMNO.Pada hakikatnya kumpulan ini cuma ingin menarik masuk ahli-ahli UMNO dengan seberapa ramai yang boleh melalui "desepsi politik" kedalam parti PAS. Dengan ini golongan ini boleh memperteguhkan kedudukan mereka dalam parti Pas.Kumpulan ini juga pada hakikatnya takut kehilangan jawatan yang dapat percuma.

Persoalannya siapakah yang sebenarnya ikhlas untuk berjuang untuk Islam?.Ketiga-tiga kumpulan ini..ia itu
1. kumpulan fundamentalist diketuai oleh ulama-ulama politik Pas.

2. Kumpulan liberal yang diketuai oleh Husam yang menukarkan slongan "negara Islam" kepada "Pas untuk semua".

3.Kumpulan yang ingin menggunakan pengabungan dengan UMNO sebagai batu loncatan untuk memperkukuhkan kedudukan dalam parti yang diketuai oleh Presiden Parti Politik Pas.

UMNO perlu berwaspada dengan gila kuasa parti-parti politik Melayu yang sedang menunggu mangsa seperti "dua ekor serigala dan se ekor kambing biri-biri berbincang apakah menu utama untuk makan malam". Mereka ini sedang menunggu untuk baham UMNO yang dianggap sedang lemah. Ahli-ahli UMNO jangan terlalu leka dengan berbagai pujukkan pihak parti politik Pas atau PKR.Ahli UMNO perlu semangat kental untuk memulihkan parti bukan sekadar menunggu dan harapkan pemimpin atasan."JANGAN TANYA APA UMNO BUAT UNTUK ANDA TAPI TANYALAH APA YANG ANDA SEBAGAI AHLI UMNO LAKUKAN UNTUK PARTI UMNO" dan ingat!!! Bertelingkah antan di lesung, ayam juga yang beruntung.Wassalam.

Tanpa Nama said...

Gosh~~Belum pegang apa2 power dah sombong dan bongkak...I don't remember UMNO being weak and no party is perfect but willingness to listen to criticism, accept mistakes, correcting it and not in any denial stage to be perfect or pretends to be perfect like the what so called "that clean party"......

I guess there's still a place for him to be HERO in a TAMIL movie..lolz!

kuntakinte said...

salam, ha..ha.. Husam ni talibarut An War dalam Paih... dia sebijik ikut cara An War... tanya le dia berapa banyak projek di Kelantan yg dia sapu dan berbahagi2 dengan geng dalam PKR.....

UMNO lemah tuiiiii hoi...UMNO kalau diukur di Perak pun 27Kerusi yeop!!!! banding korang yang 6 kerusi yeop!!!!!kena le pulak balachi nya Ni A Jar tiga suku...elok le tu...

Saya Rakyat Malaysia said...

namenye muktamar pas, tapi ugut orang lak.. sape undi ustad nasha dia sokong umno. sape sokong aku (husam), dia sokong anwar.

macam muktamar umno-pkr lak jadinya. confuse2.

Tanpa Nama said...

Dia dah perasan sangat bila anuar dok janji TPM bila pr memerintah

Tanpa Nama said...

Salam,

Anda dipelawa untuk buat komen.Walaupun berbeza tidak mengapa.Mungkin komen memberi mafaat kepada pembaca semua.

http://penpusaka.blogspot.com/

ISAC said...

Salam..

Macam mana bekas Naib Presiden Pas yang kononnya memerjuangkan Islam boleh mengatakan "Umno" sebagai musuh politik Pas no wahid?

Perjuangan Pas adalah "lillah hi taala..."

Pas sepatutnya kena lebih ikhlas dan berserah kepada Allah Taala. Perjuangan untuk mendapatkan keredhaan Allah sewajarnya kena ikhlas, telus, lebih banyak berserah (tawakkal) dan tidak meletakkan matlamat keduniaan serta musuh politik untuk dijatuhkan.

Perjuangan itu adalah kerana Allah...jestru itu kejayaannya juga adalah terserah kepada Allah samada untuk memberinya ataupun tidak...

Walaupun jika Umno mungkin X sehaluan dengan Pas...Janganlah dijadikan Umno sebagai musuh no satu politik mereka kerana dalam keadaan sekarang dengan Pas pun sudah X berhasrat untuk menjalankan hukum Islam, bolehkah Pas mendabik dada dan mengatakan bahawa mereka lebih Islam daripada Umno?

Juga sebagai sebuah parti yang mengaku sebagai Parti memperjuangkan Islam bolehkah mereka mempunyai musuh politik?

TAAVEEKUN PERAK said...

Pas sdg siok sendiri.

ISAC said...

Mustafa Ali setiausaha agung baru PAS. Jun 11, 09 1:58pm

Datuk Mustafa Ali hari ini dilantik sebagai setiausaha agung baru PAS manakala Dr Hatta Ramli kekal memegang jawatan bendahari.

Manakala bekas naib presiden - Datuk Husam Musa dan Mohamad Sabu - yang tewas dalam pertandingan jawatan timbalan presiden - dilantik menganggotai jawatankuasa PAS pusat.

Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, Husam dan Mohamad dilantik sebagai AJK dengan tugas-tugas khas perancangan dan strategi parti.

Manakala bekas timbalan ketua Dewan Pemuda PAS pusat, Idris Ahmad dilantik sebagai ketua penerangan.

Pelantikan mereka diputuskan dalam mesyuarat pertama AJK pusat di ibunegara hari ini.

Mustapa menggantikan Datuk Kamaruddin Jaafar yang menang jawatan AJK dalam pemilihan dalam muktamar parti itu minggu depan.

Pelantikan Mustafa yang juga pesuruhjaya PAS Terengganu sudah dijangka kerana beliau merupakan penyokong kuat idea kerajaan perpaduan yang dibawa oleh Abdul Hadi.

Beliau juga merupakan pengerusi akhbar rasmi PAS - Harakah - dan juga memegang jawatan pengarah pilihanraya PAS.

Bercakap dalam sidang akhbar selepas mesyuarat AJK itu, Abdul Hadi berkata mesyuarat hari ini tidak menyentuh langsung mengenai isu kerajaan perpaduan.

Ditanya mengenai perjumpaan sulit Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat dengan beberapa pemimpin PAS yang menolak kerajaan tempatan, Abdul Hadi berkata beliau tidak tahu.

Beliau juga menyentuh tentang pertemuannya dengan menteri mentor Singapura, Lee Kuan Yew semalam.

Abdul Hadi berkata, pertemuan tersebut adalah atas undangan Lee yang ingin tahu dasar luar PAS, termasuk terhadap republik itu.

http://www.malaysiakini.com/news/106250

Karier politik Husam X mati lagi lah....Sure tengah fikir mcm mana nak buat come back.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online