Selasa, 6 Julai 2010

PARTI AJARAN SESAT; HAIYAA..PAS JOHOR BUAT LAPORAN POLIS KA...?

Fatwa, Ceramah Pas Selalu Bercanggah Islam – Shafie


KUALA LUMPUR, 5 Julai – Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Shafie Apdal menyelar tindakan Pas Johor yang membuat laporan polis terhadap beliau ekoran ucapannya yang mengatakan Pas parti ajaran sesat.

Katanya, itu bukan perkara baru malahan sebelum ini pelbagai fatwa telah ditimbulkan oleh Pas untuk menarik perhatian dan mengelirukan masyarakat.

“Bila kita (UMNO) adakan persahabatan dengan MCA dan MIC dia kata kita kafir, mereka kata undi Pas akan masuk syurga dan macam-macam fatwa lagi yang mereka keluarkan dalam ceramah-ceramah termasuk di pilihan raya kecil,” katanya kepada UMNO online semasa ditemui di lobi Parlimen, di sini.

Beliau yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah berkata bahawa beliau hanya memetik semula ungkapan yang pernah diucapkan oleh para pemimpin Pas sendiri.

“Pas kata macam-macam pada kita, tuduh kita Israel dan sebagainya. Bila kata (tuduh) kita tak apa tapi bila kata mereka tak boleh pula,” katanya.

Menurut beliau lagi, kemungkinan parti yang bertopengkan Islam itu tergugat dengan keadaan sekarang hinggakan cuba mencari populariti.

Laporan polis yang dibuat di Balai Polis Sentral Johor Bahru itu diketuai oleh ketua penerangan Pas Johor Mazlan Aliman, yang meminta Shafie memohon maaf dan menarik balik kenyataan beliau. Sekiranya tindakan tersebut tidak dibuat maka PAS Johor akan mengarahkan ahlinya di negeri itu untuk membuat laporan polis secara bersiri. – MediaUMNO

umno-online

KOMENTAR PENULIS...
ADUHHH..!! KEMEMEHNYA PUAK JUAK HAMPEH NIE.

BILA KENA SELAR SIKIT ATAU BILA ADA PIHAK YANG BERKATA PAS PARTAI AJARAN SESAT MEREKA MULA MELENTING DAN NAK BUAT LAPORAN POLIS.

TAK BOLEH KE KEPALA HOTAK MEREKA NI FIKIR SIKIT…TENTANG BERBAGAIMANA LANCANGNYA MULUT MEREKA MENYELAR UMNO DAN PEMIMPINNYA DENGAN BERBAGAI GELARAN DAN MOMOKAN....

CONTOH-CONTOHNYA..

"TERDAPAT UNSUR KAFIR DALAM UMNO KERANA PARTI ITU MENOLAK ISLAM DALAM PENTADBIRAN NEGARA, UMNO JUGA ADA CIRI KAFIR" - CERAMAH NIK AZIZ NIK MAT DI PADANG TEMBAK, PENGKALAN CHEPA, 3 JULAI 1999.



"JIKA MELAWAN UMNO TIBA-TIBA MENINGGAL DUNIA, MAKA KITA DIKIRA MATI SYAHID." - KULIAH NIK AZIZ NIK MAT DI MASJID KG PULAU MELAKA.


"MENENTANG PAS ADALAH HARAM MENGIKUT AL-QURAN." - NIK AZIZ NIK MAT, BERITA MINGGU, 24 APRIL 1994.


"NEGARA KITA MALAYSIA BELUM MERDEKA LAGI KERANA PERLEMBAGAANNYA MASIH PERLEMBAGAAN KAFIR."- KHUTBAH NIK AZIZ NIK MAT DI MASJID PENGADANG BARU, MARANG, OKTOBER 2001.


‘‘TIADA SEBAB LANGSUNG ORANG ISLAM TOLAK ISLAM. ISLAM YANG DIBAWA OLEH UMNO INI ISLAM KACUKAN, ISLAM PLASTIK. MACAM DUIT PALSU, UBAT PALSU, MAKANAN PALSU. INI ISLAM PALSU YANG DIBAWA UMNO. ISLAM INI TIDAK BOLEH BAWA KE AKHIRAT, TIDAK BOLEH BAWA KE SYURGA, DIA BOLEH BAWA DEKAT PINTU KUBUR. BERTENGKAR ATAS MUKA TAK HABIS-HABIS DENGAN MELAYU SENDIRI BOLEH BERTENGKAR.’’ – NIK AZIZ NIK MAT, RAKAMAN AUDIO DI SIDANG AKHBAR DI PULAU PINANG PADA 17 OGOS 2009.


“ISLAM BAWAH UMNO TIDAK KE MANA DAN TIDAK BOLEH BAWA SESEORANG ITU KE SYURGA. BERDASAR PERKARA ITU, SAYA PERCAYA PENDUDUK DI KAWASAN PERMATANG PASIR AKAN MEMILIH CALON PAS SEBAGAI WAKIL RAKYAT MEREKA,” – UCAPAN NIK AZIZ NIK MAT KEPADA PEMBERITA DI INSTITUT KEMAHIRAN BELIA NEGARA (IKBN) PADA 17 OGOS 2009 SELEPAS PROSES PENAMAAN CALON BAGI PILIHAN RAYA KECIL PERMATANG PASIR.


ITU TAK TERMASUK DENGAN SEWENANG-WENANGNYA MENDOAKAN DOA PECAH PERUT PADA SESIAPA YANG MEREKA SUKA…

SEWENANG-WENANGNYA MENUDUH ORANG BERURUSAN DENGAN APCO DAN ISRAEL..

DAN BANYAK LAGI...

TAPI AHLI UMNO TAK REPOT POLIS PUN..

AHAAA…PENULIS TAHU…MUNGKIN AHLI UMNO TAK MAHU LAYAN KERENAH ORANG YANG TAK BETUL ATAU YANG BERFIKIRAN SEMPIT.

TAPI YANG GELI HATI BILA NAK BIDAS KARPAL SINGH..BEGINI PULA BUNYINYA..

DIDENGAR DARI TV;

'SELAGI...YOU..YU..TAK BOLEH SSEBUK PADA SAYA ISLAM TAU, YUO..SAYA NOK TINGGAL ISLAM TAK BOLEH.. YOU TAK TERIMA ISLAM TAK BETUL’

KEH..KEH..KEH...TERGELIAT PULA LIDAHNYA BEB...ENTAH MANA HUJUNG..ENTAH MANA PANGKALNYA...AGAKNYA ILMU PENGERUN KARPAL NI MEMANG POWERRRR GILER BEB..!!! KEH..KEH..KEH..!!

P/S:

SEPERTI BIASA, PERPATAH HARI INI IALAH...

MENGATA DULANG PAKU SERPIH...MENGATA ORANG HAMPEH YANG LEBIH...

7 Comments:

kuntakinte said...

Salam, kah!!!! dalam duk kata Polis anjing kerajaan, ke Polis gak puak PAih ni mengadu.

Kalau tak benar kenapa bisa buat report ya pak!!!! kok benarrrrr yak.bukan ka Paih otak nya terbalik yang benar katanya tak benar, yak tak benar kata nya benarrrrr. he..

Tanpa Nama said...

PAS hanya pandai jual agama untuk kepentingan politik.

Polis di sumpah seranah..akhirnya ke polis juga dia melutut buat laporan..

http://pookeymarkopposition.blogspot.com/

Tanpa Nama said...

Baguh juga ni, dapat lah UMNO defend dgn hujah- hujah solid dalam mahkamah nanti, ramai yg nak dengar ni.

Ular Menyusur Akar said...

Report polis? Dia tu tak tahan bergurau ke? Selalu kalau cakap kasar dan maki hamun dia kata bergurau.

Dah lama bangsa dan kaum kerabat aku di katanya zalim. Mak bapak aku hingga datuk nenek aku semua dia kata kafir kerana tak masuk PAS. Laknat punye parti!!!

agbr47: PAS Johor nak cari publisiti kat orang Johor.

lord ried said...

ALOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU........


BILA HANG TAKLEH NAK JAWAB HUJAH ABANG.... HANG HABAQ ABANG LAGU TU.
SAPA YANG MENGKAPIAQ SAPA NI.
ABANG HANYA MENYAMPAIKAN AYAT2 DI BAH.... ABANG TAKKAN NAK MENGKAPIAQKAN ORANG. ALLAH YANG MENGKAPIAQ.... AKU TULUNG HABAQ.

HANG UBAH LA MAKNA KURAN TU DULU. LEPAIH TU BULIH LA HANG SALAHKAN ABANG.

Barangsiapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir. - surah al-Maidah, 5

من أطاع العلماء والأمراء في تحريم ما أحل الله أو تحليل ما حرمه فقد اتخذهم أربابا من دون الله

Maksudnya;
“Barangsiapa taat kepada ulama dan pemerintah pada mengharamkan perkara yang Allah telah halalkan dan menghalalkan perkara yang telah Allah haramkan, maka sesungguhnya dia telah mengambil mereka sebagai syirik selain Allah SWT”(Al-Qaul As-Sadid Syarh Kitab At-Tauhid : m.s 134)


الرابع : من اعتقد أن هدي غير النبي صلى الله عليه وسلم أكمل من هديه ، أو أن حكم غيره أحسن من حكمه ، كالذين يفضلون حكم الطواغيت على حكمه ، فهو كافر

Maksudnya;
“yang keempat : barangsiapa beri’tiqad bahawa petunjuk yang lain dari Nabi SAW lebih sempurna daripada petunjuknya, atau bahawa sesungguhnya hukum yang lainnya (dari Nabi SAW) lebih baik daripada hukumnya, seperti mereka melebihkan hukum taghut atas hukumnya, maka dia adalah kafir” (Nawaqid Al-Islam : m.s 2)


السادس : من استهزأ بشيء من دين الرسول صلى الله عليه وسلم أو ثوابه أو عقابه كفر ، والدليل قوله تعالى : { قُلْ أَبِاللَّهِ وَآيَاتِهِ وَرَسُولِهِ كُنْتُمْ تَسْتَهْزِئُونَ }{ لَا تَعْتَذِرُوا قَدْ كَفَرْتُمْ بَعْدَ إِيمَانِكُمْ }

Maksudnya;
“yang keenam : barangsiapa yang mempermain-mainkan (mempersenda-sendakan) sedikit dari agama Rasulullah SAW, atau dari pahalanya atau dari azabnya, maka telah kafirlah ia. Dan dalilnya adalah firman Allah : Katakanlah: “Apakah dengan Allah, ayat-ayat-Nya dan Rasul-Nya kamu selalu berolok-olok?” Tidak usah kamu minta maaf, karena kamu kafir sesudah beriman” (Surah At-Taubah : 65-66)” (Nawaqid Al-Islam : m.s 3)


التاسع : من اعتقد أن بعض الناس يسعه الخروج عن شريعة محمد صلى الله عليه وسلم فهو كافر ؛ لقوله تعالى : { وَمَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ }

Maksudnya;
“Yang Kesembilan : barangsiapa beri’tiqad bahawa sesungguhnya setengah manusia mempunyai ruang untuk keluar dari Syariah Muhammad SAW, maka dia adalah kafir. Ini berdasarkan firman Allah : “barangsiapa yang mencari lain dari islam sebagai agama, maka tidak diterima daripadanya dan dia di akhirat daripada kalangan orang-orang yang rugi” (Surah Al-Imran : 85)” (Nawaqid Al-Islam : m.s 3)

1.Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah (kerana mengingkarinya), maka mereka itulah orang-orang yang kafir.- al-Maidah 5:44.
2.Dan sesiapa yang tidak menghukum dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah, maka mereka itulah orang-orang yang zalim.- al_Maidah 5:45.

ARAP LEPAIH NI HANGPA TAK MAI SALAK ABANG LAGI.

he he he

Ali Abdullah said...

sesat la tuh... tapi mana orang sesat mengaku dia golongan sesat.

sparqzx said...

syabas Lord reid...
puak2 bewak tu mana paham apa yg bro tulis tu... kah kah kah...

gelaran pun bewak... lidah menjelir je...

dah makan pun menjelir, tak makan pun menjelir...

macam anjing gak.... kah kah kah...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online