Sabtu, 24 April 2010

HANYA PAS SAHAJAKAH BOLEH MENGUNAKAH MESJID BAGI TUJUAN BERKEMPEN POLITIK.?

JIKA NIK AZIZ KATA RAJA MENGIKUT CARA PEMIKIRAN PENJAJAH YANG MEMISAHKAN POLITIK DAN AGAMA BAGI MENGIYAKAN PERBUATANNYA UNTUK MENGUNAKAN MIMBAR MESJID BAGI TUJUAN BERCERAMAH DAN BERKEMPEN POLITIK, MAKANYA KITA TANYA PULA PADA NIK AJIS, BAGAIMANA JIKA UMNO JUGA MENUNTUT HAK MENGUNAKAN MESJID UNTUK TUJUAN YANG SAMA.?

JIKA PAS BOLEH TENTU MANA-MANA PUAK YANG BERAGAMA ISLAM JUGA BERHAK. BUKANKAH AKAN UJUD KETIDAKTENTERAMAN DALAM MESJID BILA DUA PUAK SEAGAMA TETAPI BERLAINAN PARTI TERSEBUT BERTEMBONG APABILA BERCERAMAH POLITIK DI MESJID YANG SAMA ?

MAKA PASTI AKAN UJUD DUA PUAK ..DUA PEMBESAR SUARA..DUA IMAN…DUA PENCERAMAH DALAM MESJID YANG SAMA, WALHAL MEREKA SEMUA MENGANUT AGAMA YANG SAMA IAITU ISLAM.

TIDAK TERFIKIRKAH NIK AJIS BAHAWA IANYA AKAN MENGUJUDKAN SATU SUASANA YANG AMAT TEGANG DALAM MESJID KELAK DAN AKHIRNYA AKAN BERLAKU PERTEMBUNGAN DAN PERTELINGKAHAN HEBAT APABILA KEDUA PUAK TERSEBUT BEREBUT DAN BERENTAP UNTUK MENDAHULUI PUAK LAIN DALAM SESUATU MASA DI MESJID-MESJID SEKITAR NEGARA.

NIK AJIS KAH YANG AKAN BERTANGGUNGJAWAB JIKA BERLAKU PERANG SAUDARA ANTARA KEDUA PUAK INI ? BUKANKAH YANG MEMIKUL TANGGUNGJAWABNYA KELAK ADALAH PIHAK RAJA-RAJA KERANA MEREKA ADALAH KETUA AGAMA BAGI NEGERI-NEGERI DAN NEGARA.

JIKA NIK AJIS MENGATAKAN UMNO TIDAK BERHAK BERCERAMAH POLITIK DALAM MESJID, MAKA BERMAKNA UMNO JUGA TIDAK BERHAK BERSEMBAHYANG DALAM MESJID. BEGITUKAH SEBENARNYA TANGGAPAN NIK AJIS ?

JIKA NIK AJIS BERKATA HANYA PARTAI HIJAUNYA SAHAJA YANG BERHAK MENGUNAKAN MESJID BAGI TUJUAN BERPOLITIK MAKA DIFAHAMILAH MUNGKIN NIK AJIS NI SEDANG DZUK LAGI FANA DALAM KELAZATAN PENGARUH DADAH KESEMPITAN POLITIKNYA.

OLEH ITU SEWAJARNYA NIK AJIS AKOR DENGAN NASIHAT DAN PANDANGAN RAJA KERANA RAJA-RAJA ADALAH KETUA AGAMA DAN PEMERINTAH NEGERI.

KEMAMPUAN SESAORANG ULAMA ITU BERFIKIR DENGAN HEBAT DAPAT DINILAI DARI KATA-KATANYA YANG BAIK LAGI BERHEMAH.

LEMBU MEMANG TIDAK BOLEH BERKATA-KATA TAPI BURUNG KAKATUA ITU BOLEH BERKATA-KATA…!!

10 Comments:

Ali Abdullah said...

Biasalah puak tu bro.. kalau pancung kepala hukuman buat fitnah dalam mesjid, mereka tu belum tentu takut lagi.. Inikan pulak amaran Sultan jangan salahgunakan mesjid. Yang pasti apa yang PAS buat tu betul semuanya.... bukankah mereka tu ahli syurga melalui kertas undi dari tok guru?

Tanpa Nama said...

Aku mmg sedih ngan orang PAS ni.. memang sudah menyimpang jauh dari Islam sebenarnya... aku tgk ramai org PAS tak penuh semayang 5 waktu.. tapi jawapannya.. tak pe.. Tok Guru cakp.. undi PAs masyuk surga!!! tangungglah kamu wahai Tok Guru... Allah Maha Kuasa pasti akan bertanya!!!! ketika itu tiada lagi dolak dalih dan doa sempit politik anda!!!

anti najis said...

Diperak parti mana yg derhaka pada sultan perak diselangor parti mana yang biadap dengan sultan selangor bukankah parti bulan mengambang(PAS) kata org kalau bulan mengambang hantu banyak yg keluar Nik Ajis (NAJIS) lah hantu nya bapak segala hantu,hantu mana reti bahasa sultan dia sendiri pun tak terurus.

Tanpa Nama said...

apa kurangnya Azizan di Utara... kalau di kampung mcm bagusss.. tgk2 bini dua juga... aku sendiri jumpa anak bini no 2 dia... sapa lagi kalau bukan mek .. dari pantai timur.. anak buah Ajiss.... depa habaq Azizan.. rumah di kedah je. dok come.. di luaq kedah.. boleh tahan....!!! porahhhh Bulan.... baru jaga Jelapang Padi 2 tahun.. dah huru hara .. mcm2 masalah... ayaq rumah mak aku.. kekadang tu.. seminggu 3 hari x ada ayaq....!!!! Kalau rumah tangga pun tunggang langgang.. x jada negeri!!!! tergadai lah jawab nya!! org2 kedah. cepat sedaq... !!! jgn nasi dah jadi bubur basi baru nak sedaq... nampak j#b*q baru nak tari kain!!!

Tanpa Nama said...

Sudah terlalu banyak pihak Pakatan Haram Jadah menlanggar undang-undang atau pun arahan kerajaan, dan terbaru anak haram jadah yang bernama nik aziz bin nik mat dengan biadap dan kurang ajar mengingkari perintah sultan selangor. haram jadah ni memang sial, sultan kelantan pun dia ingkar seelok-eloknya haram jadah ni9 dicampakkan kedalam tong najis aje.

Terpaksa gunakan bahasa kasar pase manusia macam dia tak faham bahasa yang indah.

hanizam said...

bagi aku mereka ni lebih hina dari binatang "EKOR PENDEK" tu...ada akal tak mau guna...ada ilmu menyesatkan orang...

tuhan sajelah yang akan membalasnya...

macam TUT..TUT..je dia cakap dalam TV..

Unknown said...

memang malaysia perlu membenamkan
umno darimuka bumi,apa tidak nya tingut pada prodak pemuda2 mereka
jahil agamadan jahil pradaban menghina ulama2 menjadi tradisi dari perikatan sampai ke zaman BN.
semuga allah merahmati mereka.

Tanpa Nama said...

yang puak juak shaitan hijau menghina mufti dan Ulama Hasansani tu tak sebut ke..? Jahanam punya puak juak shaitan HIJAU nie.

Nik ajis bukan ulamak tapi P#K#M#K

Tanpa Nama said...

Pada P/raya umum akan datang aku minta BN gunakan masjid dan surau di kelantan untuk ceramah politik kita akan lihat setan setan ni nak kata apa sekira nya setan setan meyalak bagi tahu bapak setan kata bolih ceramah politik dalam masjid BN jangan takut cabar mereka dan banyakan fitnah kepada parti Pas hantu/setan ni muking dengan itu bapak setan nya akan lari.

Tanpa Nama said...

Puak juak partai HIJAU nie memang hampeh..

apa itu hampeh..hampeh macam hampas nyior..dah tak ada santan lagi...dah tak boleh PAKAI..kalau telan juga hampas nyoir boleh tercekik tersedak mampuih...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online