Khamis, 25 Jun 2009

PENAGIH POLITIK..?

Gambar hiasan kali ini adalah jarum suntikan. Ianya jika digunakan dengan betul boleh membantu ahli perubatan. Sekiranya disalahgunakan oleh penagih akan mengakibatkan kemudaratan.
CONTOHI PARTI CINA

MUFTI PERAK, TAN SRI HARUSSANI ZAKARIA KECEWA DENGAN GELAGAT SESETENGAH PARTI POLITIK YANG MENDAKWA PARTI ISLAM TETAPI SANGGUP BERKELAHI DAN MEMUTUSKAN TALI PERSAUDARAAN SESAMA ISLAM DEMI MENEGAKKAN IDEOLOGI POLITIK MEREKA.

SAMBIL MENYUARAKAN RASA KECEWA DENGAN KEGAGALAN MEREALISASIKAN KERAJAAN PERPADUAN PAS-UMNO, TOKOH MAAL HIJRAH KEBANGSAAN 2008 ITU BERKATA, PARTI YANG MENDAKWA ISLAM INI BERTINDAK TIDAK SEPERTI MANA DAP YANG TIDAK BERGADUH SESAMA PARTI CINA LAIN MALAH SANGGUP PULA BERSATU DEMI KEJAYAAN KAUM SENDIRI.

‘‘SAYA SEBENARNYA AMAT BERHARAP BENDA INI (KERAJAAN PERPADUAN) JADI (KENYATAAN) SEBAB SAYA SENDIRI MEMPERJUANGKAN SUPAYA MASYARAKAT MELAYU DAN ISLAM INI BERSATU.

‘‘TAPI SAYA KECEWA. MEREKA INI TAKSUB KEPADA PARTI SEHINGGA MENGANGGAP SESAMA MEREKA (DALAM PARTI SENDIRI DAN PARTI-PARTI MELAYU LAIN) BUKAN BERSAUDARA. POLITIK ITU POLITIKLAH TAPI PERSAUDARAAN ISLAM ITU MESTILAH DIJAGA, MAKA HARAMLAH MEMUTUSKAN TALI PERSAUDARAAN ISLAM ITU,” KATANYA KEPADA UTUSAN MALAYSIA HARI INI.

Sumber utusan online.

KOMEN PENULIS-

YE BENAR PERTALIAN PERSAUDARAAN ISLAM ITU PERLU DIJAGA. JANGANLAH DI AMALKAN BUDAYA MENGKAFIR ANTARA SATU SAMA LAIN. JANGAN JUGA DIAMALKAN BUDAYA FITNAH-MEMFITNAH, MEMAKI-HAMUN DAN AIB-MENGAIBKAN SESAMA SAUDARA HANYA KERANA BERBEZA PENDAPAT. SEKIRANYA BUDAYA INI TIDAK DIBENDUNG SEGERA, HASILNYA ADALAH PERPECAHAN YANG AMAT TRAGIK AKAN BERLAKU DIKALANGAN UMAT ISLAM ITU SENDIRI.
PADA PENDAPAT PENULIS, LANGKAH PERTAMA BAGI MEMULAKAN PERPADUAN UMMAH IALAH MENGELAKAN INSTITUSI KEAGAMAAN ATAU SESUATU MAJLIS ILMU DARI DISALAH GUNAKAN OLEH PENAGIH POLITIK BAGI MENJALANKAN JARUM DAN MENYUNTIK DAKYAH JAHAT DEMI MENCAPAI CITA-CITA SEMPIT.

16 Comments:

ISAC said...

Seperti yang saya katakan terdahulu, itulah sebabnya mengapa saya katakan Perjuangan Pas telah dicemari oleh pendokong2 "Doktrin Pas" dan Pas (yang ada sekarang)juga adalah suatu parti yang mengamalkan "Asabiyyah Kepartian".

Sebab itulah saya membawa isu itu dulu. Sebagai seorang individu Muslim, memang sedih apabila melihatkan perkara ini berlaku. Maklumlah Pas didokong oleh ramai Sarjana2 Islam dan sebagai seorang Islam kita memang menghormati para ilmuan Islam.

Pandangan saya ini pasti akan dikritik dan dipandang serong oleh kebanyakkan umat Islam di luar sana tapi percayalah bahawa masa akan membuktikanya.

Umno pernah dikafirkan oleh Pas, dendam lama telahpun menjadi dendam kesumat sehinggakan mereka lebih redha bersama2 satu saf dengan bukan Islam yang secara terang2an menolak Hudud, daripada duduk berbincang dengan Umno rakan seIslam mereka.

Kita umat Islam ditegah untuk tidak bertegur sapa selama 3 hari berturut2 dengan saudara seagama dan bukannya menyimpan perasaan dendam.

Umno yang telah banyak menyumbang ke arah menerapkan nilai2 Islam juga pernah dibaratkan sebagai taghut oleh TG Hj. Hadi dan yang terbaru diumpamakan sebagai "Firaun" oleh Ustaz Hj. Nasruddin Hassan At-Tantawi.

Lihat lah kembali kepada pertubuhan "Darul Arqam" walaupun niat penubuhanya molek, perlaksanaan strategi perniagaannya baik tetapi akidah mereka juga pernah tersasar. Ini juga boleh terjadi kepada kita semua, tidak kira pada Pas maupun Umno.

Marilah kita sama2 merenung kembali apa yang telah kita lakukan dan sama2 lah kita cuba untuk menuju kepada perdamaian dan penyatuan ummat.

Yang penting walau apapun harganya "Melayu/Islam Mesti Bersatu!!!!!

ISAC said...

Salam Abg Tuah,

Besar injection tu...Samada untuk inject "kuda" ataupun memang pesakit menghidapi penyakit yang amat kronik....

Dalam konteks di Malaysia... Mungkin ramai di antara kita masih belum sedar bahawa masalah perpecahan orang Melayu boleh mengundang masalah yang lebih parah!!!!!

Wassallam....

HousePK said...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
PARPUKARI said...

ABG TUAH, JANGAN DI BIAR DUPLICATE ANAK HARAM YANG TAKDE MAK BAPAK NIBAGI KOMEN KAT SINI...

ORIGINAL PUNYA PARPAUKARI AKAN KATA AL JUBURI WAL LIWATI, NIK AJIS TAK LEH PAKAI, DAH NYANYUK, JDAI LEMBU CUCK HIDUNG SIHUSAM JE....

PAS PARTI WEREWOLF! MUAHAHAHAHAHAHA

ISAC said...

Salam Bro "Prapu Kari" Klon!!!

Kononnya keterangan ringkas mengenai beliau(About me - Blogger profile)"MENYANGGAH SEGALA PROPAGANDA YANG DILEMPARKAN OLEH BLOGGER AMENO-BEE END TERHADAP PAKATAN RAKYAT SECARA BERHEMAH".

Panggil orang lain "pencacai" dan Umno "Parti Bangsat" tu cara orang berhemah ke?

Pas tu pakai "ID orang"...tukar sikit...gambo pun guna yang sama...Bukan ke niat tu cuba nak mengelirukan orang???????????

Baertaubat lah bro....

Wassallam........

kuntakinte said...

SALAM, BRO SATU YANG PERLU KITA MASUK DALAM KEPALA HOTAK YANG YANG DI SEBUT OLEH DS MUFTI, "HARAMLAH KALAU KITA PUTUSKAN PERSAUDARAAN ANTARA ORANG ISLAM", APA KATA PUAK PAIH?

Mohammad Roslan said...

Salam, Kalau dalam satu keluarga, satu emak bapak pun adik beradik boleh tidak persefahaman...ini lumrah tetapi bila kelurga digugat atau pun diancam perbedzaan pendapat atau ideologi perlu diketepikan untuk menjaga maruah keluarga yang dikatakan "Melayu" di negara ini. Di sini tidak timbul pulak mintak maaf dan juga teruskan lagi cacian-cacian ke atas saudaranya melabelkan komunis dan beragama Ayah pin di Manik Urai. Ini menunjukkan Musrsyidul Am Pas berangan-angan ingin menjadi Perdana Menteri yang ke tujuh yang di janjikan oleh Anwar kepadanya sekiranya dia di masukkan dalam Penjara Sg.Buluh kelak.Ini semua puncanya adalah Firaun Moden Anwar!.pak Imam dan Ulamak Pas sudah termakan racun si anuar bedebah ini.

AJAI62 said...

Salam Bro

Dah memang parti dia orang macam tu sesuka hati memberi gelaran yang mengaibkan orang..bila kena kat batang hidup sendiri menyalak macam anjing tersepit.Untuk BRo Isac...memang dia orang ni bole digelar bijak pandai dalam Islam tapi bila niat dah terpesong tulah jadinya...mereka suka bercakap bohong, mencari kesalahan orang lain, mencaci, menggunakan agama untuk kepentingan kuasa...NAK MENGAJAR ORANG KEPADA KEBAIKAN PUN ORANG TAK SUDI NAK IKUT sebab sendiri pun tak betul....sedangkan rumah ALLAH pun mereka bole jadi kan pentas untuk ceramah politik songsang mereka...Bila AnWAR terlepas dari penjara hari tu bermulalah berpecahan orang Melayu di Malaysia...memang semakin parah..

TAAVEEKUN PERAK said...

org2 pas ni selagi dok turut fatwa si tua2 yg dah menopose tu selagi itulah perpecahan ummah dan keseluruhan melayu islam dalam malaysia takkan dapat disatukan.

TAAVEEKUN PERAK said...

bukankah si nizar tristar tu dah cakap dalam perlembagaan pas mana ade hudud dan negara islam.org islam ditipu hidup2 oleh situa2 kitol dalam pas.

Tanpa Nama said...

tua2 nik aziz, banyak amalannya.

tua2 nik aziz, xmakan rasuah.

tua2 nik aziz, menjauhkan diri dari dosa.

emmm... aku sokong org tua camni.

muda2 korg ni, takat mn ek???

sedap cakap je, nnt jadi bisu padan muka...

hahaha...

mrL

Tanpa Nama said...

to ajai62,

sedap sungguh kamu berbicara,
xde yg nak ikut??? kalau xde yg nak ikut, camne blh kalah 5 negeri ek???

udah ler, kalau sblm pru12 blm la ko cakap camtu, skrg ni rakyat dah berubah la. semua dah sedar, rakyat dah tahu tembelang UMNgOk nih...

walau ape pun yg UMNgOk lakukan, tidak dapat nak ubah ape2. luka yg UMNgOk buat pd rakyat tidak boleh dimaafkan lg!!!

hahaha
mrL

AbgTuah said...

TUA-TUA NIK AJIS NI SEMAKIN TONGGONG..

TUA-TUA NIK AJIS NI SEMAKIN BARAN..

TUA-TUA NIK AJIS NI SEMAKIN NYAYOK..

ITU YG RAKYAT MALAYSIA NAMPAK..

RENTI-RENTIKAN LAH MAINAN POLITIK SEMPIT PAS NI..TAK MENGUNTUNGKAN

ISLAM PUN TAK UNTUNG..MELAYU PUN TAK UNTUNG..

HAHA ITU HANUWAR MEMANG UNTUNG LO..

HAHA..ITU HINDELAF ADA UNTUNG..

HAHA ITU DAP MANYAK UNTUNG..

SEMAKIN HARI SEMAKIN SESAT HAMPAIh NI..

MACAMMANA NAK BUAT LAGI DENGAN HAMPAIh NI..

SEBAB HAMPAIh JADI MACAM NI KERANA SIKAP SOMBONG DAN EGO LEBAI KULUB..

SEKARANG TERIMALAH BALASAN JADI KALEDAI..

kuntakinte said...

salam, sdr anom...tak habih2 nak cover malu he..he...

tua2 Ni A Jis orang tak tahu jubah jenama Visacee/Dunhill

tua2 Ni A Jis, kawasan balak lulus beribu2 hektar pada kroni

tua2 ni ajis tak apa botak bukit bakau

tua2 Ni A Jis mencarut

tua2 Ni A Jis zina bini orang pun tak apa

tua2 Ni A Jis, tunjuk celah kangkang pun tak apa

tua2 nik a jis liwat lagi baguih

tua2 ni ajis hidup miskin melarat tak kufur

tua2 ni ajis umat tak bersatu tak apa

tua2 ni a jis sama kan dia dengan Rasulullah

tua2 ni ajis musuk sesama islam tak apa dengsn kafir harbi bolehh

he..he... jangan baran yek!!!

Antibarua said...

TUATUA NIK AZIZ DAH JADI BARUA KEPADA BABI DAN ANJING

TUA-TUA NIK AZIZ DAH JADI BARUA KEPADA BABI DAN ANJING

TUA-TUA NIK AZIZ DAH JADI BARUA KEPADA BABI DAN ANJING

ULAMA BARUA...MEMANG RAMAI PADA AKHIR ZAMAN NI...
AKAI ADAKA?

TAAVEEKUN PERAK said...

PAS membandingkan diri mereka sebagai Nabi Muhammad SAW, Nauzubillah min Zalik, sedangkan jauh sifat nabi SAW dengan PAS ini. Inilah kekeliruan yg Pas lakukan dilihat boleh memudaratkan daya pemikiran dan perpaduan orang2 Islam masa kini.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online