Rabu, 24 April 2013

Kenapa Putrajaya Perlu Tolak @hajihusammusa - Kerana Gagal Baca Ayat Al-Quran Dengan Betul!





Tempohari Keris, MSpy dan Penembak Tepat hadir untuk dengar Husam Musa melalut. Kami yang baru pulang daripada surau dengan memakai kopiah dan baju melayu cubalah nak tengok alim dan zuhud ke Husam ni.

Awal-awal lagi dah foul sebab Anwar dan Nik Aziz tak datang pun ceramah tu tapi mereka umum pada awalnya diorang berdua tu hadir. Teeettt! Dah satu dah penipuan yang dibuat oleh Husam Musa.

Awal-awal lagi ahli-ahli PAS dah kena kencing. Itu tak apa lagi, paling tak boleh diterima adalah kesilapan Husam Musa yang kononnya pandai agama terkantoi baca Al-Quran.

Ayat dibaca olehnya salah apabila menyebut 'nasrallah' bukan 'nasrullah' dalam surah An-Nasru tersebut. Satu lagi 'wastagfir' dibaca 'wastagfar' bukti bagaimana kalam Allah sudah tidak sama di mulut seorang Naib Presiden Parti Islam akibat perbuatannya.

Kerana pengalaman rakan Keris, Panglima memang menghafal Al Quran ia tidak akan salah jika kita bersih jiwa raga dan selalu mengulangnya. Namun jika hati diisi dengan dosa dan putar belit semata, maka kita akan kotor diri dan sukar membaca kalam Ilahi dengan lancar.

Inilah yang berlaku dan inilah yang Allah mahu tunjukkan kepada kita barangkali. Namun adakah ada yang berakal fikiran waras meneliti setiap yang berlaku dengan hati yang ikhlas mencari kebenaran ?
 

5 Comments:

Awanama said...

Ingatkan surah yg susah-susah, rupanya surah lazim pun kantoi..

Awanama said...

x de isu yg lebih besar ke bro. biasalah dalam solat pun boleh silap. ke korang ni x solat??? standard arr umno ni bukannya solat pun..

AbgTuah said...

hehe..bro..bro...kawan saya panglima perang siber yg buat artikel tu lulusan al-azhar...hafiz lagi adalah org UMNO bro...takkan tak sembahyang bro..

abufender said...

Najib pulak, budak sekolah rendah tanya najis mughollazoh pun tak tahu...hahah...patut pun anak bini dia tak tutup aurat!

Awanama said...

Salam..

Sembahyang pun.. klu x tau tujuan dan matlamat solat tu... x guna gak.. Dalam Quran sebut... org sembahyang masuk neraka.. neraka wail lagi tu.... xde kata masuk syurga pun org solat.... seperti mana Sabda nabi.. akhir zaman.. umat ku bersembahyang.. tp mereka tidak bersembahyang sebenarnya... Wallahualam...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online