Selasa, 12 Mei 2009

CHRONOLOGY OF MASUK KELUAR PEJABAT MB.

Nizar masuk pejabat menteri

IPOH 12 Mei - Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin hari ini memasuki pejabat menteri besar kira-kira pukul 7.25 pagi selepas disahkan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur sebagai Menteri Besar Perak semalam. – Utusan

Zambry fail permohonan tangguh keputusan Mahkamah Tinggi

PUTRAJAYA 12 Mei – Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir hari ini memfailkan permohonan untuk menangguhkan perintah Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam yang mengisytiharkan Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak yang sah. – Utusan

Zambry fail rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi

KUALA LUMPUR 12 Mei - Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir hari ini memfailkan permohonan rayuan terhadap keputusan yang mengisytiharkan Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak yang sah. – Utusan

Mahkamah Rayuan tangguh sementara perintah Mahkamah Tinggi isytihar Nizar MB Perak yang sah

PUTRAJAYA 12 Mei - Mahkamah Rayuan hari ini membenarkan permohonan Datuk Dr. Zambry Abd. Kadir untuk menangguhkan sementara perintah Mahkamah Tinggi yang mengisytiharkan Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin sebagai Menteri Besar Perak yang sah. – Utusan

Nizar keluar pejabat MB

IPOH 12 Mei – Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin bersama barisan Exconya keluar dari pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak kira-kira pukul 2.45 petang ini.
Tindakan itu diambil selepas Mahkamah Rayuan Putrajaya membenarkan Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir meneruskan tugas seperti biasa sehingga keputusan rayuan diumumkan. – Utusan

Penggantungan Abdul Rahman dan Ahmad Kamal tidak sah - KSN

PUTRAJAYA 12 Mei — Mengikut peruntukan sedia ada, pengantungan Setiausaha Kerajaan Negeri Perak Abdul Rahman Hashim dan Penasihat Undang-Undang Negeri itu Ahmad Kamal Shahid adalah tidak sah dan kedua-duanya masih layak menjalankan tugas seperti biasa, kata Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan.
Beliau berkata Menteri Besar tidak mempunyai kuasa daripada segi undang-undang untuk menggantung kerja kedua-dua pegawai itu kerana kuasa untuk mengantung kerja seseorang pegawai awam adalah terletak pada pihak berkuasa tatatertib yang berkenaan.
- Bernama

- ITULAH DS NIZAR..KENAPA TERLALU CEPAT HILANG ARAH SEHINGGA MENGANTUNG SANA..GANTUNG SINI ? KERJA MB BUKANNYA UNTUK MENGANTUNG ORANG DAN BUKANKAH MENGANTUNG SESAORANG HANYA MUNGKIN KERANA MEREKA TAK SEALIRAN NAMANYA KEJAM.

INGATLAH DS…JAWATAN..KEDUDUKAN..KUASA..KEMEWAHAN ADALAH AMANAH YANG PERLU DI LAKSANAKAN DENGAN PENUH TANGGUNGJAWAB, BUKAN MENGINAYA SESIAPA. INGAT..DOA MEREKA YANG TERINAYA SELALUNYA DIMAKBULKAN.

INGAT JUGALAH ALLAH SWT JUA YANG MENAIKAN DARJAT KEDUDUKAN SESAORANG, MAKA SEKIRANYA KITA GAGAL DALAM UJIAN TERSEBUT MAKA SEPANTAS ITU JUALAH ALLAH SWT BERKUASA MERENTAPNYA.

BACA JUGA ARTIKEL POWER BLOGGER NI, TAK RUGI PUNYA;

http://malaysian-2day.blogspot.com/2009/05/semalam-baik-hari-ini-tak-baik.html

10 Comments:

Malaysian-2Day said...

keluar, masuk, keluar, masuk. Last2 Abg Tuah yang masuk jadi Menteri Besar Perak. Jgn lupa abg tuah, kasik aku jadi exco.

PARPUKARI said...

muahahahahaha, betul tu abg tuah...SI NIZAR MEMANG KE TANJUNG RAMBUTAN JUA AKHIRNYA!

sahabat gunung said...

Dua hari aku pening melihat kemelut politik Perak yang hanya akan merugikan rakyat Perak, tidak menguntungkan UMNO, PAS tetapi DAP akan terus yakin menaruh harapan untuk menduduki kerusi MB Perak. Percayalah….. Bukan sahaja UMNO hilang kuasa, malah PAS akan turut diperdaya DAP semata-mata untuk kepentingan politik DAP.

Aku yakin DAP akan tetap dan terus mendesak Nizar untuk minta perkenan Sultan Perak untuk membubarkan DUN Perak. DAP akan terus menekan sepupunya itu (Nizar) untuk terus menderhaka kepada Sultan Perak.

Yang sedih nanti, bukan sahaja Zambry bukan jadi MB...malah kedudukan Nizar juga tidak terjamin dengan adanya Pilihanraya Negeri kerana inilah masa yang sesuai DAP menerajui Perak sebagai MB.

Percaya atau tidak, sekurang-kurangnya DAP akan meletakkan seorang calon Melayu Islam untuk bertanding dalam pilihanraya tersebut, untuk memudahkan mereka menduduki kerusi MB Perak…..

Jika dalam PRU yang lalu, mereka yang menang besar gagal menduduki kerusi MB sebab peruntukan Perlembagaan Negeri, seorang MB mestilah seorang Melayu Islam. Ini yang menyebabkan mereka terpaksa berputih mata merelakan Nizar diletakkan sebagai MB, tapi hanya sebagai BONEKA mereka di Perak.

Calon yang paling sesuai, ialah Naib Presiden DAP, Tunku Abdul Aziz Ibrahim. Dengan pengalamannya bersama Guthrie Corporation Ltd.

Yea… MB masih Melayu dan masih Islam, cuma bertopengkan DAP yang pasti akan mengugat keTuanan Melayu dan Kesucian agama Islam.

Inilah masanya DAP mendesak Sultan Perak untuk menerima pilihan mereka…. Yang beragama Islam dan berbangsakan Melayu untuk menjadi MB.

Buat rakyat Perak…tidak kiralah yang menyokong UMNO mahupun PAS….fikir-fikirkan masa depan anak bangsamu. Jangan sibuk berpolitik hingga boleh mengadaikan masa depan anak bangsa, agama, bangsa dan tanahair kita sendiri.

- www.sahabatgunung9506.blogspot.com

AbgTuah said...

PASS..

MALAYSIAN 2DAY..PARPU KARI DAN SAHABAT GUNUNG AKU AKAN LANTIK JADI EXCO SEUMUR HIDUP..

HEHEHE...

Ali Abdullah said...

salam abgtuah,

betul.. Allah yang menaikkan dan menurunkan kedudukan seseorang. Tapi malangnya Pakatan Rakyat sering beranggapan murka Allah hanya pada Barisan Nasional semata-mata. Mereka lupa, alpa dan papa. Papa pada iman qada dn qada.

Menganiaya orang dengan menutup pintu rezekinya semata-mata kerana dendam parti adalah kejam. Berhentilah daripada sifat yang tidak baik itu wahai pemimpin-pemimpin PAS.

Mohammad Roslan said...

Salam,
senang je abg tuah...biaq Nizar ini menghadapi undi tak percaya.Habis cerita.Nizar jangan harap Tuanku DYAM Sulatan Perak nak buat keputusan nak bubarkan DUN.In taakan berlaku.Sutan Tak mahu campur tangan lagi.Kenapa?.Nizar kena tepuk dada tanya selera dulu!.Politik dan Undang-undang kahkamah episod yang tak akhir.Bagi kepentingan Rakyat perak Nizar kena korban kalau dia betul sayangkan rakyatPerak.Tunggu sampai PR13 biar rakyat putuskan.Nizar masih muda taakan tak boleh tunggu kot..apa sangat takut dengan Timbalan Presiden DAP..taku dia jadi MB pulak.kata tak gila kuasa...buktikan!...........wassalam.

Anak Perelih said...

Kalau Zambry "ada telur" dan "anak jantan", apa kata beliau dan Nizar berpakat mengadap Sultan Perak untuk membubarkan DUN. Biar rakyat Perak yang tentukan siapa yang layak memerintah kerana rakyat Perak sedang menderita akan krisis ciptaan ini. Biar rakyat yang tentukan.. negara kita kan negara demokrasi?... Mengenai kos piilihanraya yang tinggi, rasanya kos rakyat menderita dari krisis ini adalah lagi tinggi... pelabur pun takut masuk ke Perak akibat ketidaktentuan ini.. yang dah ada di Perak pun boleh keluar ke Selangor dan Pulau Pinang yang diperintah PR. Oleh itu, sudah seharusnya BN setuju kuasa dikembalikan kepada rakyat Perak kerana kalau tidak, BN dilihat sebagai GILA KUASA kerana terus mahu bergayut memerintah Perak tanpa pilihan rakyat dan tanpa mahu kembalikan kepada rakyat untuk memutuskan siapa yang layak membentuk kerajaan....

Antibarua said...

Nak komen sikit pasal tulisan anak perelih tu.

Ingat pilihanraya ni macam hari raya ke? Senang-senang nak bubar DUN.

Tahutak apakah syarat utama untuk bubar DUN? Pergi cari buku Perlembagaan Malaysia, kemudian tengok Perkara 43 (4).. Baca betul-betul2.

DUN ATAU DEWAN RAKYAT HANYA BOLEH DIBUBARKAN SETELAH ADANYA UNDI TIDAK PERCAYA DILAKUKAN KE ATAS PM ATAU MB. SELEPAS ITU BARU MB MENGADAP SULTAN MINTA PERKENAN. ITUPUN KALAU SULTAN SETUJU SEBAB ITU KUASA BUDI BICARA SULTAN. KALAU SULTAN TIDAK SETUJU, MB BERSAMA EXCONYA PERLU LETAK JAWATAN, BUKANNYA BARING ATAS JALAN.

Tidak dinyatakan dengan jelas dimanakah undi tidak percaya itu dilakukan sama ada dalam sidang DUN atau di hadapan Sultan. SEbab itu Sultan Perak yang bijaksana melantik Dr. Zambry sebagai MB setelah berpuas hati Nizar barua telah kehilangan sokongan majoriti DUN Perak.

Tengin bebeno puak2 hampas ni...akai letak kat lutut, seronok jadi barua anjing dan babi.
Sekarang duk menyalak auuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Chairman Kaga said...

AKU NI RESPEKLAH MAKAMAH DI JLN DUTA, DENGAR KES DENGAN SABEGITU CEPAT. REKOD DUNIALAH NI, HANYA GOLONGAN AMENO AJE YANG NAK BERPESTA, KITA DIPAS DAH CUKUP BERSEDIA MENEMPUHI SEGALA CABARAN WAKTU BERURUSAN DENGAN KAWAN KAWAN SI LINGAM.

TETAPI HARI NI KAO CUBA DENGAR CAKAP CAKAP DI WARONG. 90% DAH CUKUP BENCI DENGAN united malays national organization. TOK NAJIB NAMPAK MACAM TAK PANDAI NAK BUAT KERJA, SEKARANG DIA DAH TENDANG BOLA KEPADA MB HARAM JADAH NEGERO KESAYANGAN KAU.

YANG PALING AKU HAIRAN, MENGAPA IMAM BESAR UMNO NI AGAK SEPI. KAU FIKIR FIKIR LA MACHA, ESOK MASIK ADA.

Tanpa Nama said...

SLM BRO
KEHKEHKEH HARAKAH ONLINE KATA POLITIK PERAK DH MCM KATUN. NK TAU SAPE MASKOT KATUN FAKATAN?..SAPE LG X LAIN DN X BKN..TARAAAA!!.."NIZAR KATUN" KEHKEHKEHKEH!!!

KATUN YG BLH DI SEKEH, BLH DI TERAJANG, BLH DI GANTUNG OLEH DAP TP DIA X BLEY MATI SBB DIA "KATUN"!!! KEHKEHKEHKEH..ANGERE2 ARIBA2...YEHAAAAAA!!!

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online