Rabu, 28 Oktober 2009

UP-DATE: SIDANG DUN.

BERITA DARI SUMBER DI PERAK.

Pagi tadi semua ADUN pembangkang berkumpul depan pejabat DAP untuk berarak masuk ke dewan, lebih kurang 50 orang penyokong saja yang hadir.

1) Sidang DUN berhenti rehat untuk minum pagi pukul 10:30 pagi tadi selepas Dr Zambry menyampaikan belanjawan . ADUN pembangkang ambil kesempatan untuk adakan sidang sendiri dalam dewan setelah semua ADUN dan pegawai kerajaan keluar rehat.

2) Belanjawan sebentar tadi di luluskan manakalaADUN pembangkang keluar dewan.

Sumber direct dari KUNTAKINTE

----------------------------------------------------

Dewan aman bila pagi majlis aman sehingga dbentang dengan baik sehingga dewan henti rehat jam 10 pagi, tetiba semua haram jadah masuk kira-kira jam 10.20 menjerit2 mengatakan diinaya oleh polis, jubah yang siva curi akhirnya dirampas di pintu dewan, dia mendakwa didalam dewan dia diancam bunuh bila polis merampas jubah, dewan penuh gelak ketawa dengan lawak siva. semasa dewan rehat dan akan bersambung jam 11pagi. pembangkang pulak bentang belanjawan dema sendiri... setakat ni badut -badut sarkas belum lagi membuat lawak.... dewan rehat kejap. dewan sunyi seketika

Sumber direct dari SEKUPANGDUA

http://sekupangduas.blogspot.com/2009/10/haram-jadah-buat-kecoh-lagi.html

------------------------------------------------------

Tepat pukul 10.15 pagi Zambry membentangkan bajet Negri Perak untuk tahun 2010. Sivakumar yang masuk dengan memakai jubah speaker diarahkan membuka jubah tersebut. Kerana tidak berpuashati, Sivakumar bersama Nizar,Ngeh dan Ngoh dan 10 yang lain keluar sidang Dewan.

Namun 18 ADUN Pakatan yang lain tetap di dalam DUN Perak mengikuti bajet yang dibentangkan oleh Zambry.

Dalam perkembangan lain 10 ADUN Pakatan dihalang masuk DUN kerana ingin membuat kekecohan.

Speaker Ganesan menangguhkan sidang DUN ke pukul 11.20

Sumber dari: http://musramrakunman.blogspot.com/

---------------------------------------------------


BERITA DARI BLOG HOUSE OF PK.

updated 11.01 am - Gilanya pembangkang ini, walaupun mengetahui sidang telah ditangguhkan sementara tetapi mereka cuba membentangkan bajet ikut suka hati mereka sahaja, tetapi langsung tidak dilayan oleh adun-adun BN kerana masih lagi waktu rehat, ini menyebabkan pakatan pembangkang makin berang!

updated 10.50 am - SivaKumar telah menyatakan kepada dewan yang mulia bahawa semasa dia hendak naik ke atas tadi, jubah dia dan songkok dia telah dirampas oleh pihak polis yang hampir menyebabkan dia kehilangan nyawa (ayat sebenar dia pakai - saya hampir terbunuh), sebaik saja Siva berkata begitu, semua yang berada di dalam dewan termasuk pihak media dan kakitangan kerajaan ketawa terbahak-bahak, sebabnya cerita Siva nampak katun gila!

updated 10.45 - Semasa Nizar tengah melakukan kekecohan, Tuan Speaker dengan baik menyuruh beliau untuk duduk, tetapi Nizar yang hilang pertimbangan terus saja menunjukkan isyarat lucah terhadap Tuan Speaker! Kurang ajar betul Nizar! Perangai macam syaitan!

updated 10.39 - Selepas saja memasuki dewan si Nizar Gila ini telah mengarah agar dibacakan doa padahal dewan sudah ditangguh hingga jam 11.20 pagi, maka sudah bermulah kekecohan di dalam dewan yang mulia ini! Nizar and the gang memang confirm dah gila!

updated 10.27 am- Dewan baru saja ditangguhkan untuk 1 jam bagi membolehkan adun-adun dari pembangkang memasuki dewan. sementara itu di luar pula, beberapa ahlul PAS sedang melakukan solat hajat di hadapan wisma DAP!

Saya kini berada di luar dewan undangan negeri Perak dan saya akan melaporkan secara langsung dari sini!

Jam 10 pagi, tidak ada sebarang kekecohan baik di luar mahupun di dalam, semua adun-adun sudah masuk ke dewan kecuali adun-adun dari pembangkang, sidang SUN sudah pun bermula dan pembentangan bajet negeri Perak bagi tahun 2010 sedang dibentangkan.


Sumber: House of PK.

2 Comments:

Jeffry said...

SLM BRO..MMG BANGANG LA DIORANG NI BROO..MMG LAWAK SARKIS DAH NI..LAGI PULAK DGN GELAGAT SI ANEY TU KENE GELAK DEPAN ORG RAMAI KEHKEHKEH..MMG PADAN MUKE DIORANG BEB!!..KIPIDAP BRO!

kuntakinte said...

salam, bro.... nak sangat dapat punlisiti cheap sale...hah...dapat le cheap sale...

Yang malu teman nengok pak lebai2 kuning dikalangan wakil rakyat PAS ngekornya pungkok ngey, nga, siva dan ni a jar... tak ke malu dengan anak cucu di rumah?

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online