Jumaat, 23 April 2010

PKR SEDANG MENUJU KE AMBANG KEHANCURAN.

NAMPAK PKR SEMAKIN HARI SEMAKIN NAZAK APABILA DUA LAGI PEMIMPIN PKR MENGISTIHAR KELUAR PARTI HARI INI.


DIPERCAYAI KRISIS KEPERCAYAAN TERHADAP KEPIMPINAN TERTINGGI PARTAI KEADILAN RAKYAT (PKR) ADALAH PUNCA MENYEBABKAN RAMAI AHLI DAN PEMIMPIN PKR KELUAR SECARA BERTALI ARUS KEBELAKANGAN INI.

MEREKA YANG TERSEBUT MENINGGALKAN PKR DAN MENYERTAI UMNO HARI INI ADALAH KETUA ANGKATAN MUDA KEADILAN (AMK) KELANTAN, WAN KHAIRUL IHSAN WAN AHMAD DAN SETIAUSAHANYA, EZRI ZAINAL ABIDIN

MENURUT WAN KHAIRUL, TINDAKAN YANG DIAMBIL ADALAH DISEBABKAN HILANGNYA KEYAKINAN DAN KEPERCAYAAN TERHADAP ANWAR.

MENURUTNYA LAGI "KAMI LIHAT PERJUANGAN PKR HANYALAH TERTUMPU PADA SEBATANG TUBUH MANUSIA BERNAMA ANWAR IBRAHIM. PRINSIP PERJUANGAN PKR TELAH BERUBAH. PERJUANGAN PKR HANYALAH UNTUK MENAIKKAN ANWAR SEBAGAI PERDANA MENTERI,”.

SO, PANDANGAN PENULIS PADA SITUASI YANG BERGOLAK HEBAT LAGI TIDAK MENENTU DI DALAM PARTAI PKR SEJAK KEBELAKANGAN INI, MAKA TAK KETERLALUAN JIKA PENULIS KATAKAN PKR KELIHATANNYA SEDANG MENUJU KE AMBANG KEHANCURAN.

3 Comments:

Mohammad Roslan said...

Salam,
Anwar ini seperti "Napolean Bonaparte" negara Peracis yang mengangkat dirinya sendiri menjadi Maharaja Perancis. Anwar dinegara ini pulak melantik dirinya sendiri menjadi Pemimpin Parti politik PKR. Dia kadangkala lupa bahawa apa tugas sebagai pemimpin sesebuah parti Politik. Anuar juga gagal dalam mendisiplinkan ahli parti dan tidak menyatu-padukan ahlinya yang terdiri berbagai kaum. PKR ini ditubuhkan cuma untuk bebaskan anuar dari Sg.Buluh. Polisi atau Ideologi Politik partinya tidak menentu dan masa depan parti ini amat suram. Kononnya beliau memeperjuangkan Demokratik Liberal dan Parti pelbagai kaum cuma reotrik dan cuba menipu kaum etnik lain. Cara mengumpulkan semua kaum etnik dalam satu parti sebenarnya gagal di negara ini. Dia cuba lakukan satu benda yang mustahil. Cuba ambil contoh parti komponen BN yang cuba bawa prinsip Parti pelbagai kaum seperti PPP di kongkong oleh orang India, Parti DAP dikongkong oleh orang Cina dan parti Gerakan yang kononnya parti multi racial siapa yang meneraju parti itu?. Maka konsep parti anuar ini adalah satu kegagalan yang telah terbukti. Kenapa dia bawa juga...kerana dia ingin menipu Melayu, Cina dan India yang menjadi anggota parti itu.

Sejarah Silam anuar di UMNO telah membuktikan dia akan buat apa saja untuk berkuasa. Dulu semasa di UMNo dialah punca bagi Politik wang dalam UMNO. Rasuah Politik wang di UMNO bermula pada tahun 1993 semasa pemilihan Timbalan Presiden UMNO, anuar menentang Alllahyarham Tun Ghafar Baba dengan membekalkan dengan koperat-koperat golongan muda dalam UMNO yang diwujudkan untuk menyokong dia. Dia menjadikan kawan-kawannya kaya kerana memegang jawatan sebagai menteri kewangan paling terpengaruh pada masa itu. Menggunakan arus media perdana seperti TV dan surat khabar yg mana sahamnya dibeli sahabat-sahabatnya dan tidak terlepas Media antara-bangsa untuk tujuan ingin berkuasa.

Apakah dia ini seorang Negarawan yang perlu disanjungi. Apakah orang Pulau Pinaang terutama orang Permatang Pauh lupa?, apa yang berlaku pada "Yayasan Bumiputera Pulau Pinang di bawah pimpinannya?. Orang Permatang Pauh sudah lupa pada setiausha politik anwar yang menjadi kaya raya?. Lupa pada Mohammad sarit?. Ishak, dan setiausaha UMNO bahagian Permatang Pauh, kamarudin, Nassarudin, Ahmad sebi, dan ramai lagi menjadi kaya raya kerana dalam skim cepat kaya dengan menjadi Pengarah-pengarah koperat yang berjuta ringgit?. Kumpulan yang di sekeliling anwar sekarang adalah sedang menunggu untuk bangkai. Tidak lebih dari itu. mereka ini tidak punyai sebarang Idea untuk memajukkan orang Melayu atau India atau pun negara ini. Mereka ini bukan pejuang tapi menunggu bangkai untuk dilahap bersama. Mereka semua ini akan meninggalkan anwar sedkit demi sedikit. Akhirnya parti ini akan hancur.

Bagi Pengundi India di Hulu Selangor..ada kawan saya India beritahu pepatah India berkata " Kalau Ceti itu kalau sedang mengeringkan sungai, mesti ada sebabnya..kenapa dia buat begitu?." Maka Anuar ini ada tujuan berbaik dgn kaum India dan cina dinegara ini. Dan dia juga pesan pada pengundi wanita India di hulu selangor "Janganlah Harapkan tangan Raja kamu ...tinggalkan suami sendiri". Maksudnya Wawasan DS Najib adalah untuk meningkatkan taraf hidup Rakyat India di Malaysia, maka janganlah tinggalkan dia dan ikuti anwar yang belum tentu akan membantu kamu semua di masa hadapan. Janganlah buang air tempayan bila dengar guruh dilanggit. Fikir dan undilah Barisan Nasional untuk masa depan anak-anak kita.

Hang Jebat said...

Salam....

PKR SEDANG MENUJU KE AMBANG KEHANCURAN.
sambungan

BERDUYUNG - DUYUNG PENYOKONG MEREKA AKAN MASUK PAS DAN DAP. MEREKA TIDAK AKAN KEMBALI KEPADA UMNO KERANA BUSUJNYA UMNO SUDAH KE USUS.

Esperalzi said...

Eeeeee!!! Tak sabar2 aku nak tengok PKR hancur! Kalau benar PKR akan hancur, maka doa aku siang malam makin termakbul...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online