Selasa, 5 Mei 2009

MARI KITA RAIKAN KEAMANAN NEGERI PERAK.


WAH..LUSA 7 MEI BERSAMAAN HARI KHAMIS ADALAH SIDANG DUN PERAK AKAN DIADAKAN SEMULA. PENULIS INGIN NAK SERTA KE IPOH BAGI MENGIKUTI SIDANG DUN NEGERI PERAK YANG PERTAMA SEMENJAK BN MEMERINTAH PERAK SEMULA. TENTU ADA PELUANG MEMBUAT LIPUTAN KERANA MENGIKUT LAPORAN, PIHAK MEDIA TERMASUK PARA BLOGGER DIBENARKAN MEMBUAT LIPUTAN DAN MANA TAHU JIKA BERNASIB BAIK DAPATLAH BERTEMU DAN BERGAMBAR DENGAN MB DAN EXCO-EXCONYA.

PENULIS MENJANGKA TENTU RAMAI YANG AKAN KELUAR BAGI MENYAKSIKAN MAJLIS YANG BERSEJARAH PADA HARI TERSEBUT. PARA PENYOKONG PEMBANGKANG JUGA TENTU RAMAI...DAN KITA BERIKAN SENYUMAN DAN BIG FLYING KICK...KEPADA MEREKA...EHH SILAP KISS...HEHE..!!

PENULIS PERCAYA BAHAWA SIDANG KALI INI AKAN TERCATIT DALAM LIPATAN SEJARAH KERANA PENULIS BERANGGAPAN IANYA ADALAH SIMBOL KEAMANAN DAN KEBANGKITAN KERAJAAN YANG KOMPETEN DAN BERINTEGRITI. KERAJAAN YANG SAH MENDAPAT MANDAT RAKYAT DAN KUASA MEMERINTAH BERLANDASKAN UNDANG-UNDANG TUBUH NEGERI PERAK. DISAMPING ITU KITA TENTUNYA BERPELUANG MEMBUKTIKAN KETAAT-SETIAAN SERTA MENDAULATKAN KEBAWAH DULI YANG MAHA MULIA TUANKU SULTAN PERAK.

KITA BERDOA KEHADRAT ALLAH SWT KEJAYAAN ATAS KERAJAAN YANG DI PIMPIN OLEH DATO SERI DR ZAMRY ABDUL KADIR, BUKAN KERANA DR ZAMRY MEWAKILI UMNO DAN BN, TETAPI KERANA INI LAH KERAJAAN UMAT ISLAM.

MARILAH KITA MELAKUKAN SOLAT HAJAT, BERDOA KEPADA ALLAH SWT, KERANA INI ADALAH TUGAS KITA BERSAMA, JIKA DI RUNTUHKAN KERAJAAN INI, MAKNANYA RUNTUH LAH KERAJAAN ISLAM PERAK.

JUGA MARILAH KITA RAIKAN MB YANG SAH YAB DATO SERI ZAMBRY DAN BARISAN EXCO NEGERI PERAK DIHARI YANG BERSEJARAH TERSEBUT. KITA LAMBAIKANLAH TANGAN KITA TANDA SOKONGAN KEPADA MEREKA SEMUA DAN BERSAMA-SAMA LAH KITA IKUT SERTA MENGUKIR SEJARAH DI DALAM PEMBENTUKAN KEAMANAN DI NEGERI PERAK DARUL RIZUAN..!!

IKUTI JUGA ARTIKEL SAHABAT-SAHABAT YANG JUGA AKAN TURUT SERTA MEMBERIKAN SOKONGAN BERSAMA-SAMA TUAH;

11 Comments:

PARPUKARI said...

YA ABANG TUAH, KITA MESTI TURUN RAMAI2 KE PERAK ABG TUAH! AYUH AJAK KAWAN2 SEMUA TURUN

taipingmali said...

saya tak dapat turun sebab ada program yang telah di rancangkan. 2 hari bermula esok.

Tok Pambu said...

Tak guna pun pencacai2 UMNO ni buat bising. UMNO akan tetap tumbang pada PRU13 nanti.

Sekarang sudah nampak nyata pemimpin UMNO cuba ambil hati kaum bukan melayu - seperti lupuskan DEB dan undang2 bagi bukan islam yang memeluk agama islam.

Kami bukan bodoh dengan mudah termakan 'umpan murahan' UMNO ini. Sebaliknya ianya sudah menimbul kan kemarahan dari kaum melayu/islam pula terhadap UMNO.

Kesian UMNO, nampak nya apa yang dibuat jadi serba tak kena.

Sebenarnya UMNO sudah TIDAK boleh berbuat apa2 untuk kembalikan sokongan kaum cina dan india terhadap UMNO.

Di nasihatkan kepada pencacai2 UMNO supaya jangan buang masa untuk kutuk Pakatan Rakyat. Tumpukan masa untuk perbaiki kerosakan dalam UMNO.

YB TS Muhyiddin Yassin TPM telah memberi amaran bahawa UMNO cuma ada masa dua tahun sahaja untuk di pulihkan.

Malangnya UMNO nampak bertambah parah di buat oleh pencacai2 blogers ini.

TAAVEEKUN PERAK said...

Hidup Rakyat Perak! Hidup Malaysia moga moga Tuhan menunjuk jalan kepada Sultan Perak dan Tokoh tokoh Poltik BN dan PR mencapai jalan selesai munasabah untuk Rakyat Perak dan Rakyat Malaysia.
Apa maknanya mendapat Teraju Kuasa sekiranya tak ada Rakyat dan Negara diperintah!

kuntakinte said...

salam, tu pa ke hee nya si pencacai species penderhaka dan pengkhianat tu...marah benor rupe nya yeop!!!phuiii

Yeop2 semua jangan lupa bawa PISANG DAN KACANG buka apa tu bahasa kod puak haram jadah yeop maksudnya PISANG (Pisau), KACANG (kayu) TAPI KITA YEOP BAWA PISANG DAN KACANG DUDUK MAKAN2 JE SAMBIL TENGGONG NENGOK BEROK YEOP, SAMMBIL2 CAMPAK KAN BAGI BEROK MAKAN YEOP!!!!

ddinbunga said...

As'kum, akhirnya yang merusuh MELAYU dgn MELAYU, cina, india, bengali menonton sambil ketawa...

AbgTuah said...

SALAM BRO KUNTAKINTE DAN DDINGBUNGA..

KAWAN YAKIN YANG KELUAR BARING-BARING TENGAH JALAN NANTI IALAH SI PAS YG TONGGONG TU HAHAHAHA...BAWA PULA BENDERA KONTOT MEREKA...

kembara putih said...

KERAJAAN YANG SAH MENDAPAT MANDAT RAKYAT? Betul ke?

Bukan dapat mandat dari katak lompat ke? Mandat rakyat biasanya dari pilihanraya. Dah kalau UMNO pun takut pada pilihanraya, mandat rakyat apa kejadahnya lagi. Setakat culik 5-6 hari, ugut dengan kes rasuah dan paksa sokong BN, tu boleh kira kerajaan yang dapat mandat rakyat ke? Kih kih kih..

AbgTuah said...

SUDAH LE KAU MELAYU PAS DAN PKR..

HANCAI PUNYA PUAK..

TAK SEDAR-SEDAR LAGI PAS HANYA JADI BONEKA TONGGONG SEMASA MEMERINTAH PERAK..

NASIB BAIK DAPAT BALIK KAT BN..SELAMAT RAKYAT PERAK DARI DI KEROJAKAN YEOP...

Mohammad Roslan said...

Salam ,
Pakatan rakyat seharusnya terima keputusan YAM Sultan Perak.Adat orang Melayu tak derhaka pada Sultan.Dengan sebab itulah hanya orang Melayu yang boleh menjawat jawatan Menteri Besar di Negeri Perak.Inilah fomula yang dibuat oleh pejuang UMNO era kemerdekaan.Kerana kita tak mahu derhaka pada Raja-Raja melayu akan berlaku!. Fikirkanlah wahai orang Melayu sekiranya Ahli DAP bukan Melayu dijadikan Menteri Besar Negeri Perak...apakan terjadi?.Renungkan Nasib yang bakal berlaku kepada bangsa melayu?.
Nizar sebagai orang Melayu yang pegang pada "biar mati anak jangan mati adat" perlu memahami dan menghormati insitusi Raja-Raja Melayu.Adat Melayu bukanlah jadi penderhaka pada Sultanya.Nizar sepatutnya Mohon ampun dan limpah kurnia dari YM Tuanku Sultan Perak dengan segera!.Menjadikan rakan karib bukan Islam cuma membawa padah pada keimanan yang sentiasa mereka cuba memesongkan orang Islam.Apakah Nizar telah menjadi tali barut bukan Islam/melayu untuk menderhaka pada Sultannya kerana inginkan pangkat dan kuasa?.Bertaubatlah wahai Nizar!.Pangkat dan kuasa harta dunia tak membawa kita kemana...cuma tingkah laku seperti ini cuma akan mengundang memburukan lagi tingkah laku anak bangsa di masa akan datang terhadap Raja-Raja melayu yang disnjungi!.Jangan jadikan diri anda "Alah sabung,menang Sorak...sorak dari bukan Melayu cuma melagakan Bangsa Melayu itu sesama sendiridan berpecah perpaduan melayu."Apa payahnya menaupkan bibir atas bawah" jika rezeki MB bukan kau yang punya.... Wassalam.

kuntakinte said...

salam, mamat kembara tu jelas tengging dan tonggong!!!

Yeop...pilihanraya diadakan untuk memilih wakil rakyat yeop..bukan pilih MB.

atas dijumlah seluruh kerusi Parti yg menang baru sembah pada Tuanku untuk melantik perkenan Tuanku seorang MB yeop..

Dalam kes perak yeop Pas 6 kerusi je mangkuk oi.... PKR 8 kerusi manakala sifu korang 18 kerusi buat perjanjian untuk berpakat, sebab parti masing daftar masing2 yeop oi.. Pakatan Pembangkang tak daftar...bior belajor yeop baru cakap, pasai tu mak bapak suruh sekolah jangan ponteng mandi parit!!!

TETAPI yeop!!! UMNO menang 27 kerusi dan MCA 1 kerusi yeop yang diundi oleh rakyat dalam pilihanraya dan atas satu nama parti BN berdaftar yeop!!! SAH!!! TAHU KE UNDANG2 YEOP OI...

Jadi mana boleh korang blaim kerajaan Rakyat, UMNO/BN pulak tak boleh bliam kerajaan Rakyat malah di restui dik Tuanku lagi yeop....

Sebab tu AN War mengigau nak jadi PM nak harrap belas kasian orang lain lompat parti pungkok korang yeop...tapi kelabu asap jadi nya..

melompat parti itu masalah korang yeop terlampau main politik PENIPU!!! ha.. ambik habuan yang dijinjing cicior yeop yang dikendong berguguran...padan muka hangpa...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online