Rabu, 26 Ogos 2009

SURAT MISTERI.

WAHAI SURAT TERBANG...SHUUU..SHUUU..MAIN JAUH-JAUH DA...!!

Surat misteri: Inkues tegang Gobind desak dijadikan bahan bukti
Oleh ARIFFUDDIN ISHAK

SHAH ALAM: Prosiding inkues kematian pembantu politik Exco Selangor, Teoh Beng Hock tegang apabila peguam pihak keluarga mendiang, Gobind Singh Deo meminta surat layang yang dibangkitkan di mahkamah supaya ditandakan sebagai bahan bukti.

Permintaan Gobind tersebut dibantah oleh peguam pihak kerajaan, Tan Hock Chuan dan peguam pemerhati Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Datuk Abdul Razak Musa.

Abdul Razak berkata tiada peruntukan undang-undang yang membenarkan surat layang seumpama itu diterima sebagai eksibit dan menegaskan supaya mahkamah tidak terpengaruh dengan sesuatu perkara yang tidak diakui ketulenannya.

"Saya mohon surat tersebut ditarik balik... mahkamah tidak perlu layan surat-surat layang seumpama itu," kata Abdul Razak.

Bagaimanapun Gobind tidak berpuas hati dengan kenyataan Abdul Razak itu dan berkata: "Sebelum bercakap mesti fikir dua kali, ini bukan soal main-main... tarik balik, tarik balik, tarik balik."

Koroner Azmil Muntapha Abas seterusnya mencelah dan memaklumkan bahawa surat tersebut masih belum ditanda sebagai eksibit dan beliau akan mempertimbangkan dahulu sama ada ia relevan ataupun tidak dengan inkues ini.

Tan bagaimanapun mencadangkan supaya supaya surat tersebut hanya disimpan sebagai rekod dalam fail mahkamah.

Rabu lalu, Gobind membuat permohonan kepada mahkamah supaya siasatan lanjut dijalankan pihak polis berhubung kandungan surat layang yang diterimanya di bangunan mahkamah di sini lewat petang 17 Ogos lalu.

Surat tersebut antara lain kononnya mendakwa terdapat konspirasi di antara pegawai tinggi SPRM Selangor dan pemimpin Barisan Nasional (BN) Selangor untuk menjatuhkan kerajaan negeri sekarang dengan menjalankan pelbagai siasatan ke atas pemimpin-pemimpin negeri sehingga membawa kepada kematian Teoh.

Sebelum itu, pada prosiding yang bermula kira-kira pukul 2.30 petang semalam, Tan memaklumkan kepada mahkamah bahawa tiada bukti untuk menyokong lima tohmahan yang terkandung dalam surat layang tersebut mengenai pembabitan SPRM berhubung kematian Teoh.

Laporan penuh sila rujuk;

http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2009/8/25/mstar_berita/20090824205901&sec=mstar_berita

Artikel diambil dari blogger muda berbakat sahabat seperjuangan Tuah..

http://bumiyang.blogspot.com/

15 Comments:

Olive Tree Guitar Ensemble said...

Hi, it's a very great blog.
I could tell how much efforts you've taken on it.
Keep doing!

Olive Tree Guitar Ensemble said...

Hi, it's a very great blog.
I could tell how much efforts you've taken on it.
Keep doing!

AbgTuah said...

HI OLIVE TREE GUITAR..

THANKS FOR VISITING MY BLOG.

REALLY APPREACIATE YOUR COMMENT AND COMPLIMENT.

DO COME AGAIN.

dino_yps@yahoo.com said...

Gobind = Peguam Kaki Lima

orangkampung said...

Saya minta Datuk Seri Najib kuatkuasakan ISA..Ini untuk menyelamatkan negara Malaysia.. Bertindaklah seperti Tun Mahathir dan bukan cara Pak Lah.

Kumpulkan kekuatan Datuk Seri..Kita mahukan demokrasi terpimpin bukan demokrasi yang akan membawa bencana kepada negara yang tercinta ni..

Langkah pendekar harus dibuka segera Datuk Seri sebelum keadaan tidak dapat dikawal lagi...

Tangkap mereka yang boleh menimbulkan kekacauan di dalam nagara ini.

orangkampung said...

Saya minta Datuk Seri Najib kuatkuasakan ISA..Ini untuk menyelamatkan negara Malaysia.. Bertindaklah seperti Tun Mahathir dan bukan cara Pak Lah.

Kumpulkan kekuatan Datuk Seri..Kita mahukan demokrasi terpimpin bukan demokrasi yang akan membawa bencana kepada negara yang tercinta ni..

Langkah pendekar harus dibuka segera Datuk Seri sebelum keadaan tidak dapat dikawal lagi...

Tangkap mereka yang boleh menimbulkan kekacauan di dalam nagara ini.

Afdzal Mokhtar said...

salm bro tuah...gobind mmg hanjing haram punye org...bahalol...geram ni...

anakmelayu30.blogspot.com

support bro....

Tanpa Nama said...

Keluarga mendiang TEOH kehulu kehilir dakap gambar dia, dan teruja sangat dengar putar belit Gobind.

Aku dari awal tetap pendirian, ini mesti kes bunuh diri.

Semua siasatan kearah silap!

Ada sesiapa check tak, KOS MAJLIS PENIKAHAN berapa? Cincin dan baju pengantin berapa? Ada majlis makan tak dan berapa? SEMUA INI SUDAH DIBAYAR ATAU BELUM??

Katakan TEOH telah asingkan/buat provision sebahagian wang "PUTAR BELIT" ini untuk membiaya kos, tiba2 TERBONGKAR?

Orang Cina kahwin, nak kasi hapi hapi mabuk semua jemputan tak murah hoi, BEER satu botol pun dah berapa RM?

Calang calang satu meja macam dia mau kena bayar RM1000. Takkan jemputan sekadar 20meja sahaja?

Satu = mungkin terlanjur belanja

Dua = memalukan DAP dengan laungan CAT mereka berkurun lamanya

Tiga = Cara biasa Cina selesai masaalah wang apa lagi, TERJUN, GANTUNG DIRI, ada tergamak RACUN SEISI KELUARGA!

Hai keluarga Mendiang, nanti taik dan arang terpalit kat diri sendiri, menangis air mata darah pun tak kemana.

Silap2 RM200K yang diterima tu nanti, kena REFUND balik, jenuh!

Gobind tu tak kisah. Apa pun nanti akan bil kamu semua, jenuh bawa teksi siang malam nak jelaskan!

KARUT

YANG GAMBI said...

Salam, begitulah kerja peguam yang sentiasa membela kes-kes pelaku jenayah, yang bersalah nyata sekali pun dia akan cari jalan supaya lepas dari hukuman.....peguam penjenayah...

Jeffry said...

SLM BRO..SI GOBIND TO OTAK PEMBELIT! SAPE2 PUN BLH TULIS SURAT LAYANG. BUDAK SKOLAH PUN BLH TULIS KEHKEHKEH. DIA SAJE NK CARI POINT BLANK TU BROO!. BILA DH XDE BUKTI MULA LA DIA REKA BUKTI BARU. MCM SI JUBORI TU JUGAK!..HARKK PTUIHH!!

PEMUDA UMNO CAWANGAN said...

Salam Abg Tuah..
Inshallah andai ada kelapangan dan dapat sedikit ruang maka kita boleh g minum2 ka..

kuntakinte said...

salam, bro..hantu raya semua benda dia boleh buat bro..... itu kecik je no hal nak reka2 surat...dia ingat semua orang bodoh dan haram jadah macam dia ke!!!!

Nak jugak cari jalan macam mana nak salah kan UMNO/BN dalam kes Teoh ni dik pukimak2 ni. semata2 nak aleh isu PENYELWENGAN PERUNTUKAN RAKYAT.

AbgTuah said...

SALAM SEMUA..THANKS KERANA SUDI SINGGAH..

TO PEMUDA UMNO..SURE-SURE..NANTI KAWAN SAMPAI KEDAH KAWAN SINGGAH KAT BDRDARUL AMAN. KITA SEMBANG-SEMBANG KAT KOPI TIAM..

TINGGALKAN NO TEL DI EMAIL KAWAN.

abg_tuah2008@yahoo.com

Tanpa Nama said...

Surat tu sebenonya Gobin yang tulis sendiri...

hanizam said...

aku pun setuju kalau ramai yang anggap mamat ni mati sebab bunuh diri...memang tu dah jadi pilihan yang paling senang sebab dah kantoi..tu tak masuk lagi kalau ada pihak lain yan terlibat..bila dah jadi macam ni, takyah turun naik mahkamah..biar yang hidup je lawan bagi pihak dia...

tahniah empunya blog, teruskan usaha anda membongkarkan ape yang sebenarnya berlaku sekarang ini...tahniah juga kepada rakan-rakan seperjuangan anda...

kuat kuasakan ISA untuk kesejahteraan bersama...ala, pembangkang bukan tak tau ISA ni baik, tapi saje je nak bagi panas...nak tunjuk bodoh, dungu...belajar tinggi-tinggi, tapi bodoh macam lembu..

to PM kita sekarang ni, kena tegas macam TUN dulu...baru pihak-pihak lain nak buat sesuatu yang memudaratkan negara, TUN dah "potong" dulu...berfikiran jauhlah seperti TUN..tegas dalam membuat pendirian...dulu masa TUN, tak benda-benda macam ni..

la ni dah jadi 1 budaya baru kat malaysia...demo jalanan, mintak macam-macam yang tak masuk akal,nak tukar kontrak sosial...sumer tu manusia bangang & dungu je yang akan buat...sape yag sokong pun sama gak...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online