Ahad, 20 Disember 2009

HJ HADI: JANGAN MELIHAT PERBEZAAN...???


Abdul Hadi menyeru semua pemimpin, ahli serta penyokong Pakatan Rakyat supaya jangan melihat perbezaan antara mereka tetapi mendahulukan apa yang telah disepakati bersama.

http://www.malaysiakini.com/news/120210

BAGUSLAH KALAU BEGITU..KERANA PAS SEMEMANGNYA PERLU ADA KESETIAAN DAN BELAJAR BERSEPAKAT DALAM SETIAP HAL YANG MEMBABITKAN KEPENTINGAN KUMPULAN ATAU GABUNGAN YANG DISERTAINYA.

TAPI YANG MENJADI PERSOALANNYA, BAGAIMANA TERLALU MUDAH BAGI HJ HADI DAN PAS BERSEPAKAT DENGAN PAKATAN DAN TERLALU SUKAR UNTUK MENGENEPIKAN PERBEZAAN DAN SETERUSNYA BERSEPAKAT DENGAN UMNO YANG SEAGAMA DALAM HAL-HAL YANG MENBABITKAN KEPENTINGAN AGAMA DAN UMMAH ?

BUKANKAH TERLALU BANYAK DAN JAUH PERBEZAAN ANTARA DASAR DAN PERJUANGAN PAS YANG BERTERASKAN AGAMA ISLAM DAN PEMBENTUKAN NEGARA ISLAM DENGAN DAP YANG TERANG-TERANGAN MENOLAKNYA.?

ALANGKAH BAIK UNTUK PERPADUAN UMMAH DAN BAHAGIANYA UMAT ISLAM DI MALAYISA SEKIRANYA KENYATAAN TERSEBUT BERBUNYI BEGINI;

‘ABDUL HADI MENYERU SEMUA PEMIMPIN, AHLI SERTA PENYOKONG PAS SUPAYA JANGAN MELIHAT PERBEZAAN DENGAN UMNO TETAPI MENDAHULUKAN KEPENTINGAN AGAMA DAN UMMAH’

HMMM...TAPI SAYANGNYA...ITU TAK MUNGKIN BERLAKU...!!

11 Comments:

Unknown said...

hj hadi pon dh nyanyuk..
demi kuasa apa saja dia rela

Hang Jebat said...

Salam....

(TAPI YANG MENJADI PERSOALANNYA, BAGAIMANA TERLALU MUDAH BAGI HJ HADI DAN PAS BERSEPAKAT DENGAN PAKATAN DAN TERLALU SUKAR UNTUK MENGENEPIKAN PERBEZAAN DAN SETERUSNYA BERSEPAKAT DENGAN UMNO YANG SEAGAMA DALAM HAL-HAL YANG MENBABITKAN KEPENTINGAN AGAMA DAN UMMAH ? (petikan dari abg Tuah.)

Ulasan Jebat : Bukan setakat bersepakat tapi bubar terus PAS dan ahli pas beramai - ramai masuk umno kalaulah umno sanggub menukar dasar perjuangan untuk wujudkan negara Islam.)



BUKANKAH TERLALU BANYAK DAN JAUH PERBEZAAN ANTARA DASAR DAN PERJUANGAN PAS YANG BERTERASKAN AGAMA ISLAM DAN PEMBENTUKAN NEGARA ISLAM DENGAN DAP YANG TERANG-TERANGAN MENOLAKNYA.? petikan abg tuah.

Ulasan jebat : Kenapa Pas berpakat dengan Dap bukan dengan umno ialah kerana terdapat perbezaan yang amat ketara. Kata abg Tuah
DAP YANG TERANG-TERANGAN MENOLAKNYA
- tak menjadi pelik kerana pemimpinnya bukan Islam dan belum memahami konsep negara Islam.TETAPI YANG MEMALUKAN DAN TERKEJI umno yang menngaku Islam tetapi paling kuat menentang negara Islam yang ingin dibina oleh PAS.CUKUP PEDIH DAN SEDIH HATI INI.

ALANGKAH BAIK UNTUK PERPADUAN UMMAH DAN BAHAGIANYA UMAT ISLAM DI MALAYISA SEKIRANYA KENYATAAN TERSEBUT BERBUNYI BEGINI;

‘PM MENYERU SEMUA PEMIMPIN, AHLI SERTA PENYOKONG UMNO SUPAYA BERSAMA -SAMA BERUSAHA MELAKSANAKAN HUDUD DAN SEGALA PERUNDANGAN ISLAM SEIRING DENGAN PAS DEMI KEPENTINGAN AGAMA DAN UMMAH’

hem... tak mungkin akan jadi begini.

sekian

TAAVEEKUN PERAK said...

pemimpin2 PAS semakin hilang ingatan dan halatuju.semakin lemah pemikiran mereka dan mereka telah meletakkan maruah ugama di bawah lutut mereka.nauzubillah...

AbgTuah said...

Ulasan Jebat :

Bukan setakat bersepakat tapi bubar terus PAS dan ahli pas beramai - ramai masuk umno kalaulah umno sanggub menukar dasar perjuangan untuk wujudkan negara Islam.)

ULASAN TUAH:

MEMANGLAH PAS AKAN BERJAYA, BUBAR DAN TERUS MENGANTIKAN UMNO..KERANA UMNO AKAN TUMBANG TERUS JIKA MENUKAR DASAR PERJUANGAN..MACAM TAK FAHAM PULA SI JEBAT NI..SEPERTI JUGA PAS AKAN KENA TERAJANG KELUAR DARI PAKATAN JIKA MASIH BERKERAS DENGAN DASAR UNTUK MENEGAKAN UNDANG-UNDANG ISLAM. MAKANYA SEKALI KENA KEJUT TERTANGGUHLAH 30 TAHUN LAGI..DUA KALI KENA KEJUT TERTANGGUH 300 TAHUN LAGI HEHEHE..

Ulasan jebat :

Kenapa Pas berpakat dengan Dap bukan dengan umno ialah kerana terdapat perbezaan yang amat ketara. Kata abg Tuah
DAP YANG TERANG-TERANGAN MENOLAKNYA
- tak menjadi pelik kerana pemimpinnya bukan Islam dan belum memahami konsep negara Islam.TETAPI YANG MEMALUKAN DAN TERKEJI umno yang menngaku Islam tetapi paling kuat menentang negara Islam yang ingin dibina oleh PAS.CUKUP PEDIH DAN SEDIH HATI INI.

TAK PERNAH SEKALI PUN SECARA TERANG-TERANGAN UMNO MENOLAK AGAMA ISLAM DAN HUKUM-HUKUMNYA..KALAU ADA PUN KENYATAAN KIASAN TUN YANG MENYINDIR PAS KERANA BERNAFSU BESAR TAPI KURANG PERSEDIAAN YANG DISALAH ERTIKAN DAN DIPUTAR BELITKAN OLEH PUAK PEMUTAR ALAM. TETAPI DAP TERANG-TERANGAN MENYATAKAN 'LANGKAH MAYAT KAMI DAHULU'..TAK FAHAM LAGI KE MADSUDNYA..SELAGI KENYATAAN TERSEBUT BELUM DITARIK USAH BAGI ALASAN MACAM-MACAMLAH. MALU BETUL JADI PAS..SEKALI PANDANG RUPA PARAS MACAMLAH PERJUANG ISLAM YANG BERANI..

KENYATAAN JEBAT:

ALANGKAH BAIK UNTUK PERPADUAN UMMAH DAN BAHAGIANYA UMAT ISLAM DI MALAYISA SEKIRANYA KENYATAAN TERSEBUT BERBUNYI BEGINI;

‘PM MENYERU SEMUA PEMIMPIN, AHLI SERTA PENYOKONG UMNO SUPAYA BERSAMA -SAMA BERUSAHA MELAKSANAKAN HUDUD DAN SEGALA PERUNDANGAN ISLAM SEIRING DENGAN PAS DEMI KEPENTINGAN AGAMA DAN UMMAH’

hem... tak mungkin akan jadi begini.

KENYATAAN TUAH:

ALANGKAH BAIK UNTUK PERPADUAN UMMAH DAN BAHAGIANYA UMAT ISLAM DI MALAYISA SEKIRANYA KENYATAAN TERSEBUT BERBUNYI BEGINI;

‘NIK AJIS MENYERU LIM KIT SIANG, KARPAL DAN LIM GUAN ENG DAN SEMUA PEMIMPIN, AHLI SERTA PENYOKONG PAKATAN RAKYAT SUPAYA BERSAMA -SAMA BERUSAHA MELAKSANAKAN HUDUD DAN SEGALA PERUNDANGAN ISLAM SEIRING DENGAN PAS DEMI KEPENTINGAN AGAMA DAN UMMAH’

hem... tak mungkin akan jadi begini..mereka gerun melihat bagaimana Hussam kena gertak..tiga hari demam..hehehe

OH YE..SIAPA PUNYA ALASAN NI..

TANGGUH 30 TAHUN..??

0.00001 PERATUS..??

TUNGGU AYAM BETINA BERKOKOK..??

TAK ADA DALAM DASAR PAS HUKUM ISLAM..??

MENEGAKAN HUKUM ISLAM TU TANGGUNG JAWAB JABATAN AGAMA ISLAM..??

HUKUM ISLAM SEBAHAGIAN DARI HUKUM PERUNDANGAN SEKARANG NI..??

JADINYA TAK PAYAH BAGI BERBAGAI ALASAN..KALAU DAH SAYANG SANGAT DENGAN PAKATAN TU..TERIMA AJELAH LOGO KESATUAN YANG
BERLAMBANGKAN...KAHKAHKAH..
BERLAMBANGKAN...KAHKAHKAH BERLAMBANGKAN...KAHKAHKAH..

kuntakinte said...

salam, hipokrit je...kala dah satu hati sangat daftar lah parti komponen pembangkang...kalau dah jantan tunggu apa....ini semua politik....

Kata2 hipokrit dan provokasi dari ANWar kononnya golongan muda banyak menyokong PKR...phuiiiiii apa fakta awak....jangan tak nak sedapkan hati je... BN pun ramai golongan muda jadi ahli...

Hang Jebat said...

Salam...

Jawapan dari abg Tuah mengesahkan Umno ....

1. Cukup takut kehilangan kuasa hingga sanggub mengadai agama demi kuasa. Benarlah apa yang dikata sokong PAS dapat pahala.

(MEMANGLAH PAS AKAN BERJAYA, BUBAR DAN TERUS MENGANTIKAN UMNO..KERANA UMNO AKAN TUMBANG TERUS JIKA MENUKAR DASAR PERJUANGAN..MACAM TAK FAHAM PULA SI JEBAT NI..SEPERTI JUGA PAS AKAN KENA TERAJANG KELUAR DARI PAKATAN JIKA MASIH BERKERAS DENGAN DASAR UNTUK MENEGAKAN UNDANG-UNDANG ISLAM.)

2. Umno hanya berjuang untuk bangsa sahaja tetapi bukannya agama. kerana tugas untuk menjalankan perundangan diserahkan kepada TGNA ( PAS).

(NIK AJIS MENYERU LIM KIT SIANG, KARPAL DAN LIM GUAN ENG DAN SEMUA PEMIMPIN, AHLI SERTA PENYOKONG PAKATAN RAKYAT SUPAYA BERSAMA -SAMA BERUSAHA MELAKSANAKAN HUDUD DAN SEGALA PERUNDANGAN ISLAM SEIRING DENGAN PAS DEMI KEPENTINGAN AGAMA DAN UMMAH’)

Bukti umno.....memperjuangkan Islam :

kenyataan Dato’ Seri Hishamuddin Tun Hussein yang menyatakan bahawa hukuman sebat terhadap kartika ditangguhkan disebabkan Negara tidak mempunyai tukang sebat syariah.

Tukang sebab untuk jenayah lain ramai tapi tukang sebat syariah belum adalah....... fikir -fikirlah abg tuah hidup kita didunia bukannya lama. Akhirat jua akhirnya.

sekian

AbgTuah said...

KATA JEBAT:

Cukup takut kehilangan kuasa hingga sanggub mengadai agama demi kuasa. Benarlah apa yang dikata sokong PAS dapat pahala.

APA..CUKUP TAKUT KEHILANGAN KUASA..???
TAK KHATAM MENGAJI, DANGKAL DAN KURANG MENGUNAKAN AKAL FIKIRAN YANG DI BERIKAN OLEH ALLAH LAH PENYOKONG FINATIK PAS NI..

BUKAN TAKUT KEHILANGAN KUASA WAHAI MAMAT OIII...TAKUT KEHILANGAN SEGALANYA NEGARA, BANGSA DAN AGAMA..KERANA KAMI TAK YAKIN PAS MAMPU MENGEKALKAN KUASA DAN MEMARTABAT ISLAM DINEGARA NI..

SEKURANG-KURANGNYA UMNO MENGAKU JUGA SEMEMANGNYA MASIH KEKURANGAN DAN BANYAK YANG TAK DAPAT DILAKSANAKAN DINEGARA NI..

BUKAN MACAM PAS..BILA DIUGUT DAN DICABAR..BERBAGAI ALASAN HEBAT

AYAM BETINA TAK BERKOKOK..??

0.00001 PERATUSAN..??

SEBAHAGAIAN DARI PERUNDAGAN SEKARANG..??

PENDIRIAN NEGARA ISLAM HUSSAM, 3 HARI AJE..??

APA..?? SOKONG PAS MASUK SYORGA..TAK ADA DALAM KITAB PUN..
KITAB MANA YANG KAU IKUT..??
KITAB SESAT NIK AJIS KE..??
PATUTLAH PUN..??

JEBAT..ANTARA KAU DENGAN AKU..BELUM TENTU SIAPA YANG AKAN MASUK SYORGA DAN NERAKA..HANYA ALLAH YANG TAHU DAN MENENTUKAN...BUKANNYA KAU...!!!

TAK PAYAH NAK TARBIAH AGAMA DISINILAH..KAMI TAHU DAN YAKIN SEYAKIN-YAKINNYA DUNIA SEMENTARA AKHIRAT JUGA YANG KEKAL. YANG KAMI TAK YAKIN DAN TOLAK IALAH ISLAM PAS.

Tanpa Nama said...

Jebat penyokong pas yang finatik..taksub...sesat dalam kesesatan..

Tanpa Nama said...

Si Hang Jebat sememangnya bukan lawan Si Hang Tuah..dari dulu sanpai sekarang ashik kena tikam aje. hahahaha..

Mohammad Roslan said...

Salam,
Orang Pas seperti Jebat ini seperti orang kata " Sepuluh jong masuk, anjing bercawat ekor juga". Susah nak terima kemajuan Islam yang dialami di negara ini. Pada satu masa, ramai pemuda Pas gilakan "republik Islam Iran". Kerana dapat halau shah Iran kononnya nak selamatkan rakyat Iran. Kini apa yang telah terjadi kepada Negara Iran...rasuah! di sana sini. Nak jadi Orang Islam yang baik Jebat tak perlu parti politik. Yang perlu adalah hati yang jujur dan ikhlas. Kalau otak kita dah ditanam dengan benih-benih kebencian kepada orang Islam yang minati parti lain sukar nak terima pendapat orang lain. Kita nampak macam kita je betul..apa orang lain buat semuanya salah.

Pada umumnya ulama-ulama merupakan orang yang paling terpengaruh dalam kehidupan seharian masyarakat Islam di negara ini. Ada juga Ulama politik ini pula sentiasa mengintai untuk menjadikan diri mereka untuk kepentingan karier politik. Pengaruh mereka dalam masyarakat Islam jadikan potensi untuk masa depan karier politik mereka. Inilah golongan Ulama-ulama Pas yang jadikan Islam ini sebagai barangan komiditi yang boleh jual beli kuasa politik!.Tugas mereka yang perlu menjadi pembimbing masyarakat Islam negara ini ke jalan yang benar tetapi ulama-ulama Pas ini bercita-cita tinggi pulak dalam politik.Dan seperti Saudara Jebat kita pula menjadi alat untuk ulama-ulama ahli politik yang gila kuasa seperti ini. Tugas pemimpin Islam sepatutnya mempersatukan umat Malah golongan Pas ini menggunakan agama untuk mekanisme memporak-perandakan umat Islam di negara ini untuk desepsi politik mereka. Menghukum siapa saja membangkang hasrat mereka untuk tujuan merebut kuasa politik mereka dengan tuduhan kafir, sesat dan tuduhan-tuduhan jahat yang lain. Ulama pas perlu mampu mengembalikan funsi agama kepada masyarakat daripada libatkan diri mereka dalam kemelut politik ingin memerintah.

Apakah di negara ini kita sudah hilang agama?.Agama yang kita memiliki bukan hanya sekadar ritual tapi di ruang bahtin yang hakiki.Apakah apabila kita jalankan undang-undang Islam menjadikan kita lebih Islam?. Segala tingkah laku manusia adalah dari pantulan hatinya.Bila hati kita rosak maka rosaklah kehidupan orang itu. Orang yang rosak hati akan terlepas dari agamanya. Kalau kita letakan nawaithu atau niat yang kedalam hati maka terpancarlah kebenaran dalam kehidupan seharian walu pun kita berparti politik mana. Ulama-ulama Parti PAS sebenarnya sudah tua kalau sudah tua maka mandullah pemikiran. Orang-orang muda dalam Pas sepatutnya berani kehadapan untuk menyambut tangan untuk pendamaian yang dihulurkan oleh orang UMNO demi ummah di negara ini. Buruk sangka terhadap orang lain adalah sangat dilarang dalam Islam. Apakah dosa parti UMNO?. Walau pun berdendam dengan orang perseorangan tetapi bukankah pucuk pimpinan UMNO sentiasa ditukar ganti. Apakah sebab dibenci terus UMNO itu cara orang islam berhentikan permusuhan antara saudaranya.

Sayang orang Parti Politik Pas cuma jadikan agama sebagai Package untuk inginkan kuasa politik di negara ini.Hukum Hudud pas cuma satu ritual dalam perjuangan Politik parti pas. Parti Pas bukanlah satu gerakan Islam tetapi cuma satu parti politik yang ingin berkuasa.Apakah doa selama 60 tahun penantian untuk berkuasa di negara ini telah ditolak kerana keikhlasan perjuangan untuk Islam tidak ada pada hati pemimpin Parti Politik Pas?. Allahuallam!. Wassalam.

Tanpa Nama said...

Salam bang Tuah..

tikam tuah..tikam..tikam kat akal pendek jebat tu..

tak per..tak per..tun teja tolong

HUDUD ongah ko jebat oiii..bila lak dasar perjuangan PAS nk kan hudud.. tak reti2 lagi nizar kata tak dak dalam perlembagaan PAS nk buat negara ISLAM..Islam PAS pun malap mcm lampu solar..ini lah dia org yg gunakan agama sejak brpuluh tahun menipu orang Islam...Nak pimpin masyarakat kelantan pun hancur..ade hati nak pimpin masyarakat M'sia, lagilah hancussssss

ehhh..kekanda jebat oiii..balik suruh Nik Aziz tukar dasar perlembagaan PAS dulu..masukkn HUDUD sebagai hala tuju..baru tak malu nk sebut kat sini...kasi ISLAM tu terang menderang bak gemilang dulu..baru bole sebut pasal hudud.. jgn gemilangkan kebodohan jer pandai..akidah pun hancur kat kelantan tu.. berhala bersepah2 kat sana..

kalau rase2 PAS ni bagus sangat kenapa tk de sorang pun wakil tukangsebat syariah pompuan PAS yg tawar diri sebat si kartika tu.. cakap jer lebih..pompuan dlm PAS ni kene gadai talak tiga dgn laki jer diorg sanggup..

haaaaa..ari tu kate PR kukuh kononnya..terbubar cawangan2 di ijok mmg menunjukkan PR itu kukuh dgn kebodohannya....
riak lah lagi
riak lagi
riak lagi
lagi lagi

tulah balasan utk org2 munafik yg menggunakan agama utk menipu org..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online