Ahad, 31 Mei 2009

MOGOK LAPAR VERSI AFRIKA

DUA MINGGU TELAH BERLALU SEMENJAK PAKATAN BEROK MELANCARKAN MOGOK LAPAR KERANA TIDAK BERSETUJU DENGAN KEPUTUSAN MAHKAMAH MEMBENARKAN SANG MANUSIA MENJADI RAJA DI AFRIKA. MENURUT PAKATAN BEROK MEREKALAH YANG PALING BERHAK MENJADI PEMERENTAH KERANA MEREKA MEMPUNYAI KELEBIHAN IAITU BOLEH MEMANJAT POKOK.
BERIKUT ADALAH LAPORAN DAN ANALISA PARA DOKTOR PEMERHATI YANG MENGIKUTI ACARA YANG BERSEJARAH TERSEBUT.

LAPORAN KESIHATAN TERHADAP PESERTA PERTAMA IAITU PAK NGOH. MENURUT ANALISA DOKTOR PAK NGOH TELAH MENGALAMI SINDROM KEMOYOKAN SEMENJAK MINGGU PERTAMA LAGI. DI PERCAYAI PUNCA PENYAKIT KOMOYOKAN TERSEBUT KERANA TERLALU MEMIKIRKAN BISNESS NYA SEMASA MOGOK LAPAR TERSEBUT.


LAPORAN KEDUA ADALAH TERHADAP PERSERTA YANG BERNAMA ENCIK RAJAHWAUTAH. MENURUT PEMERHATIAN DOKTOR ENCIK RAJAHWAUTAH TELAH TIDAK BERGANJAK DARI TEMPAT DUDUK FAVORIT NYA DAN TERPAKSA DIANGKAT BILA HENDAK KE BILIK AIR. RAHWAUTAH JUGA MENGHADAPI SINDROM KEMURUNGAN KERANA TERLALU KHUATIR TEMPAT DUDUKNYA DIAMBIL ORANG LAIN.



LAPORAN KESIHATAN YANG KETIGA IALAH TERHADAP ENCIK PHE'NING. MENURUT DOKTOR EN PHE'NING MENGHADAPI PENYAKIT MENTAL YANG KRONIK. DIA LIHAT MUNDAR MANDIR DI SEKITAR KAWASAN MOGOK WALAU PUN DIA TAK BERMOGOK LAPAR. ANTARA KELAKUAN GANJIL ENCIK PHENING IALAH BERKAWAD SENDIRIAN DAN MEMAKAI TOPI BERLAMBANG BINTANG. SEHINGGA KE SAAT INI PARA DOKTOR MASIH KURANG PASTI PUNCA PENYAKITNYA..CUMA MENGIKUT KATA ORANG KAMPUNG 'MEROYAN..MEROYAN'..KE APA...!!

LAPORAN PERSERTA KEEMPAT IALAH TERHADAP MR. ONG BOON HUA. MENURUT DOKTOR PEMERHATI....EHHH..EHHH..SILAP..

RALAT...MR. ONG BOON HUA TIDAK TERLIBAT DALAM ACARA MOGOK LAPAR TERSEBUT. HMM...KITA ANGGAP DIA SEBAGAI PEMERHATI DARI LUAR NEGARA SAHAJA LAH. (CHIN PENG LAH TU..!!)

SEKIAN SAHAJA LAPORAN TERKINI DAN TAHAP KESIHATAN PESERTA ACARA MOGOK LAPAR OLEH KUMPULAN PAKATAN BEROK..DAN ACARA TERSEBUT AKAN TERUS BERLANGSUNG SEHINGGA DUA MINGGU LAGI. WOOIITT..KERAS HATI JUGA YE..PAKATAN BEROK NI.
LINK KE VIDEO HOT RAKAMAN RASUAH;

6 Comments:

Ali Abdullah said...

Salam abgtuah,

Hahaha... tak sangka pula mogok lapar cara PR tu mirip mogok beruk yang kempunan pisang. Eloklah tu... bawak2lah suma cara protes dari luar tunjuk kat kerajaan.. Bila cara berDemonstrasi indonesia tak laku applykan pula cara thailand dengan merusuh tapi tak juga menjadi.. sekarang dah guna cara komunis dengan mogok lapar..

Rugi tu, kalau mogok tak makan yang lapar bukan UMNO weh.... kita suka lagi kalau dapat kurangkan makan puak juak PR. Jimat sikit aliran keluar matawang negara.. hahaha........

ISAC said...

Apa tujuan mogok lapar ni sebenarnya?

i) Protest terhadap Keputusan Mahkamah ?
-Bertujuan untuk menekan Mahkamah supaya lain kali semua keputusan Mahkamah sentiasa memenangkan PR ?

Kesan negatifnya, mahkamah akan sentiasa dipandang serong oleh rakyaat. Ini bahaya kerana penjenayah2 akan menggunakan peluang ini untuk melepaskan diri mereka kerana mereka akan menggunakan tektik yang sama mcm PR. Teori konspirasi!!!!Bahaya bukan?

ii) Mengabui pandangan masyarakat Malaysia bahawa keputusan tersebut X adil?
-Mereka (PR) adalah golongan yang terindas?
Selama2nya PR adalah golongan yang "maksum"

iii)Menunjukkan kepada rakyaat Malaysia bahawa Tuanku Sultan Azlan bersikap berat sebelah, Memihakkepada BN, X tahu pasal undang2!
Apa yang sebenarnya berlaku PR hendak menafikan bahawa Hak membubar dewan adalah hak Tuanku Sultan Perak & Perak adalah di bawah naungan Tuanku Sultan.
- Kesan Negatif yang mungkin ditimbulkan sekiranya dakyah ini berjaya Institusi Raja2 Melayu akan lenyap kerana timbul rasa tidak puas-hati yang meluap2 di kalangan rakyaat jelata.

Keseluruhannya akan menimbulkan rasa X senamg rakyaat pada Pemerintah, kepada Institusi Raja2 Melayu, Institusi Mahkamah, Polis, menimbulkan huru-hara, perasaan tegang dan X puas hati di antara 2 golongan penyokong2 kerajaan & PR.

Bukan ke kalau bertujuan untuk menimbulkan huru-hara mereka ini sepatutnya boleh di "Isa" kan.

Chairman Kaga said...

SPECIS SPECIS PARPU
(1) PARPUKARI - species ameno cap kimia yang suka mencarut di blog
(2) PARPUSAMY - species suka pakai kunyit. Kelihatan berlegar legar di Wisma Tun Sambantahan
(3) PARPEK - sejenis Ah Pek yang kadang kadang sokong komunis, kadang kadang sokong perasuah. Suka main belakang
(4) PARPUTHAMBI - adik kepada PARPUSAMY. Sejenis hindraf
(5) NALLAPARPU - parpu yang baik, kurang hindraf berbanding Parputhambi
(6) PARPATUN - parpu kembar, asal dari dunia arab. Tetapi satu putih, satu pula hitam. Orang tengok mcm zebra

ISAC said...

Guna ISA hukum mereka sokong Chin Peng - PBTM
Oleh G. MANIMARAN
http://www.mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2009/6/1/mstar_berita/20090601110553&sec=mstar_berita

KUALA LUMPUR: Mana-mana pihak termasuk pemimpin politik yang mengesyor dan menyokong saranan agar bekas ketua Parti Komunis Malaya (PKM) Chin Peng dibenar pulang ke tanah air perlu dihukum di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), tegas Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM).

Presidennya, Datuk Muhammad Abdul Ghani berkata, pihaknya berpendapat sesiapa yang mengeluarkan dan menyokong saranan sedemikian sama seperti anggota komunis.

"Apakah untung kembalinya seorang ketua komunis ke Malaysia.

"Kepada rakyat yang sokong kepulangan Chin Peng ke Malaysia dianggap komunis.

"Mereka berjiwa komunis dan mengiktiraf perjuangan parti komunis," kata beliau pada sidang media di sini pagi ini.

Sidang media ini diadakan ketika syor Chin Peng dibenar pulang ke tanah air menjadi polemik sejak seminggu lalu.

"Saya memang berharap pada kerajaan supaya mengambil tindakan terhadap ahli-ahli politik kerana saya anggap mereka komunis," katanya lagi," katanya.

Tambah beliau, walaupun kerajaan sebelum ini mengatakan bahawa tindakan tidak akan diambil ke atas mereka terbabit tetapi PBTM merasakan tindakan tegas perlu dikenakan.

Dalam pada itu, beliau juga memberitahu, pihaknya akan menganjurkan Perhimpunan Mangsa Chin Peng, dijangka bulan ini.

PBTM mahu mengadakan majlis sedemikian untuk menggambarkan kesukaran dan keperitan hidup ketika era komunis, katanya.

Beliau akan mengadakan pertemuan dengan Kementerian Pertahanan esok untuk membincangkan rancangan mereka itu.

Pada sidang media itu, enam anggota tentera yang cedera parah dan kehilangan anggota badan ketika terlibat dalam operasi membanteras pengganas komunis turut hadir.

Mereka ialah Kpl (B) Rosli Adnan yang hilang kedua-dua kakinya; Kpl (B) Hamzah Hassan yang kaki kanannya terputus dari paras lali dan kaki kiri cedera; Kpl (B) Madin Nasir yang lumpuh dari pinggang ke bawah; Kpl. Muhammad Sham Harun yang cacat penglihatan; Kpl (B) Awang Ahmad Yaacob yang kudung tangan kanan dan Mej (B) Ahmad Shafie Abdul Manan yang kudung tangan kanan kerana jerangkap samar.

kuntakinte said...

salam, abgtuah...ehmmmm patut le ada lori warna gelap bawa sangkar..oh...pasai tu le yek.... tak terfikir teman...ish...ish....kesian yek.

AbgTuah said...

SALAM BRO..

HEHEHE..IYE..TU AJE CARA NAK TANGKAP BEROK...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online