Jumaat, 22 Mei 2009

AKOR..TAPI TINDAKAN SUSULAN NAK AMBIL JUGA.

"Saya akur dengan keputusan mahkamah" - Nizar

"SAYA AKUR DENGAN KEPUTUSAN MAHKAMAH RAYUAN BAGAIMANA PUN SAYA AKAN MENGAMBIL TINDAKAN SUSULAN UNTUK MENDAPATKAN PEMBELAAN," KATA DATUK SERI IR. MOHAMMAD NIZAR JAMALUDDIN DI SINI HARI INI.

BELIAU DIMINTA MENGULAS KEPUTUSAN MAHKAMAH RAYUAN YANG MENGISYTIHARKAN DATUK SERI DR. ZAMBRY ABD. KADIR SEBAGAI MENTERI BESAR YANG SAH. – UTUSAN


KOMEN PENULIS

- BAGUSLAH TU WAHAI DS NIJAR..SEMEMANGNYA KITA KENALAH PERCAYA PADA QADA DAN QADAR. INI SEMUA ADALAH KEHENDAK ALLAH S.W.T..DAN SETIAP APA YANG BERLAKU TENTU LAH ADA HIKMAH YANG TERSEMBUNYI DISEBALIKNYA.

YA…DENGAN KEHENDAK ALLAH JUA..BUKAN KEHENDAK SULTAN..BUKAN DENGAN KEHENDAK BN..BUKAN KEHENDAK MAHKAMAH MAKANYA DS ZAMBRI MENANG HARI INI.

BEGITU JUGA DENGAN KEHENDAK ALLAH JUA DS MENJADI MB SELEPAS PRU 12 TEMPOHARI WALAU PUN PAS HANYA MENANG 6 KERUSI SAHAJA.

ALLAH MAHA MENGETAHUI DAN MAHA ADIL..DS TELAH PUN DIBERIKAN PELUANG UNTUK MEMERINTAH SELAMA 11 BULAN. MUNGKIN MULANYA NIAT DAN HALA TUJU YANG DS TANAMKAN DALAM HATI ADALAH IKHLAS BAGI MEMBELA AGAMA DAN RAKYAT. TETAPI TIBA-TIBA DALAM SEKELIP MATA SAHAJA KUASA YANG ADA DI RENTAP SEMULA OLEH ALLAH SWT.

DS KENALAH JUGA MUHASABAH DIRI..PERLU LIHAT KEDALAM DIRI MUNGKIN ADA APA-APA KESILAPAN ATAU KELEMAHAN YANG BOLEH MEMUDARATKAN NEGERI PERAK SEKIRANYA DS TERUS MEMERINTAH. INGATLAH NEGARA DAN NEGERI INI ADALAH NEGARA DAN NEGERI ISLAM…


PANDANGAN PENULIS BUKAN ORANG SEBARANGAN YANG MAMPU MEMERINTAH NEGERI DAN NEGARA INI DAN AMAT YAKIN JUGA BAHAWA ALLAH SWT SENTIASA MEMELIHARA NEGERI DAN NEGARA ISLAM INI DARI SEGALA KEMUDARATAN DAN BALA BENCANA.

PERCAYALAH TAK KIRA SIAPA KITA, APA PUN PANGKAT KITA ATAU APA PUN TAHAP KETINGIAN AGAMA KITA..KITA HANYALAH MANUSIA BIASA YANG MEMPUNYAI BANYAK KELEMAHAN.

MANUSIA HANYA MAMPU MERANCANG, ALLAH JUA YANG MENENTUKAN..!!

5 Comments:

Tanpa Nama said...

Aku teringat satu rangkap lagu yg aku dengar masa tgk wrestling. Rangkap tu penonton akan nyanyi kalau ada pengusti kena pecat or gantung:

Nananana..nananana...hey..hey..hey...good bye...
Nananana..nananana...hey..hey..hey...good bye...
Nananana..nananana...hey..hey..hey...good bye...

kuntakinte said...

salam, udah le tu kerajaan MONKEY, keputusan secara undang - undang yg korang sendiri bawakan dah berkeputusan...Dr Zambry SAH jadi MENTERI BESAR....biar kan dia bekerja yang terbengkalai sebab perangai MONKEY korang - korang semua.

bagi raja mONKEY dan pengikut - pengikut nya, pergi ramai - ramai ke laut buang buku UNDANG - UNDANG RIMBA KORANG KEDALAM LAUT...bawa berehat bagi NI A JAR pergi buat umrah, minta ampun banyak2 dengan Allah S.W.T kerana menolak QADA DAN QADAR SEBELUM NI. BERTAUBAT LAH JADI MANUSIA BALIK.

INGAT NASIHAT TEMAN, ALLAH S.W.T MENGETAHUI SIAPA YG HAK DAN AHLI UNTUK DIBERI SESUATU PANGKAT DAN DARJAT...SEBAGAI UMAT KITA REDHA.

kayumanis said...

Ada kes bawa saja ke mahkamah jangan dibawa berarak ditengah jalan.

Mohammad Roslan said...

Salam,

Dalam keadaan apa pun Raja-Raja Melayu adalah di atas politik.Janganlah menjadikan Raja-raja melayu dibawah politik.Ini cuma mengundang interepsi yang berlainan dalam sudut kemuliaan Raja-Raja Melayu itu sendiri.Dengan ini berhentikanlah babitkan Raja-raja melayu dalam kemelut isu-isu politik orang Melayu.Membawa isu-isu politik ke mahkamah cuma memudaratkan sistem demokrasi itu sendiri.Kerana setiap undang-undang yang ditulis mempunyai dua atau tiga interapsi yang berlainan.Jika ia salah diinterapsikan akan memberi kesan yang mendalam kepada sistem demokratik negara ini terutamanya kuasa rakyat akan menjadi lemah dan kuasa autokrasi akan mengambil tempat.Maka penyelesaian politik perlu mengutamakan rakyat dan penggundi yang mengundi kita.kedua-dua pihak yang cuma bergantung kepada pengundi yakni rakyat harus jangan lupakan bahawa kuasa yang kamu berebut adalah kuasa dan amanah yang rakyat memberikan kapada kamu berdua untuk berkhidmat untuk mereka.Dan ingatlah kuasa ini bukan pemberian percuma dari mahkamah atau pihak lain.Maka datuk Nijar dan datuk zamri perlu terima hakikat ini.kedua-duanya cuma pekerja untuk rakyat Perak.Maka lupakan persengketaan; mulalah berkerja untuk rakyat.Yang sudah itu sudah. pandang kehadapan dan mulakan tugas untuk rakyat yang lama ditinggalkan itu.Datuk Nijar perlu berkerja sebagai Wakil rakyat dan Datuk zambri sebagai mengetuai DUN perak..wassalam

kuntakinte said...

salam, mamak teman ingat Ni A Jar kena rehat... kalau dia tak mahu buat umrah...teman cadangkan dia pergi Tg Rambutan makan ubat bebanyak.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online