Jumaat, 12 April 2013

HARON DIN KELUAR PAS KE??...SEBAB TOK STOPA MAIN SPENDAR KE??





BETUL KE HARUN DIN KELUAR DARI PAS. KALAU BETUL BAIK SANGATLAH TU…HARUN DIN SEDANG MENYELAMATKAN DIRINYA DARI TERUS TENGELAM DI DALAM TONG TAIK.

WELL MUNGKIN BAGI BELIAU PAS KELIHATANNYA DAH BANYAK TERPESONG…DENGAN PERKATAAN LEBIH TEPAT DAH KELIHATAN SESAT…SEJAK BERSEKONGKOL DENGAN PAKATAN HAREMJADAH.

MUNGKIN BELIAU DAH TEK TERTAHAN DAN GELORA DI HATINYA LEBIH PARAH APABILA TERKINI TERDAPAT GAMBAR VIDEO MIRIP PEMIMPIN TERTINGGI PAS SEDANG KYUSYUK BERMAIN-MAIN DENGAN SEPENDARNYA.

HEMM PANDANGAN PENULIS GAMBAR VIDEO TU MEMANG MIRIP SANGAT…TAPI PENULIS TAK BERANI KATA APA...CUMA SIAPA YANG DAH TENGOK NILAIKAN LAH SENDIRI. 

PS: LAMA JUGA PENULIS BELEK DAN KAJI GAMBAR-GAMBAR YANG DAH TERSEBAR LUAS DI INTERNET NI…YANG PENULIS SUKA SEKALI ADALAH SEPENDARNYA…MEMANGLA NGAM-NGAM DENGAN ORANG DALAM VIDEO TU..HEHEHE.

 SUMBER

2 Comments:

Awanama said...

Nabi saw berkata dalam hadis sahihnya, “Ampunkan antara kamu hukum hudud,sesungghuhkan kesalahan hudud yg sampai kepada ku menjadi wajib”.Nabi suruh ampun bukan jalankan hudud.Jangan report kepadanya,selesai diperingkat kampung atau wilayah sahaja,guna takzir iaitu hukum adat yang di persetujui oleh semua.Takzir juga hukum fekah Islam.Kalau tak ada hukuman terus jenayah akan meluas.Pemimpin pun tak boleh suruh mahkamah buat hukum hudud ini kerana nabi suruh ampun.Pada zaman nabi berlaku hukum hudud kerana orang membawa kes hudud itu kepadanya walau nabi suruh ampun.Jadi salah orang yg mereportnya kepada rasulullah yang menyebabkan hukum yg berat yang di suruh ampun nabi saw itu berlaku pada baginda..Saiidina Ali kw berkata “ada suruhan alquran di mansuhkan oleh hadi.Ada pula nabi lakukan setiap hari tetapi tak ada pula dalam quran”.Walau pun quran ada hukum hudud ini,namun cara perlakuan hudud ini kenalah lihat cara rasulullah saw lakukannya.saperti sembahyang.Ada suruhan dalam quran,namun cara perlakukannya mesti drujuk kepada perbuatan nabi,iaitu cara sujud rukuknya.Jika di kira aquran sahaja tanpa hadis nabi tentu kita tak tau cara solat sekarang ini.Ini kerana perbuatan nabi saw adalah tafsiran kepada alquran itu sendiri.Jadi kalau telah nabi saw suruh ampunkan hukuman hudud, kenapa pula hendak di jalankan ?.Pas ini ajaran sesat. Nabi saw bersabda dalam sahih bukhari-muslim “kami nabi2 tidaklah kami di lantik menjadi nabi melainkan kami gembala kambing” -gembala kambing maksudnya orang biasa,tanpa kekuasaan politik.hakikat kerasulan adalah agama itu sendiri dan tidak yg lain.kerana itu hampir semua nabi tak ada kuasa politik.cuma 5 dari 25 rasul ada kuasa politik,itu pun bukan mereka tuntut.semuanya kebetulan belaka.Kerana gagal mengikuti jalan rasul2 dalam menegakkan agama,maka parti agama menjadi sesat,apabila merebut kuasa menggunakan agama yg tidak di lakukan oleh sebarang rasul.Kuasa politik 5 orang rasul itu adalah berasingan dgn agama mereka.pas pula itulah politik dan itulah agama mereka.ahli pas takkan faham hukum hudud ini.dan semua hukum allah dengan betul sehinggalah mereka di beri pertunjuk oleh allah itu sendiri. Dalam hadis sahih bukhari-muslim nabi saw bersabda ‘Iza buyi’al khalifataini faqtulul akhoro minhuma”.Ertinya “apabila dan dua khalifah (pemimpin utama)yang di bai’at (di akui) maka bunuhlah yang terakhir dari keduanya”.Apabila ada dua pemimpin yg berebut kepimpinan hendaklah yeng terakhir,ia itu yg baru timbul di hapuskan,jangan di sokong.Bunuh adalah pada zaman dahulu,kerana pada zaman dahulu kuasa politik di perolehi dgn cara berperang.Tetapi zaman ini dgn cara undi.Bunuhlah pemimpin yg kedua itu dgn cara mengundi pemimpin yang pertama yang sedang berkuasa.Itulah makna bunuh pada hadis di atas bagi zaman dan tempat ini.Nabi saw menuntut umat islam memilih pemimpin yg pertama memerintah kerana tidak mahu terjadi perpecahan dan perkelahian dalam perebutan politik,apabila ramai orang menyokong pemimpin atu parti yg kedua.Ini kerana perpechan juga adalah larangan allah di dalam quran.Hadis ini dan hukum hudud sebenar tidak di baca di pentas ceramah pas kerana jika di keluarkan orang ramai akan meninggalkan pas yg memang timbul selepas umno dan menjadi puak yg kedua.atau yg terakhir yg nabi saw suruh bunuh mereka..Dan tidak lagi berjuang hukum hudud bersama ulama pas kerana nabi suruh ampun hukum hudud macam Umno atau BN lakukan sekarang .Apa yang yang budak2 mentah pas ini belajar agama pun tak taulah.Takada ilmu ,atau ada sedikit sangat ilmu hingga tak faham mana satu politik mana satu agama.Tak faham hukum hakam dgn sempurna.Betullah kata dr Mahathir bukan sahaja orang bukan Islam tak faham agama Islam,malah orang Islam pun tak faham agama Islam ini-Ahli BN.

Awanama said...

Peminpin2 umno ni pun temberang juga,nak jaga agama dan bangsa negara.Tetapi sekolah2 agama rakyat tak dapat bantuan sepatutnya.Ramai pelajar sekolah agama rakyat ini berhenti sekolah berpindah ke sekolah menengah biasa kerana ibu bapa meraka tak cukup wang membayar wang yuran tahunan yng mencapai lima enam ratus ringgit setahun atau lebih.Kerana kebanyakkan pencinta pelajaran agama dalah terdiri dari orang kampung yang miskin2 belaka.Tidak seperti oramg2 elite mereka memberi pelajaran ademeik yg bukan agama sahaja kepada anak2 mereka bagi menjamin ke duniaan yang terang benderang. Ini pun masih tak apa.kerana umat islam juga perlukan tamddun dan kemajuan kebendaan bagi menjamin survival umat Islam,tetapi jangan abaikan sekolah2 agama rakayat.ini kerana umno selalu sangat berkata berjuang untuk agama dan juga rakyat.Dan ini adalah sekolah agama dan rakyat.Patut di ingat Hamid othman,Elmuhammadi,zainal abidin abdul hamid dan semua ustaz2 umno dan juga pegawai agama seluruh malaysia adalah datang dari sekolah2 ini.Tetapi umno pandang sepi pada sekolah2 ini.Buat apa ada uia dan universiti islam bangi,kuzza di tubuhkan kerana pelajar2 di sini adalah semua datang dari sekolah2 agama rakyat.semua ulama dan khadi dan mufti2 seluruhnya adalah datang dari sekolah2 ini.mana ada mufti atau khadi dari sekolah menengah biasa.cakaplah nak jaga bangsa cukuplah jangan cakap nak jaga agama,5 juta ringgit kepada persatuan artis,penyanyi,berapa yang sekolah agama dapat…..?.Sekolah2 agama rakyat ini begitu daif.Tak ada guru2 akedemik yng terlatih saperti sekolah menengah biasa.tak terfikir dari umno untuk bantu dari segi wang atau tenaga pengajar.Sekolah cina,india dapat semua staf dari guru besar hinggakan jaga malam di biyai oleh kerajaan federal.Sedangkan di sekolah agama rakyat ini semuanya melayu,keling pun tak ada.sedangkan umno sangat kuat semangat melayu.Kuat melayu pun tak apa juga ,kerana orang arab pun tentu ada semangat arab dulunya.Sedangkan untuk dapat ilmu agama sepatah dua org2 umno juga mendengar belajar dari ulama atau guru2 yg datang dari sekolah jenis agama rakyat ini.Apa jenis orang umno ini pun tak tau jugalah.cakap saja berjuang untuk agama barangkali.Kalau pas menggunakan agama untuk dapat kuasa dan adalah sah sesat,peminpin2 umno ini barangkali berbohong dengan mengatakan berjuang agama dan mereka ini juga ada nilai sesat juga kerana berbohong memperjuang agama tetapi tak berjuang agama pun,cuma cakap sahaja.mereka ni pun macam org Pas juga cakap saja berjuang agama tetapi lain yg di tujunya.Kalau org2 melayu betul berjuang agama semua bangsa di malaysia telah memeluk islam macam zaman nabi dan sahabat.Tak berjuang agama tak apalah,tapi jangan cakap berjuang agama.Allah sangat marah orang bercakap apa yg dia tak buat.Ini termasuk pas dan umno atau apa juga parti.Sila rujuk ayat quran dalam hal allah sangat marah org yang berkata apa yang dia tak buat ini.Nabi saw pula tak kata dia berjuang agama,tetapi dia terus berdakwah agama,beribadat,jauhi dosa,kurban harta benda untuk agama,nyawa,berperang untuk agama ,tak pernah beri 5 juta kepada pertsatuan artis,penyanyi dan tak pernah buat parti untuk lagakan umat islam macam laga lembu -Ahli umno.BN.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online