Rabu, 23 Disember 2009

TUN BERANI..MEREKA BAGAIMANA..?


Guess my gun..is it blank or loaded.?
 Gambar sekadar hiasan.

Mahathir cabar agar di siasat isu seleweng RM100 bilion.

Tun Dr Mahathir Mohamad melalui ulasan di blognya tidak langsung kelihatan gusar, malah mencabar pula agar menubuhkan suruhanjaya diraja bagi menyiasat dakwaan konon beliau menyelewengkan RM100 bilion sepanjang 22 tahun pentadbirannya.

Mantan perdana menteri yang dikenali dengan sikap amat kental itu menyahut desakan tokoh DAP Lim Kit Siang yang mahu kerajaan berbuat demikian ketika mengulas apa yang cuba di gambarkan dalam buku Malaysian Meverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Time, karangan Barry Wein.

Pendapat Penulis, dunia sekarang amat mudah memfitnah bagi menjatuhkan memburukan dan seterusnya mengheret sesaorang itu ke pengadilan. Cari sahaja penulis yang bijak berimaginasi dan kreatif yang banyak dipasaran. Nak lagi ok, cari sahaja penulis yang telah sedia muflis dan tindakan saman tak menjadi hal bagi mereka.

Karya Barry Wein, seorang penulis yang tiba-tiba sahaja muncul namanya selepas menghilangnya Raja Petra, kini ditahan pihak berkuasa Malaysia di Pelabuhan Kelang. Tindakan pihak berkuasa ini mungkin bagi mengelakkan rakyat dari terus menerus ditipu dan dikelirukan dengan penulisan-penulisan yang tak bermutu lagi tak berasas.

Dr Mahathir pula berkata didalam Blognya, beliau tidak memerlukan sebarang perlindungan daripada kerajaan dengan berbuat demikian. Beliau malah mengulas agar buku terbitan Palgrave Macmillan itu dibenarkan pengedarannya. Inilah yang dikatakan berani kerana benar.

Selain itu, Dr Mahathir juga menyatakan hasrat untuk menyaman Lim, Wein dan Malaysiakini dengan jumlah yang belum ditentukan jika tuduhan-tuduhan dalam buku tersebut didapati tidak berasas oleh suruhanjaya diraja tersebut.

Beliau juga mencadangkan agar panel suruhanjaya itu turut dibarisi oleh mereka yang berintegriti dari luar negara, termasuk juga pemimpin-pemimpin NGO anti-rasuah terkenal Transparency International, selain pegawai-pegawai yang dilantik sendiri oleh kerajaan.

Untuk mengikuti ulasan Tun Mahathir silakan ke blog beliau:

http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/12/form-royal-probe-on-dr-ms-squa.html

15 Comments:

Tanpa Nama said...

seandainya disiasat kes 100billion...maka akan tersangkutlah hamba Allah yg seorang tu...yakni si sesumpah yg tak berani bersumpah...hehehe

Tanpa Nama said...

blog ni pndai fitnah org..bgus2..kat akhirat nanti cari org2 yg ko fitnah tu baik2..sbb bnyk yg nk kena mntk maaf ni..ak yg terbuka blog ni pn ko kena mntk maaf..sian kat ko..maen fitnah2..ko mmg idop suka fitnah jerk ka?kesian kat ko kang..rmai org bca blog ni..bnyk r saham dosa ko

Tanpa Nama said...

FITNAH HANCHOK HAMAK KAU..

BLOG NI DAH KIRA TERBAIK DI ANTARA BLOG PEMBANGKANG YANG LAGI BUSUK DAN TERBURUK

Tanpa Nama said...

Selepas adanya Royal Inquiry, kita pun mahukan royal inquiry terhadap Aljuburi Yahudi dan Parti PKR, dan Lim Kiat Siang anak beranak dan Parti DAP, dimana hasil wang yg selama ini mereka terima dan dari mana? Rakyat semua berhak tahu wang bantuan yg pokemon2 ini semua terima. Biar sejelas jelas nya, londehkan seluar mereka. Apa kah mereka berani?

Parpu Kunyit said...

Tun sebenarnya tak berani sebab kenapa dia perlu letak syarat supaya siasat Pak Lah sekali. Itu tandanya dia tak berani. Kompom Najib tak akan nanyakan Pak Lah sebab dia dapat PM pun dari Pak Lah. Kah!...3x. 1Malaysia kena tipu...

Jeffry said...

SLM BRO..WEIII KUNYIT..X PYAH LA CITER..TUN DH BG CHAN KAT PAK LAH & AL JUBOREE..SO KLU DIORANG BERANI SILE LA SAMBUT..JGN BYK TANGGUNG2!!..KITA TENGOK SAPE YG KENA...HARKK PTUIHH!!

Tanpa Nama said...

hidup Tun..
teruskan Tun..kasi tibai semua puak dajal pemfitnah.

Tanpa Nama said...

Parpu Kunyit

Waduh hebat anda berfalsafah....cantekkk...aku setuju 10000% dgn anda...bravo bro...kita lihat najib ada berani ka nak siasat mahathir....dan mahathir plak cerdik, dia angkut sekali Pak Lah...kan nak membangangkan 1 Malaysia namanya tu....kalau dia hebat, suruh jer SPRM siasat dia tuh!! biar sampai kul 3, 4 pagi...!!! kenapa nak babitkan org lain plak????? huh!! 1 Malaysia dah kena tipu....padan muka!!! ha..ha..ha...

Tanpa Nama said...

Kesian Tun hang tuh....!!dah tua2 gini pun masih nak bersilat sana sini menepis kejahatan dia dulu....sudah2 lah Tun, cari2 lah sejadah dan pegang2 lah tasbih.....usahlah diikut kata hati dan nafsu engko yg tak puas2 hidup di dunia ini, kelak engkau akan ditipu olh dunia yg selalu engkau tipu...dunia ini sedang menghantar engko ke alam lain...sedang engko masih tak sedar2 diri...malah makin galak pulak....naik meloya nengok nya...

Tanpa Nama said...

Kesian Tun hang tuh....!!dah tua2 gini pun masih nak bersilat sana sini menepis kejahatan dia dulu....sudah2 lah Tun, cari2 lah sejadah dan pegang2 lah tasbih.....usahlah diikut kata hati dan nafsu engko yg tak puas2 hidup di dunia ini, kelak engkau akan ditipu olh dunia yg selalu engkau tipu...dunia ini sedang menghantar engko ke alam lain...sedang engko masih tak sedar2 diri...malah makin galak pulak....naik meloya nengok nya...

Tanpa Nama said...

Kesian Tun hang tuh....!!dah tua2 gini pun masih nak bersilat sana sini menepis kejahatan dia dulu....sudah2 lah Tun, cari2 lah sejadah dan pegang2 lah tasbih.....usahlah diikut kata hati dan nafsu engko yg tak puas2 hidup di dunia ini, kelak engkau akan ditipu olh dunia yg selalu engkau tipu...dunia ini sedang menghantar engko ke alam lain...sedang engko masih tak sedar2 diri...malah makin galak pulak....naik meloya nengok nya...

AbgTuah said...

YE LAH SURUH NIK AJIS SI TUA TU BERSARA JUGA. DAH TUA-TUA OTAK PUN DAH TAK BETUL KELUAR FATWA-FATWA SESAT LAGI MENYESATKAN..TU YG PATUT KEMBALI KEPANGKAL JALAN..

APA MACAM BARU ADILKAN

Tanpa Nama said...

Nik Ajis keluar staement pasal agama, sekurang2nya org akan beringat tentang agama...hingga kini pun majlis fatwa tak de plak bising...yg memekak adalah UMNO jer...kononnya UMNO nak membela agama....tu lah bodohnya UMNO, dia bukan tahu nak bezakan kiasan atau klise nik ajis...dia memahamkan sesuatu benda dr perkataan nik ajis tu secara membabi buta...lurus bendul...budak tak sekolah pun tahu apa yg nik ajis cakap kan....
berbalik pd mahathir...cakap dia pun tak de guna langsung....dia kan BAPAK SEGALA PERKAUMAN.....pemikirannya terhadap agama islam, memang tak boleh pakai punya....ni Islam Hadhari apa khabar plak???? senyap jer...dah tak laku ker??? aik..?? UMNO lg gila, dia buat Islam Hadhari lah, lepas tu SENYAP!!!! Najib plak buat 1 Malaysia...mana islamnya...Islam apa plak yer....???? najib tak nampak lagi berucap utk majlis agama???? nak dengar gak najib baca doa ker, baca ayat suci ker....nape yer?????ha..ha..ha... ye lah MALAYSIA DARUL HILANG!!!! ASYIK2 BENDA HILANG JER....wakka..wakka..wakka....

Tanpa Nama said...

Berani apa benda???? kalau Tun awak tu berani, nape dia nak saman Kit Siang, Malaysia Kini...kalau Tun awak tu berani, nape tak terus sahaja pergi ke SPRM utk soal siasat dan tubuh suruhan jaya di raja??? kalau Tun awak tu berani, nape Tun awak tu bawak sekali Pak Lah....seolah2 Tun awak memang buat perkara tu dan dia nak bawak juga Pak Lah....berani kah namanya tu?????

Tanpa Nama said...

BUAT ISLAM HADHARI (HADRARIAH AL ISLAMIAH)(MAKLUM KENA SPECIFIED..ORANG PAS TONGGONG TAKUT DI SALAH ANGGAP) BUAT 1 MALAYSIA SALAH..

YANG PAS KEJAB HUDUD KEJAP TIDAK..KEJAB TAK ADA DALAM PERLEMBAGAAN KEJAB 30 TAHUN LAGI..

NI PENGIKUT TAKSUB PAS KETAHUI LAH NI NAK PERJELASKAN..NIK AJIS TU DAH NYAYUK TERUK PERINGKAT KRONIK..KALAU TAK PUN DAH GILERRRR..!!!

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online