Jumaat, 31 Julai 2009

ISA DEMI KESELAMATAN DAN KEAMANAN.


Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) dan Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris) mendesak supaya kerajaan tidak tunduk "kepada suara minoriti pihak tertentu yang meminta agar ISA dimansuhkan".

"Ini kerana suara minoriti tersebut tidak mewakili keseluruhan suara majoriti rakyat Malaysia," kata PPIM dan Pewaris dalam satu kenyataan bersama hari ini.

Katanya, ISA penting bagi menjamin keselamatan negara dan telah terbukti mampu menangani permasalahan yang boleh membahayakan ketenteraman awam dan keselamatan negara.

"Rakyat juga jangan mudah terpengaruh dengan emosi hanya kerana kepentingan peribadi golongan minoriti tersebut yang cuba memancing emosi rakyat Malaysia untuk kepentingan peribadi mereka.

"Kita mahu negara terus aman dan rakyat negara ini dapat hidup dalam suasana harmoni dan negara bebas dari ancaman keselamatan.

"Jangan terikut dengan budaya luar dan berjuang kerana emosi atas sebab pengaruh pihak tertentu," tambah kenyataan itu.

PPIM dan Pewaris juga menggesa supaya jangan diperjudikan masa dengan negara dan "bertindak melulu tanpa melihat pelbagai perkara yang lebih penting, iaitu keharmonian negara dan keselamatan tanahair tercinta".

"Kenapa kita hendak memperjudikan keselamatan rakyat dan negara kerana provokasi emosi golongan yang berkepentingan peribadi.

"Perhimpunan haram seperti ini hanya akan menyusahkan rakyat dan bantahan beribu orang adalah hanya suara minoriti sahaja berbanding dengan majoriti rakyat yang muak dengan demonstrasi dan perjuangan yang tidak berasas serta tidak mendapat sokongan majoriti rakyat Malaysia," tegas kanyataan bersama itu.


PENULIS AMAT BERSETUJU AGAR ISA DI KEKALKAN. ISA MASIH RELEVAN DI NEGARA BERBILANG BANGSA DAN AGAMA SEPERTI MALAYSIA. ISA BERTUJUAN MENCEGAH KEGANASAN DAN KEKACAUAN DARI MEREBAK SEHINGGA DILUAR KAWALAN. ISA JUGA TELAH BANYAK KALI TERBUKTI BERKESAN MENGEKANG TERJADINYA SESUATU YANG DI LUAR KAWALAN.

HANYA GOLONGAN LANUN… PEMBERONTAK...PENGANAS…PELAMPAU POLITIK..PELAMPAU AGAMA…PENGANUT AJARAN SESAT…YANG AMAT TAKUT KEPADA ISA.

NAK TANYA PUAK ANTI ISA..MEREKA DARI GOLONGAN YANG TERSEBUTKAH..?

13 Comments:

Tanpa Nama said...

orang yang tidak suke ISA adalah :
1) perusuh
2) pengkhianat
3) terrorist
4) yg suke membuat fitnah dari membangun bangsa & negara
5) nak saje2 rase macam duduk dekat Iraq, afganistan, papua new gunea
6) malas bekerja dan lebih suke meramaikan demonstrasi jalanan

guys...new PRK coming...jumpe orang2 itu di sana...see ya

kuntakinte said...

salam, cerita basi elok bagi babi makan.

pakatan pembangkang bukan apa, saja nak kecoh - kecoh kan suasana yang sekarang ini mereka pening dan meracau sebab aman damai di bawah kepimpinan DS Najib.

Nak mengalih isu dari kes penyelwengan peruntukan rakyat di selangor dan isu kongsi gelap di beri perhatian oleh rakyat.

budak tadika pun dah pandai.

semua bloggers jangan henti2 bangkit kan isu penyelwengan peruntukan dan Wakil Rakyat menaungi kongsi gelap di Selangor malah di semua tempat yang dikuasai oleh Pakatan Pembangkang terutama DAP.

sekupangdua said...

SALAM
yang terbak esok tangkap selagi boleh yang haram jadah dan humbankan ke pulau hantu biar semua duduk dalam hutan mua hahahahah

Mohammad Roslan said...

Salam,
Mamk Nasi Tambah sikit saudara Ini:
Puak yang paling takut ISA:
1. Puak Radikal Agama
2. Puak Golongan Agama Sesat
3. Puak Rasis berlebihan
4. Puak Pengganas Antara Bangsa
5. Puak penyangak Antara Bangsa

Maka kita yang mahu keadaan negara aman damai negara akan SOKONG ISA!. Hanya penyokong salah satu dari kumpulan di atas ANTI ISA...

usop said...

cam bodo je blog lu.....

AnTiiSa said...

UNDANG2 ISA ADALAH BERTENTANGAN DENGAN HUKUM ISLAM DAN HARUS DIHAPUSKAN.PENAHANAN TANPA BICARA,TANPA BUKTI SESEORANG TU BERSALAH ADALAH ZALIM KEPADA RAKYAT..UNDANG2 PENINGGALAN PENJAJAH NI MEMANG SESUAI DIZAMAN KOMUNIS DULU TETAPI SEKARANG TELAH DISALAHGUNA UNTUK MENGEKALKAN KUASA UMNO DENGAN MENAHAN PEMBANGKANG DAN PEJUANG AGAMA..ADAKAH ORANG SPT NIK ADLI NIK AZIZ DAN MAT SAH SATRAY YANG DIKURUNG LEBIH 6 TAHUN TU MENGANCAM KESELAMATAN NEGARA!!

Mohammad Roslan said...

Salam,
Bloger-bloger golongan muda pro-UMNO perlu gembeling tenaga mereka untuk mematahkan segala serangan "pembunuhan karektur" (Charactor assasination)calon UMNO/BN di pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir.Blogger Pembangkang akan lakukan apa saja untuk membunuh karektur calon UMNO/BN Ini menyebabakan kewarasan dan pendirian golongan pengundi muda yang lebih menghampiri alam siber akan dimusnahkan oleh mereka.Bantuan Blogger-blogger pro-UMNO terutama BPN diperlukan Di pilihanraya kecil DUN Permatang Pasir diperlukan. Kita tidak perlu lagi mengekalkan sikap tenang dan bersopan terhadap dakyah-dakyah bloger pembangkang ini. Kita perlu bersedia ganyang dari sekarang.Internet Sebagai elemen komunikasi berkuasa tinggi, propaganda dan dakyah melalui internet boleh mengubah corak pemikiran seseorang. Kita di UMNO perlu melakukan perkara yang sama dalam internet mulai sekarang dan impak maksimum perang saraf akan merasai mulai sekarang dari parti pembangkang.Wassalam.

Unknown said...

1.Cant believe those people went there been fooled by Anwar, wasting time and energy for this stupid rally against ISA...

reek said...

Yes, the police should use ISA on the pro-ISA group and lock them up for 3 years. Since they are pro-ISA, I am sure they will fully support the police decision.

fargoman said...

Congratulations once again, to our blue uniform baboons and red wild guards.

They have once again shown their undying loyalty to a bunch of corrupted evil men - the ketuanan Umno melayu bastards!

These brainless marbles suckers never fail to entertain me with their despicable ass wiping acts……….

romsam said...

The longer the existence of Utusan and Umno governing this nation, the worse the image Malaysia is projecting to the world.

Utusan and Umno may not have realised that, but a lot of people in other countries have regarded Malaysia as a low class country.

Jaguh kampung but a joker to the world indeed.

killer said...

I hate malay pig so much in my life
If all malay pig jump into sea and all die
This world will become very very beautiful

vesewe said...

Umno/BN component parties and their cronies/EC/MACC/PDRM - No. 1 liar and public enemy, bunch of corrupted, despicable, racist morons rotten to the core!

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online