Selasa, 5 Mei 2009

MAT DAN KAUMNYA KEROJANYA BUAT TAIK AJE..!!


MAT SAPU...MENJADI PENGERUSI BAGI PIHAK PAS UNTUK MENGAJAK ORANG RAMAI DATANG KE BANGUNAN SUK PERAK, KONONNYA ATAS NAMA PERHIMPUNAN MENGHIDUPKAN DEMOKRASI YANG TELAH MATI DI PERAK.

PERSOALANNYA SIAPAKAH MAT SAPU...NI UNTUK MENGAJAR RAKYAT PERAK TENTANG DEMOKRASI. MEREKA BUKAN RAKYAT PERAK, MAT DAN PENYOKONGNYA TELAH SECARA LANGSUNG MENGHINA SULTAN PERAK, MENGHINA DS DR ZAMBRY MB PERAK DAN LEBIH KURANG HAJAR CUBA PULA NAK MENGAJAR KITA ANAK PERAK TINDAKAN MELAMPAU DAN BIADAP. INI WAJIB KITA TENTANG, AYUH SAHABAT KU, AYUH RAKYAT BUMI PERAK, KITA HALAU PENDERHAKA DAN PENGKIANAT YANG DAH TERLALU BANYAK MEMBUAT TAIK INI DARI BUMI PERAK.

AYOH KITA BERHIMPUN DAN BERSATU ATAS NAMA ALLAH, ATAS NAMA ISLAM, ATAS NAMA BANGSA UNTUK BUKTIKAN KEPADA DUNIA KITA ADALAH PENCINTA KEAMANANAN, KITA PENCINTA SULTAN, KITA PENCINTA BUMI PERAK, AYOH KITA BUKTIKAN KITA JUGA GAGAH PERKASA, KITA HALAU PENDERHAKA TERSEBUT.

HAMDAN TAHA...

13 Comments:

Tanpa Nama said...

KITA BERSATU ATAS NAMA ALLAH, ATAS NAMA ISLAM, ATAS NAMA BANGSA UNTUK BUKTIKAN KEPADA DUNIA KITA ADALAH PENCINTA KEAMANANAN, KITA PENCINTA SULTAN, KITA PENCINTA BUMI PERAK, AYOH KITA BUKTIKAN KITA JUGA GAGAH PERKASA, KITA HALAU PENDERHAKA TERSEBUT.............apa yang kau merepek ni,UMno kau tu bukan penderhaka jugak ker..sebelum nak menyalak-yalak tu baik tengok diri sendiri dulu"menate sultan kat ganu nu tu siapa???????????

kuntakinte said...

salam, pengecut tak bernama...jangan nak pusing fakta mangkuk oi...

yang sepanduk tulis menate tu dituju pada Idris Jusoh bodoh!!!!!bukan Sultan phuiiii...

nang kui ti nang kui ke tikui a... layak jadi pengkhianat dan penderhaka mike ni yeop!!!

aiya!!! kicik - kicik tak mau mampui aa... busat punya jam kasi susah mak bapak ooo..

PARPUKARI said...

tak habis2 cite nate tu, memang nate beruk la kamu semua ni wahai penjilat kunyit al juburi hoi!

AKU SOKONG ABG TUAH, DEPA NI SUKA BERGELUMANG DALAM TAIK SELALU!

ddinbunga said...

As"kum, sah sedare memang kaki propaganda sdr tak bernama...

malu ada sedare seagama macam sedare..

Mohammad Roslan said...

Salam,Tak lama lagi Parti PAS dan PKR pasti gaduh sama sendiri..kat Penanti dah mula dah..cuma Tok Guru ppaih yang sayang sangat kat si nuar nie...pasai apa..an War pandai saiko..apa yang mungkin di cerita...akhir-akhir nie an war mula berak merata..siapa yang angkut taik dia?...kamu yang sokong dia?....wassalam.

joegrimjow said...

rakyat perak sudah bangkit!

Malaysian-2Day said...

salam abg tuah,

derang ni buat taik satu hal, tapi suka buat taik tengah2 jalan tuh! lepas tu tak ngaku. tu yg panas tuh.

Anak Lenggong said...

Biasa laa nama pun mat sapu..semua benda dia nak sapu dulu bini orang orang pun dia sapu..laa nie dia sapu duit penang pulak..kah kah kah..mat sapu nie cuma tau merapu dengan maki hamun orang jee..kalau tak dia tak boleh hidup..camni kee perangai saorang pejuang parti islam kononnya laa....biasa laa dia dah takde modal untuk menaikkan diri nya sebab nak bertanding di muktamar bulan Jun nanti..nanti orang tak kenal pulak mat sapu...

Kepada penyokong PAS dan PKR..jangan buat keje bodoh laa...nanti bila kena tangkap korang yang menanggung bahana nya sebab seperti biasa setelah perkara ni berlaku pemimpin korang akan kata kami tak suruh mereka buat camtu...so tanggung sendiri laa

Lin said...

salam abang tuah

sebenarnya penyokong dan ahli pas kebanyakannya baik belaka... cuma pemimpin mereka sahaja yang buat mereka ni tak tau nak guna hati dan akal dalam melakukan sesuatu tindakan
kesian lihat mereka ini..

patutnya pemimpin serabut pas ni kena tazkirah dulu oleh nik aziz atau haji hadi...

anyway salam dari tungaklangit

Tok Pambu said...

kuntakinte berkata...

salam, pengecut tak bernama...jangan nak pusing fakta mangkuk oi...

yang sepanduk tulis menate tu dituju pada Idris Jusoh bodoh!!!!!bukan Sultan phuiiii...

nang kui ti nang kui ke tikui a... layak jadi pengkhianat dan penderhaka mike ni yeop!!!

aiya!!! kicik - kicik tak mau mampui aa... busat punya jam kasi susah mak bapak ooo..

2009 Mei 6 01:25
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ini lagi contoh komen dari melayu UMNO yang tersangat bodoh.

Tak faham dengan sepotong ungkapan ayat yang sangat pendek : "Kami nak Idris, natang"

Tok Pambu said...

UMNO akan terus kecundang dan mati pada PRU13 nanti.

Kaum cina dan india sudah bersatu dalam DAP.

PAS dan PKR akan terus mendapat sokongan yang padu dari DAP.

Ini sudah terbukti dalam 4 PRK yang di adakan di semenanjung, semua calun BN/UMNO tumbang.

Di Sabah dan Sarawak rakyat nya tidak bijak dan mundur dalam semua lapangan, mereka terpencil dipendalaman seperti di Batang Ai.

Tanpa Nama said...

Tak sangka nalapambu buta fakta, atau sengaja butakan mata dari fakta sebenar?

Semasa kemelut pemilihan Menteri Besar Terengganu, pihak pembangkang telah berjaya mengekspoitasi senario untuk kepentingan politik mereka, dengan menggunakan gambar yang menggambarkan imej beberapa orang memegang kain rentang yang berbunyi “kami mahu idris….natang”

Akhbar dan media pembangkang dan media massa proksi pembangkang, telah berjaya mensensasikan senario kain rentang tersebut yang dilebelkan sebagai UMNO menderhaka kepada Sultan Terengganu. Yang konon dituju kepada sultan Selangor, sedangkan perhimpunan dibuat di kediaman rami MB dan dituju kepada MB baru.

Betulkah BN derhaka kepada Sultan Terengganu, Tuanku Mizan? Persoalannya bukankah Sultan Mizan telah dilantik sebagai Yang Di-Pertuan Agong Negara, malah bidang kuasa baginda sendiri tertakluk kepada undang-undang negara.

Harus juga kita ketahui Tuanku Mizan telah dilantik sebaga Yang Di-Pertua Agong Negara dengan mengikut sistem penggiliran, pada 13 disember 2006 dan tempat baginda sebagai Sultan Terengganu telah gantikan oleh Anakanda Yang Teramat Tengku Muhammad Ismail sebagai Pemangku Raja Terengganu, mengikut undang-undang tubuh Terengganu.
Tengku Muhammad Ismail, yang pada ketika itu berumur 8 tahun, dimasyhurkan pula sebagai Pemangku Raja Terengganu mengikut Syarat (1) Fasal 16AA, Undang-undang Bagi Diri Kerajaan Terengganu (Bab Yang Kedua) : Pelantikan Pemangku Raja. Baginda dibantu oleh tiga orang ahli Majlis Penasihat Pemangku Raja:
Yang Amat Mulia Tengku Sri Panglima Raja Tengku Baderulzaman ibni al-Marhum Sultan Mahmud al-Muktafi Billah Shah
Yang Amat Mulia Tengku Sri Laksamana Raja Tengku Sulaiman ibni al-Marhum Sultan Ismail Nasiruddin Shah
Yang Arif Datuk Abdul Kadir Sulaiman (Hakim Mahkamah Persekutuan).
Majlis Penasihat Pemangku Raja ditubuhkan berikutan Baginda yang belum mukallaf untuk mentadbir negeri Terengganu sendirian. Senario perlantikan Tengku Muhammad Ismail sebagai Pemangku Sultan telah diketahui dan diterima oleh semua penduduk Terengganu.
Baginda Tuanku Mizan pula yang telah dilantik sebagai Yang Di-Petuan Agong Negara, mengikut syarat dan undang undang persekutuan, Pelantikan Penggiliran Raja. Berdasarkan kepada Perkara 34 (1) Perlembagaan Persekutuan, Seri Paduka tidak boleh menjalankan fungsi sebagai Raja Negeri Terengganu melainkan sebagai Ketua Agama Islam. Sehubungan itu, Yang di-Pertuan Agong tidak mempunyai calon sendiri bagi mengisi jawatan Menteri Besar. Baginda menyedari hakikat bahawa urusan pelantikan Menteri Besar terletak sepenuhnya pada Pemangku Raja dan Majlis Penasihat Pemangku Raja.
Sementara itu pula, dari Undang-Undang Bagi Negeri Terengganu telah dicatat:

UNDANG-UNDANG BAGI DIRI TERENGGANU 1911 (11.11.1911) DENGAN PINDAAN (DITAMBAH KEPADA UNDANG2 DIRI 1911 PADA 21.01.1948 DIKUATKUASA PADA PADA TARIKH YANG SAMA ( FASAL 1 (2)) YANG DIZIN.

FASAL 5 UNDANG2 BAGI NEGERI TERENGGANU( YANG DITAMBAH PADA 1948)

FASAL 5 MEMPERUNTUK RAJA MEMERINTAH MENGIKUT UNDAND2. RAJA BERKUASA MELANTIK MB DAN JUA PADA UNDANG2 DIRI NEGERI TERENGGANU TAMBAHAN 1948 DIBAWAH FASAL10(I) DAN FASAL 14(1)(2).

PERUNTUKAN DIBAWAH UNDANG2 DIRI NEGERI TERENGGANU 1911 FASAL 29 MEMILIH DAN MENJADIKAN MB DAN NAIBNYA ADALAH SEMATA2 HAK BAGI SULTAN (TIDAK DIPINDA)

DIDALAM TAMBAHAN PADA TAHUN 1948 DIPERUNTUKAN DIBAWAH FASAL 10 PERLANTIKAN MB DYMM HENDAKLAH MELANTIK DENGAN SURAT LANTIKAN YANG DITANDA TANGANI OLIH BAGINDA DENGAN MEMAKAI MOHOR NEGERI SEORANG MB MENGIKUT SYARAT2 PERENGAN (1) DIBAWAH SYARAT (2)

FASAL 14 (2)(1) DAN (4) DYMM HENDAKLAH MULA2 MELANTIKAN DAHULU MB UNTUK MENGETUAI MAJLIS MESYUARAT KERAJAAN SEORANG AHLI DUN...

Dalam usaha memilih Menteri Besar, Pemangku Raja dan Majlis Penasihat Raja terikat dengan Perkara 14 (2) Undang-Undang Bagi Diri Kerajaan Terengganu. Calon yang layak dilantik sebagai Menteri Besar berdasarkan peruntukan itu hendaklah seorang Ahli Dewan Undangan Negeri Terengganu (ADUN) yang pada fikiran Pemangku Raja dan Majlis Penasihat Pemangku Raja mendapat kepercayaan kebanyakan ahli Dewan tersebut. Oleh itu mana-mana orang yang dilantik sebagai Menteri Besar bukanlah calon Pemangku Raja dan Majlis Penasihat Pemangku Raja atau sesiapa jua tetapi sebaliknya seseorang yang dipilih dan dilantik menurut Undang-Undang Bagi Diri Kerajaan Terengganu.

Fakta: Maka disini adalah dengan faktanya Terengganu ketika itu tidak mempunyai Sultan Terengganu. Maka Tuduhan BN telah Derhaka kepada Tuanku Sultan Terengganu adalah tidak benar.

Dengan fakta yang disenaraikan, adalah tidak pernah timbul apa-apa isu atau apa-apa bukti merujuk kepada kontroversi sepanduk @ kain rentang, pada hakikatnya tidak ditujukan kepada Sultan Terengganu.

Yang Pasti semasa bantahan dibuat, tidak pula diadakan didepan ISATANA NEGERI tetapi diadakan dihadapan rumah menteri besar.

Dengan fakta yang disenaraikan, dan bukti rentetan senario kejadian yang sebenarnya, adalah tidak menjadi kesalahan, dan tidak keterlaluan, bahawa hakikatnya media massa pembangkang telah berjaya mensensasikan dan memutar belitkan fakta yang ada.

Malah tidak menjadi kesalahan jika saya katakan, pemimpin-pemimpin pembangkang telah bersekongkol untuk menipu rakyat.

Secara ringkasnya, adalah pada hakikat tugas dan peranan Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Petuan Agong Tuanku Mizan adalah mengikut Perundangan Persekutuan yang berdasarkan kepada Perkara 34 (1) Perlembagaan Persekutuan . Yang pada waktu kejadian baginda Tuanku harus menjalankan tugas baginda sebagai Ketua Negara.

Sementara tugas Baginda di negeri asalnya telah diserahkan kepada Pemangku Sultan (yang muda remaja) dengan bantuan Majlis Penasihat Raja (MPPR).

Maka tidak timbul isu derhaka kepada Sulatan Terengganu pada waktu kejadian
Baiklah jika penyokong PR tetap mahu mengatakan BN@UMNO tetap derhaka kepada Sultan Terengganu, bukankah Datuk Seri Idris telah pun memohon kemaafan atas salah paham kejadian? Malah MPPR, Pemangku Raja dan Tuanku Mizan telah berkenan menerima permohonan ampon Idris. Bezanya dengan PR... bukan sahaja Datuk Nizar Angkuh, malah PR mahu menyaman Sultan. Kalau dilihat senario ini sahaja, rakyat telah tahu siapa yang Derhaka kepada Sultan sebenarnya.

saya said...

PR mmg teruk.....

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online