Rabu, 10 Mac 2010

I KNOW WHAT YOU PROMISED LAST PRU..?


 Ibu tunggal tuntut janji elaun khas

"TIDAK ADA.. TIDAK ADA LANGSUNG."

ITULAH UNGKAPAN YANG DIKELUARKAN KEBANYAKAN IBU TUNGGAL DI NEGERI INI APABILA DITANYA SAMA ADA KERAJAAN NEGERI MENYALURKAN BANTUAN KEBAJIKAN KEPADA GOLONGAN ITU SEPERTI YANG PERNAH DIJANJIKAN PAKATAN PEMBANGKANG PADA PILIHAN RAYA UMUM LALU.

RATA-RATA MEREKA MENYIFATKAN JANJI KERAJAAN NEGERI YANG DITERAJUI OLEH PARTI KEADILAN RAKYAT (PKR), DAP DAN PAS UNTUK MENINGKATKAN TARAF HIDUP DAN EKONOMI MEREKA ITU HANYALAH 'JANJI KOSONG' SEMATA-MATA.

UTUSAN


PENULIS KASI TAMBAH SEDAP LAGI

YEL LEKK…!!

BOO LIAW..!!

NILLL..!!

ZEROO…ZEROO..!!

NAHII..NAHII..!!

7 Comments:

Tanpa Nama said...

Kesian ibu tunggal ya...dah lama sgt mereka susah, ya lah sejak UMNO/BN memerintah PP...tapi masa BN memerintah langsung tak de harapan apa2 utk ibu tunggal, namun PR perintah baru lah sedar rupanya ada insan malang yg perlukan bantuan...nak harap BN usah la..nasiblah ada kerajaan PR yg sedia fikir utk kebaikan rakyat susah...syukurlah kita dgn kerajaan prihatian PR.

penjejak awan said...

Kalau setakat syukur tapi tak ada apa 'HAMPAS' tak payah cakap buat kering air liur aje.
Sepupu aku aku ibu tunggal dah 3 tahun dapat bantuan dari kerajaan BN negeri sembilan,anak2 pun dapat juga bantuan KWAMP jadi walaupun sudah kematian suami kebajikannya terjaga dan anak2 tidak terbiar.
Ini cakap kasihan tapi sekadar kasihan apa gunanya,apa kasihan dan syukur tu dapat bagi depa makan
Kalau nak tulis tu buatlah dulu penyelidikan baru tidak ada gelak baca tulisan yg entah apa2.

hanizam said...

anon 09.58...

ko tulis ape ni???ape yang PR janji dulu hanya sekadar nak undi semata-mata...

tengok je ape janji kat selangor...cuma air je dapat tunaikan, tu pun kena kerah anak syarikat kerajaan negeri tanggung...

sebab tu KDEB, Unisel jadi lingkup...

UNISEL contohnya, masa BN pegang, duit punyalah banyak...sekarang, ape sudah jadi?? maner agaknya duit-duit yang banyak tu agaknya...

kalau BN dapat tawan balik selangor, dapat Odit A-Z akaun Unisel, memang "MASAK" sape-sape yang buat onar...

Tanpa Nama said...

Hanizam...

kalau BN dapat tawan balik selangor, dapat Odit A-Z akaun Unisel, memang "MASAK" sape-sape yang buat onar...

Tapi Toyol dah songlap duit Balkis RM 10 juta, melancong ke Disney Land, mehligai RM 24 juta, Talam berhutang RM 50 juta, laporan kes rasuh Toyol tak siap lagi ker?
apa cerita....itulah rahsia tersembunyi di sebalik pemerintahan UMNO/BN...yg kita tau bila UMNO tumbang jer,,,,

anakbukitgantang said...

tolonglah

artikel saya bagaimana seorang ibu tunggal cuba diperdaya oleg seseorang orang penting di harakah perlu dijadikan iktibar

apa yg tak saya tulis ialah seseorang sanggup nak nikah sebulan saja dengan ibu tunggal tu

PAS tu halalkan nikah mutaah kah?

Tanpa Nama said...

Ye Ker???

Adik Ipar aku ibu tunggal kat pulau pinang dapat macam-macam....

Kalau takat dok rumah tungggu jer memang le tak dapat, kena lah pergi register... bagi tau dah kena cerai laki.... baru ler dapat..

Takkan hari-hari MB atau adun nak gi buat announcement cari ibu tunggal...

Bengap betull korang ni...

Tanpa Nama said...

Oii Hanizam bengap...

Bukan takat air jer free... anak kakak aku tiga orang masuk Universiti, dapat RM4,500 lagi. Nenek aku warga emas dapat insuran dan khairat kematian lagi. Anak sedara aku baru lahir pun dapat insuran caruman untuk masa depan. Yang penting, sekarang ni kat selangor nak beli premis perniagaan tak perlu lagi bayar duit kopi RM50,000 macam zaman toyo dulu. Paling penting nak beli premis perniagaan tak payah lagi tunjuk borang keahlian UMNO.

Sudahlah... jangan dok penipu dan buat fitnah. kami rakyat selangor makin menyampah kat UMNO yang 1Malaysia (bukankah 1 Malaysia itu umpama memberi hak sama rata setiap kaum?? Mana dia kejaguhan UMNO memperjuangkan hak bumiputera? Mana dia hak biasiswa orang melayu seperti termaktub dalam artikel 153? Laa.... baru aku ingat, lebih 50% biasiswa JPA diberikan pada kaum cina dan India. Melayu hanya menang sorak kampung tergadai...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online