Ahad, 21 November 2010

INI YANG PEMANGKANG TAK BOLEH TAHAN NI....

ALHAMDULLILAH…TENTU BERITA INI AMAT MELEGAKAN PESAWAH DI KEDAH DAN PERLIS.


JADI WAHAI PIHAK PEMBANGKANG…LIHATLAH SENDIRI BAGAIMANA BAGUS, PRIHATIN DAN BERKUALITINYA KERAJAAN YANG MEMERINTAH SEKARANG, CEPAT BERTINDAK DEMI MEMBANTU RAKYATNYA APABILA ADA BENCANA MELANDA.


ITULAH KELEBIHAN NEGARA MALAYSIA.
TETAPI…KEPERIHATINAN DAN KUALITI YANG ADA PADA KERAJAAN SEKARANG MUNGKIN BAGAI DURI BISA YANG MENUSUK-NUSUK JANTUNG SESETENGAH PIHAK PEMIMPIN PEMANGKANG.


WELL..GO TO HELL JIKA ADA YANG IRI HATI TU…YANG PENTING RAKYAT TANPA MENGIRA KAUM DAN IDELOGI DAPAT DIBANTU DENGAN KADAR SEGERA.


WELL DONE KERAJAAN.

Bantuan Segera Kepada 25,000 Pesawah – Noh Omar

KANGAR, 21 Nov - Kerajaan akan mengeluarkan bantuan segera kepada 25,000 pesawah di Kedah dan Perlis yang terbabit dengan bencana banjir bagi membolehkan mereka meneruskan kegiatan penanaman padi dengan sempurna.

Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Seri Noh Omar berkata, walaupun kerajaan sentiasa berhati-hati dalam mengeluarkan bantuan pertanian berikutan ramalan akan berlaku gelombang kedua banjir, namun bagi industri tanaman padi, ia tidak boleh ditangguhkan.

“Kabinet telah bersetuju bahawa bantuan kepada pesawah padi diberikan segera bagi mematuhi jadual penanaman dua kali setahun,” katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan pinjaman semula kepada usahawan Tekun Nasional yang terjejas banjir di Perlis di sini hari ini.

Sebanyak 50,000 hektar kawasan tanaman padi yang diusahakan 25,000 petani di Kedah dan Perlis terjejas dalam kejadian banjir baru-baru ini dengan kerugian dianggarkan RM50 juta.

Beliau turut menganggarkan bahawa nilai kerugian pengeluaran padi di kawasan terjejas banjir ialah sebanyak RM200 juta jika tanaman padi tidak dilaksanakan, permohonan bantuan berupa benih padi, baja dan kos membajak untuk pesawah terbabit akan dikemukakan kepada kabinet Jumaat ini untuk mendapatkan kelulusan.

Noh berkata, sementara menunggu kelulusan kabinet kementeriannya akan mendahulukan bantuan itu bagi membolehkan kerja-kerja persawahan yang sepatutnya bermula pertengahan bulan ini dilaksanakan segera.

Kor sukarelawan membabitkan sukarelawan tani dan nelayan bagi membantu mangsa-mangsa bencana seperti banjir pada masa akan datang akan ditubuhkan.

Berhubung, bantuan kepada usahawan Tekun Nasional yang terjejas banjir, beliau berkata, ia bertujuan membolehkan para usahawan itu meneruskan kegiatan mereka melalui pinjaman tersebut.

“Apa yang penting usahawan yang diberi pinjaman itu dapat meneruskan kegiatan mereka dengan sempurna. Jika tak diberi pinjaman, mereka akan menghadapi masalah terutama untuk membayar balik pinjaman lama,” katanya.

Sebelum ini, kesemua usahawan itu telah diberi pinjaman bernilai lebih RM2.2 juta dan pinjaman semula lebih RM1.24 juta, yang membolehkan mereka menyediakan semula peralatan perniagaan yang rosak akibat banjir.

Penyerahan pinjaman Tekun Nasional lebih RM1.24 juta itu disampaikan oleh Menteri Besar Perlis Datuk Seri Dr Md Isa Sabu kepada 256 usahawan sebahagian daripada 2,292 peminjam Tekun Nasional seluruh Perlis yang menjalankan pelbagai kegiatan membabitkan nilai pinjaman lebih RM18 juta. Bernama/MediaUMNO

20 Comments:

JEBAT said...

AKU NAK JAWAB PUN MALAS TAPI KAU BACA SENDIRILAH : TAJUKNYA IALAH KEBENARAN YANG DISEMBUNYIKAN. KEH..KEH..KEH :
Untuk makluman Kerajaan Negeri sudah menyalurkan bantuan pada hari pertama banjir dengan mengambil tindakan segera di mana kita memberi fokus tiga perkara dalam mengendalikan mangsa banjir dari segi penempatan mangsa iaitu Pengarah Operasi Peringkat Negeri ialah Setiausaha Kerajaan, Peringkat Daerah ialah Pegawai Daerah dan Penempatan ialah Penghulu-Penghulu Mukim.
1.Operasi kita dari hari pertama kita menghadapi banjir dan Kerajaan Negeri menyalurkan bantuan bekalan melalui Jabatan Kebajikan Masyarakat.
2.Semua penempatan peringkat awal ditanggung oleh Kerajaan Negeri sehingga pihak lain datang memberi bantuan termasuklah NGO dalam negeri dan luar Kedah.
3.. Kita buat persiapan untuk 3,000 tiba-tiba yang datang 4,000. Mulanya tidak mahu datang tetapi keadaan memaksa datang. Bila sampai kita hendak sediakan makan tengahari dan malam. Alhamdulillah semua nya kita dapat atasi dengan cepat. Ini masalah pada peringkat awal sahaja.
4.Bantuan air bersih dan edar ke semua tempat penempatan dan hospital. Semua tangki berkerja 24 jam.
5.Ini yang kita buat. Makanan kita boleh masak tidak ada masalah. Makanan Kerajaan Negeri salurkan ke semua penempatan. kita meningkatkan peruntukan kita daripada RM 600 ribu kepada RM 2 juta bagi tujuan beri bantuan semasa mangsa berada di tempat pemindahan.
6. Selain itu kita menerima bantuan zakat sebanyak RM 500 ribu yang diserahkan oleh KDYMM Tuanku Sultan dan RM100 ribu sumbangan peribadi baginda.


sekadar itu dulu khas untuk puak juak UMNOAPCOWAHABIBARANGNAIKHUB HIBURANMALAM.

SATU LAGI AKU SUKA BENAR KOMEN ANTIBOHA... TENTANG HUDUD KALAU BOLEH KAU JADIKAN TAJUK BESAR. BIAR AKU CUBA ULASKAN.

Tanpa Nama said...

apela jebat ni mencarot..takde sape pun nk baca komen kau..aku pun tak baca..baca tajuk sudah

JEBAT said...

keh..keh...keh ..
TANPA NAMA TAKUT KEPADA KEBENARAN

kuntakinte said...

SALAM, SUDAH LAH JEBATPANIPU, BANTU UNT PUAK2 PAIH JE DAH MENGAKU BANTU SEMUA MANGSA PIIIRAHHHH, MALAH HAK BANTUAN KETRAJAAN TAHAN TENGAH JALAN SAPU BAWAK PI MARKAZ PAIH...HAPRAK PUNYA PERANGAI.

DAH KENA BALUN PUNGKOK BARU NAK KELAM KABUT.

KAPAKTAJAM said...

Dari dulu lagi KAPAK tgok jebat ni mulut mcm cibai. Elok klu ada nenek tua dicabai jer mulut tu, masih xnk terima kanyataan langsung.

Sepatutnya yg elok tu tetap elok walau dr kumpulan mana pun jgn dipertikai. Bantuan yg hangpa dpt beri pun nampaknya datang dr GLC kerajaan dan swasta yg menyahut seruan Kerajaan Pusat utk bantuan mangsa banjir. TETAPI bila barang sampai, napa nk sorok2 masuk dlm stor dan beri pulak pada juak2 PAS jer. Jgn lar laung yg telus dan suci dan bersih TETAPI hati nurani buruk macam najis.

Buat lar kerja dgn ikhlas, k Jebat!

JEBAT said...

BUDAYA SOROK BANTUAN NI, BUKANNYA PUAK PAS TAPI PUAK UMNOAPCOWAHABIBARANG NAIK HUB HIBURAN MALAM. ITU SEMUA ORANG DAH TAHU. TAK PAYAH NAK TUDUH ORANG LAIN LAH WEH.

PERIBAHASA BIASA:

JANGAN BIARKAN DIRI ANDA MENJADI SEEKOR LEMBU YANG DICUCUK HIDUNG. BIAR MATI DIKORBAN JANGAN MATI DIPIJAK TAYAR LORI.

kuntakinte said...

SALAM, KESIAN AKU NENGOK JEBATPANIPU NI... AZIZAN DAH KELUAR MASUK HOSPITAL, SAMPAI MEROYAN MARAHKAN PEMBERITA KO NAK PERTAHANKAN LAGI. TEGAK BENANG YAG BASAH HA..HA..

HARAM JEBATPANIPU OI ROMPAK MAKANAN ORANG SEDANG KESUSAHAN...PAROMPAK TARBUS NAMANYA. MALU AKU ADA UMAT ISLAM MACAM PUAK LU JEBATPANIPU OI...

Tanpa Nama said...

juak2 pas cam jebat ni standard la cuba tegak benang yang lencun. apa lagi spin citer kan keja depa. semua orang dah tau kerajaan kebajikan kedah tak buat reja jebat lagi nak backing. dia ingat semua orang bodoh piang cam dia kut. jebat hang PAS bayaq brapa untuk spin citer. taubat lah jebat hang dulu sekolah pun guna kemudahan sekolah kerajaan BN. dasar tak tau mengenang jasa.budi diberi tuba hang balas. kapaktajam, kuntakinte aku sokong hangpa.

kuntakinte said...

SALAM, BETOI BRO ANON, DIA DAPAT UPAH DARI MAKANAN ROMPAKAN PAIH HA!!!!!HA!!!

JEBAT said...

keh..keh,,keh makin jelas kebodohan puak-puak umnoapcowahabibarangnaikhub hiburanmalam.SENANG -SENANG DISEMBELIH OLEH TUAN-TUANNYA.APA KAU FIKIR DUIT KERAJAAN BN BUAT SEKOLAH TU PAKAI DUIT PUAK UMNO AJE KE?. KERAJAAN PUNGGUT CUKAI UNTUK DIJADIKAN PENDAPATAN NEGARA HANYA DARI PUAK JUAK KAMU AJE KE?. BETUL-BETUL BENGGAPLAH PUAK JUAK UMNOAPCOWAHABIBARANGNAIKHUB HIBURAN MALAM NI.AGAK-AGAKNYA PUAK =PUAK NI PUN BERPENDAPAT NABI MUSA JUGA SEPERTI KACANG LUPAKAN KULIT KERANA MENENTANG FIRAUN SEDANGKAN FIRAUN MENJAGA BAGINDA DENGAN PENUH KASIH SAYANG SEJAK DARI KECIL.

SEPERTI BIASA . LEMBU PUN SUKA MELIHAT CARA PUAK JUAK NI BERFIKIR. JANGAN BIARKAN PEMIKIRAN ANADA LEBIH RENDAH DARIPADA LEMBU. KEH.KEH.

komen ini khas untuk orang-orang yang menyeru nama ku.

kuntakinte said...

SALAM, BETOI AKU SETUJU HAK JEBATPANIPU BANGKITKAN TENTANG CUKAI, SEBAB TU ORANG KEDAH BAYAR CUKAI TAPI KERAJAAN PAIH KEDAH TAK MAMPU NAK BANTU PEMBAYAR CUKAI DIKEDAH APABILA MEREKA DITIMPA BENCANA.....BODOH PUNYA JEBATPANIPU.

jebat said...

kuntakintei bawak cerita dikedah pulak dah,keh..keh..keh.kalu bab banjir di kedah kaun bacalah komen aku tu bertajuk : KEBENARAN YANG DISEMBUNYIKAN. JANGAN JADI BEBAL BERIMANKAN KITAB UTUSAN DAN TV TIGA SUKU SAHAJA. kuntakintei masih belum dimerdekakan minda rupannya. patutlah nama kau kuntakintie.

Malay Delima said...

salam perkenalan....menarik artikel anda...dan sy skrng memrlukan artikel macam anda..

sila la layari blog sy.....
MALAY DELIMA

kuntakinte said...

SALAM, POORAHHHH JEBATPANIPU, TULISAN KO TU TULISAN PAIH OTAH LUMUT, KO PERCAYA SATU JE PAPER SERAHAKAH JE, MALAH AKU NAK HERAN APA AL QURAN PUN KORANG JADI BAHAN MAINAN TIDAK MASAKAN DAPIG BOLEH BACA AYAT TELO CINA PUAK BERUK KORANG SAHUT ALLAHUAKBAR.

SETAKAT KELUAR SEKUPANG NAK MENGAKU HERO BANTU MANGSA BANJIR KIRIM SALAM LAH JEBATPANIPU, TU PUN LEBAI ZIZAN LEPAS KENA KOREK LUBANG JUBUR DIK ANWAR BARU NAK KELUAR BANTUAN.KEHKEH.KARTUN BETOI PUAK KO NI.

WALAU NAMA AKU KUNTAKINTE TAPI AKU MASIH BERSYUKUR DAN TIDAK KUFUR NIKMAT MACAM KO JEBATPANIPU KUFUR NIKMAT DAN TAK PERNAH BERSYUKUR,
MUHASABAH LAH DIRI, INGAT SYURGA BUKAN HAK PAIH.

Tanpa Nama said...

hoi kauorang layang jebat yang tak sunat nie buat apa dia nie dah jadi mangkok ayun ,bangang ... kita layan dia pun kita jadi bodoh.

kuntakinte said...

SALAM, BETOI 1000X SDR ANON, AKU SILAP TERLAYAN SI JEBATPANIPU NI AKU GAK YG BODOH....

PHUIIII JEBATPANIPU, ATAS NASIHAT SAHABAT LAIN, CUKUP LAH AKU LAYAN KO SUPAYA ORANG LAIN TK PANDANG AKU BODOH MACAM KO. KAHKAHKAH

Tanpa Nama said...

UMNO YAHUDI LAKNATULLAH

kuntakinte said...

SALAM ANONMULUTULBABI, PAS PULAK DAJALLLTOLLAAH, PKR JUBURTULLAAH, DAP BABITULLAAH

Tanpa Nama said...

PAS PUS PIS TU MAKNANYA KENCINGLAH

KEH..KEH..KEH..

Tanpa Nama said...

salam..

ish ish bestnye berdiskusi..apa khabar kanda2 semua..

lamanya burung terbang hilang singgah sebentar membuat sarang
lamanya seri senyap tak datang
akhirnya kembali dtg menyerang

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online