Isnin, 13 April 2009

KEPUTUSAN POST MORTEM.

ISMAIL SAFFIAN MENDAPAT 17,500 UNDI DARI ORANG MELAYU. MANAKALA 1500 DARI 11,000 PENGUNDI CINA DAN 500 DARI 5,000 PENGUNDI INDIA.

DARI ANGKA YANG TERSEBUT DI ATAS RUMUSANNYA IALAH BN MENDAPAT SOKONGAN KUAT DARI ORANG MELAYU DAN SEBALIKNYA AMAT KURANG DARI ORANG CINA DAN INDIA.

WALAUPUN BN MENDAPAT SOKONGAN KUAT DARI ORANG MELAYU, TETAPI IANYA MASIH TIDAK CUKUP UNTUK BN MENANG.

SEBENARNYA BN JUGA BOLEH MENDAPAT SOKONGAN KUAT BUKAN MELAYU DAN BOLEH MENANG JIKA MB BERSETUJU DENGAN PERMINTAAN MEREKA.

DALAM TEMPOH 10 HARI BERKEMPEN HANYA DUA PERMINTAAN UTAMA MEREKA;

KELULUSAN TANAH SEHINGGA 999 TAHUN.
SPEAKER DEWAN MESTILAH DIBERIKAN KEPADA KAUM INDIA.

JIKA MB BERSETUJU SAHAJA, KEPUTUSAN TENTU BERUBAH, TAPI MB TETAP DENGAN KEPUTUSAN IAITU MENOLAK SECARA BAIK. HARAPAN BELIAU IALAH ORANG MELAYU HARUS SEDAR, BERSATU DAN UMNO HARUS KUKUH….JEFF.

PANDANGAN SEKUPANGDUA-

KALAU INILAH PERMINTAAN MEREKA KITA DIKIRA MENANG KERANA TIDAK MENJUAL MARUAH SEPERTIMANA THE CROCKED NIJAR SANGGUP ASALKAN MENANG.

HAIYA..ORANG CINA DAN INDIA..MAU BIKIN APA TANAH LAMA-LAMA SAMPAI 999 TAHUN. KITA HIDUP PALING LAMA 70 TAHUN DAN ITU SPEAKER PUNYA POST BUKAN ADA WANG MASUK BANYAK. KALAU MINTA MAU BESAR BISNESS KA, PINJAMAN MAU BELI BOT LAGI BESAR KA, MAU BUKA PROJEK TANAMAN BARU KA, MAU TAMBAH SEKOLAH BARU KA, MAU DEWAN KOMUNITI BESAR KA, MAU RUMAH PENDUDUK TERMISKIN KA, ITU LAGI MAGUS MAAA...

UCAPAN TAHNIAH KEPADA DATO DR ZAMBRI KERANA BERPRINSIP, MENJULANG DAN MEMARTABATKAN AGAMA DAN BANGSA.


-ALLAH HU AKBAR 3X


-HIDUP MELAYU….
-HIDUP ISLAM…
-HIDUP MALAYSIA…

9 Comments:

Megat Panji Alam said...

allahhuakbar allahuakbar allahuakbar

hidup bangsaku - hidup melayu - bersatulah kamu kerana ada pihak-pihak luar sana yang mangambil kesempatan atas perbalahan,dendam, iri hati, perselisihan fahaman politik kita.
wahai bangsaku melayu..
kita hanya mempunyai sekeping tanah sahaja yang dinamakan tanah melayu. kita tidak mempunyai tanah lagi untuk ditujui. fikirkanlah? oleh kerana sikap kita yang masih dungu dengan dakyah politik yang tidak berkesudahan, survival bangsa kita telah dilemahkan. fikirkanlah?
hanya dengan bersatu sahaja merupakan senjata utama melemahkan musuh-musuh diluar sana. Islam telah dijadikan "Modal Besar" dalam kempen politik. Selagi kita meletakan keISLAMAN, KEIMANAN, KETAQWAAN kita lebih baik dari orang lain nescaya pintu hati kita akan digelapkan oleh syaitan-syaitan durjana.
Bangsa CINA dan INDIA telah bersatu menuntut hak-hak Melayu. adakah kita bersedia?
adakah kaum kita MELAYU sudah pandai dan tak perlu dibantu?
Bangsa melayu yang merupakan penduduk majoriti sesuatu tempat sudah tidak lagi menjadi undi penentu kemenangan. Pengundi Cina lebih suka kepada PAS kerana walaupun PAS yang menjadi MB tetapi semua dasar, keputusan dan kekayaan hasil bumi akan dimonopoli oleh DAP yang merupakan Parti Komunis Malaysia. inilah komunis zaman moden yang ada memperjuangkan idealogi datuk mereka terdahulu. jadi fikirkanlah?
renungkan sejarah lampau. peristiwa 13 MEI. Mengapa ianya terjadi?
ingatlah bangsaku. sekiranya datuk nenek kita masih hidup nescaya merekakah orang pertama yang akan MEMBUNUH penderhaka melayu ini kita kerana tidak menjaga tanah air yang tercinta ini. Bersusah payah mereka membuka tanah untuk diwarisi generasi seterusnya. mudah sangat bangsa melayu sekarang ini disogokan dengan kuasa,pangkat, harta benda sehingga sanggup menggadaikan maruah diri demi mengejar pangkat dan kekuasaan. Waallahualam

warisantamar said...

UMNO TIDAK BERKUASA.

Kalau benarlah apa yg dikata, tabik saya berikan kpd Dr Zambry. Bukan menidakkan `hak' kaum Cina dan India. Tapi biarlah berpada-pada. Semua ini kerana orang Melayu telah dipecah-pecahkan oleh si Petualang itu.

http://warisantamar.blogspot.com

Aspirasi said...

Bila kaum Cina mengkhinati PAS... Pas akan ke mana?

Cina pernah mengkhianati UMNO... ada jaminankah Cina tidak akan mengkhianati PAS!...

Apa sebenarnya kaum Cina perlukan PAS?

TanTinTun said...

Salam Abg Tuah...
Telah terang-terangan ditunjukkn oleh kaum2 itu,yg pasti mereka itu yg racist dan pentingkan diri sendiri..tak sensitif pd kaum lain.Mereka fikir mereka adalh kuasa penentu,manakala geng bulan pula tertipu akn lakonan mereka.Semuga mereka-mereka ini akn sedar akn asal usul mereka...Manakala kaum Melayu pula jgn lah terseNGEH dan terngaNGA bila diperdengarkan bacaan ayat suci al Quran yg umpama sebutan dr syaitan itu.

PEJUANG CYBER said...

999 tahun kurang setahun untuk jadi seribu tahun dan inilah isu yang panas sedang hangat diperkatakan di negeri Perak ketika ini apabila Nizar memangku jawatan MB Perak yang disifatkan oleh rakyat sebagai MB boneka kepada DAP telah memberikan status tanah selama 999 tahun kepada bukan bumiputera dan lebih tepat lagi kepada rakyat bukan Islam.

Jadi apa yang tinggal kepada kami lagi? Kata mereka. Kami adalah rakyat yang beragama Islam tidak diberikan keutamaan dan semua permintaan mereka dilayan dengan baik. Jadi apa yang tinggal kepada kami.

PAS menjadikan surau dan masjid sebagai Institusi politik dan bercogan kata menyokong agama Islam. Tetapi apa yang dilakukan oleh boneka DAP ini langsung tidak membayangkan bahawa mereka berpegang kepada landasan kepimpinan Islam. Adalah lebih baik kita tidak punya Menteri Besar beragama Islam atau berbangsa Melayu dari parti Islam jika hanya menjadi boneka. Tentulah pula arahnya kita boleh menentang mereka hingga ketitisan darah yang terakhir. Amat menyedihkan lagi bila ada orang Melayu lain yang cuba memperjuangkan bangsa Melayu mereka akan dituduh sebagai racist yang mahu memperjuangkan hak Melayu.

Kepada bangsaku bangunlah dari tidurmu janganlah jadikan Perak sebagai sebuah lagi negeri di Utara yang kini dikawal seratus peratus oleh bangsa asing dan rakyat berbangsa Melayu dan beragama Islam terus tertekan kehidupan mereka. Jika dahulu mereka masih punyai UMNO untuk mengadu tetapi mereka bagaikan terumbang ambing tiada tempat bergantung.

BANGUNLAH BANGSAKU, KITA BUKAN BANGSA YANG MENGADAIKAN MARUAH!!!!!

qwerty said...

HAIYA.., KAWAN..
GUA PUNYA,.. LAIN OLANG JANGAN USIK...
OLANG PUNYA., WA USIK SIKIT2 SAJE MAAA..
LU OLANG TALAK LUGI PUNYA...
MELAYU ISLAM MANYAK BAIK HATI,,, NANTI TUHAN ALLAH KASI TOLONG SAMA LU OLANG...

KITA KAWAN MAAAA.....

Mohammad Roslan said...

Salam,

Pada Bulan Ogos 1945,Gerila-Gerila Komunis dari Parti MPAJA telah membunuh dengan kejam sekurang-kurangnya 2,542 yang mereka katakan tali barut Jepun tetapi kebanyakan mereka yang sengaja dibunuh adalah Orang-Orang Melayu untuk menakutkan bangsa Melayu di Tanah Melayu pada masa itu.Walu pun Bangsa Melayu tanpa sebarang pertolongan senjata canggih pada masa itu tak gentar dengan tindakan Komunis pada masa itu.Melayu bersatu kembali dibawah Selendang Merah Sabillah.Pihak British gelar kumpulan Melayu ini "The Red Bands of the Sabillah".

Maka ingatlah; kalau Melayu tak bersatu , Melayu akan kehilangan Semua..kini Melayu berpecah tiga UMNO,PAS &PKR.Mengikut sejarah sesebuah negara akan musnah dari peprpecahan Bangsa Negara tersebut.Apabila Seseorang yang terasa lemah dalam pecahan itu meminta pertolongan dengan bangsa selain dari Bangsanya;pada masa itulah masa dia akan gadaikan maruah bangsanya.Renungkanlah bagaimana Pulau Pinang di perintah oleh British.Dan kenapa Pulau Pinang tiada Sultan..bukankah ia tauladan ternyata di depan mata-mata tuan-tuan.Maka Nizar adalah penghianat bangsa Melayu maka sebab itulah dia tak mahu menjunjung titah Tuanku Sultan Perak.Penderhaka Nizar nie Ceh..Malukan Bangsa Melayu.."BIAR MATI ANAK JANGAN MATI ADAT"!.

Hang Tuah sanggup bunuh sahabat yang amat disayanginya bukan kerana Titah perintah Sultan tetapi kerana Jebat jadi penderhaka kepada Bangsa Melayu dan hang Tuah tidak rela sebuah kerajaan Melayu akan hancur begitu saja....Wassalam.

Lebai Mangkuk said...

Lebai cadangkan supaya UMNO bikin ceramah ala PAS di setiap ceruk rantau supaya dapat menyedarkan kaum melayu/Islam tentang bahaya perpecahan kaum.

sekupangdua said...

terima kasih sahabat, yg penting kena ada kesedaran, teman tak hirau sangat tentang teman lama mana sangat hidupnya tapi anak cucu dan genarasi yg akan datang dimanakah buminya? dimanakah sejarah bangsanya? yg nizar sibuk perkatakan ADIL KE? SEPET minta hak dibumi kita tapi pendorong yg tentunya lebih besar dari penderhaka dan perompak seolah takada bumi yg bersejarah baginya..kerana apa.. HALOBA KUASA! perjuangkan lah juga hak MELAYU dibumi china dan INDIA, bagi sama rata kita patut memerintah jugak, jadi menteri, ada hak tanah 999 tahun, punya ruang sebar agama islam menjadi kelas 1 disana dan banyak lagi yg tentunya kita paham tiada kesudahannya... malah belum kesana kapal dibedil karam ditengah lautan memisah, tidak ada niat pertukaran ikhlas perjuangan walau berlainan bangsa..apa? apa yg ditawarkan?
kadang-kadang cerita mat jenin memang sesuai dijadikan contoh! mungkin 999tahun tu satu gurauan mereka tetapi PAS bengong menganggap itu satu perjuangan dan kemestian utk tunjukan keperihatinan parti mereka,
manakan tidak sejarah sendiri pun tak tefikirkan ker? sejarah menyebut 1404 islam mula menapak dan pembentukan sejarah bangsa juga bermula, sehingga kini 2009, malah usul dan keturunan kita hingga kini baru melalui 605 tahun merangkumi seluruh asal usul dan sejarah bangsa, itu baru 605 tahun tak cukup 394 tahun lagi, apa ke benutnya orang pas tak boleh mengira ker? bukan nizar je keturunan dia pun tak kenal nizar sapa dalam masa 300 tahun lagi, teman nak tergelak pun ada, memang pas ni senang serah tengkok dan menyedihkan disuruh mengucap dia melatah,... bila melatah dia mencarut .. bila mencarut.. dia mengucap. seolah takbir itu utk pas dan pembukaan dan penutup memfitnah dan menghina.. menyedihkan pakaian ala orang yg beriman.. sedih jugak bila sekarang penghormatan bangsa melayu kepada mereka yg satu ketiak itu orang warak dan beriman sungguh dihormatai dengan panggilan kiyai, ustad, imam, lebai, syeikh, tuan guru.... kini telah hilang semuanya...
mahathir pernah jadikan sumpah tujuh keturunan dilenyapkan dengan mengatakan sumpahan mahsyuri 7 keturunan telah berakhir... orang paham sebabnya adalah mengubah pandangan masyarakat sebenarnya buan sumpahan yg sebenarnya yg dimaksudkan... tapi pemikiran.. isk..isk.. 7 keturunan ambik masa sekitar 40 hingga 70 tahun... itu tujuh keturunan cuba bayangkan kalau dah 999 tahun... buka keturunan bangsa pun dah tak ada ... melayuuuuuucinaindia dah jadi bangsa nya...he he he

apapun teman amat bebesar hati dan sentiasa mendoakan agar kesihatan dan apai perjuangan di hati sahabat-sahabat semua akan terus menyala malah dihati anak-anak mereka sehingga keturunan yg menghargai perjuangan bangsa iaitu bapa, atuk , moyang dan seluruh keturunan dan biar mereka bangga keturunan sebagai pejuang dan jangan sampai mereka kencingkan kubur mak bapak mereka kerana menderhaka dan membunuh bangsa sendiri kerana HALOBA KUASA DAN HARTA! ALLAHUAKBAR

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online