Rabu, 8 April 2009

JUMLAH UNDI MENGIKUT PECAHAN KAUM DI BUKIT GANTANG

MAKLUMAT RASMI PRK BUKIT GANTANG:

SECARA PERATUSAN, KAUM CINA HANYA BAGI 15% UNDI UNTUK BN DAN PAS PULA MENDAPAT 85% UNDI CINA BERBANDING TAHUN 2008 UNDI CINA PADA BN ADALAH 30% DAN PAS DAPAT 70%. MANAKALA UNDI KAUM INDIA TIDAK BERUBAH...SAMA SEPERTI TAHUN 2008.

APA PUN UNDI MELAYU UNTUK BN TELAH MENINGKAT DARI 14,500 TAHUN 2008 DULU KEPADA 17,000 PADA KALI INI. PAS HANYA DAPAT 10,000 UNDI MELAYU KALI INI BERBANDING 11,500 PADA TAHUN 2008.

WALAU PUN KALAH KITA TETAP TERIMA KEKALAHAN INI DENGAN BAIK. KITA MENGUCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA PENGUNDI YANG KELUAR BAGI MENGUNDI BN DAN KITA JUGA TURUT BERASA BANGGA DENGAN PENINGKATAN JUMLAH UNDI KAUM MELAYU UNTUK BN PADA KALI INI.

13 Comments:

Tanpa Nama said...

ARTIKEL NAK MEYEDAPKAN HATI KAU SAJA BANG TUAH OIII!!

ADIOS

PENASIHAT TIDAK RASMI MALAYSIA said...

Cuba buat post-mortem, tengok kesalahan sendiri.. Bukan tuding jari pada orang..

MEMANG UMNO XLEH BEUBAH

Budaya bodek xleh ilang.. Mana pemimpin nak tau cite sebenar..

MUhyiddin dah perli korang.. Sebab 2 dia nak buat post-mortem bebas.. Harap kaki bodek buat, post-mortem PRU12 sume xleh pakai..

PR 4 UBN 1.. UMNO dok ikut post-mortem ko la BPN..

Dal said...

Bagaimana PAS Merugikan Melayu, Islam

Baca juga bagaimana perjuangan PAS merugikan Melayu dan Islam.

Sila baca di
http://melayu-lama.blogspot.com/2009/04/brand-that-sells-and-ones-that-lose-out.html

Tanpa Nama said...

yaaa... akhirnya kita orang melayu berjaya memperbodohkan cina... tahniah latok seli nizar.. tahniah latuk seli najib

AbgTuah said...

ALAHAI PARTAI ISLAM SEDUNIA NI MEMANGNYA KUAT..

KUAT - TEMBERANG..
KUAT - FITNAH..
KUAT - MERUSUH..
KUAT - EXTREMIS..
KUAT - MEMBOHONG..
KUAT - MEMPERMAINKAN AGAMA..
KUAT - MENGAIBKAN..
KUAT - MENJERIT..
KUAT - KUATLAH SERBA CARCA MERBANYA..

Tanpa Nama said...

Jgn sediah tuah..BN menang di batang Ai..Iban-Iban tu semua penyokong kuat BN.hehhee

Tanpa Nama said...

TakPayahNamaLa..

La Tahzan atau Jangan Bersedih! dapatkan lagi Info2 yang Melegakan jiwa kacau anda dan rakan2 yang masih terbelenggu..

Kini maklumat dihujung jari, Orang muda khususnya Tidak Sebodoh yang disangkakan..seperti sekor dua makhluk Umnoi , hinggakan Pesalah RASUAH pun masih dipilih menjadi Ketua Pemuda.

Kami akan pastikan BeeEnd terus merudum setiap kali mengundi sebab ia parti KHIANAT, RASUAH, ZALIM, BIADAP sejak 50 tahun dan Selamanya.

Tahniah untuk RAKYAT, biarkan umnoi tenggelam dan mampus !
Kalau hang nak ikut juga pun sapa tak larang, melingkup pi la hang jahanam sekali..

Pejuang Bangsa said...

bang tuah

org Melayu jelas memilih UMNO !!! jentera kita berjaya jg meraih semula sokongan org Melayu ..

itu lah setiap kekalahan ini pasti ada hikmahnya jg iaitu org melayu telah kembali menyokong UMNO dan BN

Ex-UMNO said...

Sebenarnya rakyat TIDAK menolak DSNTR PM kita.
Apa yang berlaku ialah kerana kepimpinan dalam UMNO - campur tangan 'kuda2 tua dan kuda2 tempang' yang memberi masalah kepada parti.

Dalam rombakan kabinet ini, DSNTR harus 'pencenkan' semua 'kuda2 tua dan kuda2 tempang' ini.

AbgTuah said...

CUBA KATEGORIKAM DAN DEFINASIKAN RASUAH DAN POLITIK WANG.

PERAYU DAN PETUGAS PAS DARI LUAR DI BERIKAN WANG...WANG MINYAK KERETA..TEMPAT TINGGAL..MAKAN-MINUM..ITU RASUAH ATAU POLITIK WANG.

BILA PAS MENANG TENTU ADA MAJLIS-MAJLIS KESYUKURAN...WANG UNTUK MAJLIS TU APAKAH BOLEH DIKATEGORIKAN RASUAH...

KALAU SEMUA ITU RASUAH MAKANYA PEMIMPIN PAS DAN PKR JUGA TAK TERLEPAS DARI MERASUAH..

Tanpa Nama said...

Abg Tuah, thanks for your info. Tapi boleh caya ke fakta yang diberikan tu... atau nak buat cite sebab dah xmenang. Allah lebih mengetahui apa yang tidak kita ketahui.

singamaraja said...

Abang Tuaaaaah !

Abaaaang ! pahlawan melayu ye ! hi hi hi
kesian dia, lain kali pakai la baju, bau acem, ketiak sapa la bucuk, tu pasai orang dah tak mau dekat Umeno hi hi hi

Walk D Talk 09 said...

Surat terbuka buat ayahanda Tun Mahathir

Assalamualaikum Ayahanda Tun Mahathir Tun Mohammad.

Izinkan saya menyusun jari yang sepuluh kerana menulis surat terbuka kepada Ayahanda yang mana saya terpanggil untuk menulis bagi meluahkan perasaan hati saya yang terbuku selama ini sehingga saya membuat keputusan untuk terus menulis kepada Ayahanda. Ayahanda sememangnya pemimpin amat kami sanjungi dan setahu saya ,BN adalah parti yang disokong oleh keluarga kami sejak dari zaman arwah datuk saya lagi. Kini arwah datuk dan arwah ayah telah pun meninggal dunia, ayahanda adalah pemimpin idola arwah ayah dan juga arwah ayah. Tidak hairanlah kami sekeluarga sanggup bertikam lidah , bertekak dengan saudara mara yang menghina dan mengherdik Ayahanda ketika ayahanda masih menjadi Perdana Menteri dahulu.

Ketika Ayahanda membuat pengumuman untuk bersara , kami sekeluarga bagaikan tidak percaya dan kami sekeluarga begitu sugul dan amat bersedih. Sukar untuk mencari Ayahanda ketika menjadi Perdana Menteri dahulu. Namun setelah Ayahanda bersara dan jika saya tidak silap Ayahanda hanya berehat tidak sampai setengah tahun, Ayahanda sudah mula berpolitik kembali . Kami ketika itu sememangnya menyokong segala apa yang Ayahanda cakapkan , sememangnya Ayahanda adalah seorang yang bijak yang mempunyai daya fikir yang kuat dan matang. Pemikiran ayahanda sememangnya menjangkau ke hadapan sekurang-kurangnya 10 tahun ke hadapan. Sememangnya sukar untuk kita mencari pengganti seorang lagi Tun Mahathir Mohammad. Memang sukar untuk kita mencari dan tidak mungkin akan kita ke temui lagi.

Maaf Ayahanda jika saya terkasar atau mana-mana ayat saya yang akan menyinggung perasaan Ayahanda selepas ini. Segala keistimewaan Ayahanda yang kami sanjung dahulu kini telah perlahan-lahan bertukar menjadi satu kejelekan dan kejijikan dalam hati saya . Saya cuba untuk tidak menanam perasaan kejelekan itu di hati saya , tetapi saya tidak berdaya kerana setiap hari Ayahanda menanam telah melakukan sesuatu yang membuat saya merasa jelak. Ini semua bermula hanya kerana dengan jambatan bengkok di mana di sini lah tersingkap the Through colour of Tun Mahathir.

Apa yang saya maksukan adalah :

1. Terserlah sikap dendam Ayahanda kepada Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi (kini Tun Abdullah) Ayahanda telah menghina , mengherdik , mengaibkan orang yang Ayahanda pilih sendiri. Tidak cukup dengan Tun Abdullah, seluruh keluarga beliau menjadi mangsa sehingga anak perempuan Tun yang tidak pernah bersalah dan tidak langsung mencampuri urusan politik dijadikan bahan untuk Ayahanda aibkan. Menantu Pak lah yang tidak pernah menjawab atau memberikan respons terhadap setiap penghinaan Ayahanda dijadikan 'punching bag ' . Mujur Anak pasangan ini yang masih kecil ini tidak dijadikan bahan kutukan. Rakyat hanya memerhatikan sahaja dan menyimpan apa yang mereka lihat dihati mereka.

2. Ayahanda sanggup bersekongkol dengan pembangkang untuk memusnahkan UMNO kerana presiden UMNO pada ketika itu ialah Pak Lah dan akhirnya sebahagian sumbangan Ayahanda kita hampir tersungkur pada pilihan raya yang ke 12 dahulu. Tentu Ayahanda bersorak ketika itu. Akhirnya Ayahanda menekan Pak Lah untuk melepaskan jawatan. Di pendek kan cerita Pak Lah telah pun selamat menjalankan peralihan kuasa, tetapi Ayahanda masih tidak pas hati masih menyerang Pak Lah sehingga saat akhir beliau mahu melepaskan jawatan. Selepas pak Lah melepaskan jawatan Ayahanda kini menyerang pula menantu beliau setiap hari sepanjang masa hanya kerana anak Ayahanda tewas di tangan menantu Pak Lah. Untuk pengetahuan Ayahanda , keputusan lembaga disiplin UMNO yang telah diumumkan langsung tidak menjadi kudis kepada perwakilan UMNO untuk memilih Khairy Jamaluddin kerana bagi mereka , semua itu adalah susunan pengaruh Ayahanda yang baik dengan mereka di lembaga disiplin , tidak perlu saya sebutkan nama. Tujuan sebenarnya adalah untuk memburukkan nama Khairy Jamaluddin dan untuk mengenakan Khir Toyo supaya anak Ayahanda yang pada masa itu tidak mendapat sokongan agar menang tanpa bertanding. Allah SWT itu maha kaya hasrat Ayahanda tidak kesampaian. Allah lebih berkuasa untuk menentukan segala Qada' dan Qadar.

3. Ayahanda terus tidak berpuas hati dan hampir setiap hari Ayahanda mengaibkan menantu Pak Lah. Saya tidak kenal dengan YB Khairy Jamaluddin , tetapi tiba-tiba perasaan simpati saya terhadap beliau kian tertanam dan saya jangka ini bukan berlaku hanya kepada saya tetapi mungkin benih simpati itu mula tumbuh dihati ramai rakyat Malaysia. Ayahanda perlu menerima hakikat bahawa Mukhriz Ayahanda sebenarnya a sore losser dan sebenarnya bukan merupakan calon yang popular kerana di cop sebagai masih menetek dan tidur dibawah ketiak Ayahanda. Benih yang baik akan menjadi pulau jika dicampakkan ke dalam laut. Tapi kalau benih itu tak baik , siramlah baja banyak mana pun tidak mungkin akan tumbuh .

4. Ayahanda sepatutnya berehat dan melunaskan alasan yang Ayahanda berikan ketika Ayahanda mahu bersara dahulu. Mahu menghabiskan masa dengan keluarga dan anak cucu, mahu berehat dan tidak lagi mahu memikirkan perihal politik dan kepimpinan kerajaan. 22 tahun Ayahanda memimpin , rakyat sudah boleh baca apa yang mahu Ayahanda lakukan. Bila Ayahanda bercakap jujur dan ikhlas , bila Ayahanda mereka cerita, bila Ayahanda tipu sunat , bila Ayahanda tipu beragenda, mereka sudah boleh baca. Memanglah mereka akan berlumba-lumba untuk bersalaman dengan Ayahanda bila bersua dengan Ayahanda , ini adalah kerana perasaan hormat dengan jasa yang tidak siapa boleh nafikan yang telah Ayahanda berikan ketika Ayahanda memimpin negara, itu di other siide of Tun Mahathir. Tetapi the other side of Mahathir yang lagi satu membuat mereka rasa jelek dan ada kala sudah sampai ke tahap yang agak merimaskan.

5. Ayahanda mahukan perubahan, tetapi Ayahanda sendiri yang tidak berubah , sudah hampir seminggu perubahan kepimpin berlaku , Ayahanda tidak berubah barangan sehari pun. Bukti kecilnya , kita gagal didalam dua pilihan raya baru- baru ini, bukan saya mahu kata yang kita kalah kerana Ayahanda, yang ingin saya katakan adalah kehadiran Ayahanda menyokong kerajaan baru tidak merubah kan apa-apa. Ini bermakna Ayahanda tidaklah istemewa sangat dalam senario politik morden ini, Ayahanda sudah tidak relevan lagi. Rakyat sudah bosan, hari ini Ayahanda keluar parti , lepas tu masuk balik, mana tanggungjawab dan kasih sayang Ayahanda kepada parti . Bagi saya Ayahanda lari dari parti kerana tewas dengan kesabaran Pak Lah.

6. Memang betul Mukhriz tidak berkecimpung dalam politik sewaktu Ayahanda menjadi PM , tetapi Mukhriz tidak pula tidak diberikan keistimewaan dalam perniagaan, anak-anak Ayahanda semuanya mendapat keistimewaan sebagai anak Perdana Menteri, buat apa mahu berpolitik , lebih baik berniaga. Mukhzani adalah di antara 40 orang yang terkaya di Malaysia. Mukhriz kerana kini berkecimpung dalam politik tidaklah pula dapat kita trace kekayaan beliau, pasti mereka ini kaya raya. Inilah yang selalu Ayahanda ulangi , anak saya tidak dibenarkan berpolitik ketika saya memerintah, Apa salahnya jika mereka berpolitik , as long mereka tahu asas perjuangan. tetapi politik bukanlah sesuatu yang digemari oleh anak-anak Ayahanda.

7. Pak Lah sudah bersara, mungkin tidak lama lagi jambatan bengkok akan disambung kembali, kita tunggu saja dan lihat. Saya tak pasti tapi saya rasa mungkin. UMNO perlukan perubahan , jika UMNO tidak berubah maka UMNO akan diubah , jika UMNO mahu berubah tapi UMNO dipaksa berubah cara Ayahanda , tak ada maknalah perubahan itu, Ayahanda juga perlu berubah. Marilah kita sama-sama berubah. Kami sudah letih , kami sudah bosan , bergaduh sesama sendiri. Tolonglah Ayahanda.

8. DS Najib patut diberikan peluang untuk mencari identiti beliau sendiri, DS Najib patut diberikan peluang untuk merubah UMNO. DS Najib tidak patut diberikan bebanan dengan perpecahan sesama ahli parti. DS Najib patut diberikan ruang untuk berfikir sendiri. DS Najib patut diberikan masa dan waktu untuk mencorakkan kepimpinan beliau tanpa gangguan. Tidaklah perlu Ayahanda mencuri limelight dari beliau . Baru 5 hari beliau mengambil pucuk pimpinan , suara Ayahanda hampir sama banyak di dengar dari suara beliau. Sehingga kami kompius , siapa yang mengambil peralihan dari Pak Lah.

9. Biarlah DS Najib tentukan pasal Khairy, Tak payahlah hari hari Ayahanda berikan komen pasal Khairy yang sedikit sebanyak akan mempengaruhi keputusan DS Najib. Perpatah Melayu ada berkata , Kalau betul Ayahanda benci biarlah berpada-pada , kita sesama umat islam. Sedangkan nabi lagi memaafkan. Tak perlulah Ayahanda menghebahkan orang ini rasuah , orang ini tidak baik , orang ini jahat , orang ini baik. Anak aku baik , anak orang jahat , menantu orang tuh jahat , menantu aku baik. Tidak ada sesiapa yang sempurna di dunia ini dan tuah kini membayar secara tunai. Takut nanti tuhan itu terbalikkan apa yang kita cakapkan .

10.Permintaan kami mudah saja, berihatlah Ayahanda, Tentu Ayahanda letih by now. Ketika Pak Lah sibuk sebagai PM , Ayahanda pun sibuk jua nak menjatuhkan Pak Lah. Pak Lah sudah berundur, beristirehatlah Ayahanda. Cukuplah kita sudah berpecah banyak kali, apa yang akan tinggal dalam UMNO nanti jika ini berterusan. Khairy juga ada penyokong. Kita berpecah pada semangat 46, kita berpecah semasa UMNO baru, ramai yang disingkir. Kita berpecah ketika Keadilan ditubuhkan, kita berpecah unoficial sewaktu kemelut Ayahanda dengan Pak lah, mampukah kita berpecah lagi, Kita ini sebenarnya sudah nazak. Ubat yang paling mujarab dan telah dikompromi olah Pak Lah adalah perubahan. Berubahlah kita.

Akhirkata , saya menyusun jari yang sepuluh, saya sedar siapalah saya mahu meulis kepada Ayahanda tetapi inilah akibat desakan hati dan nurani yang tidak tertahan lagi menunggukan perubahan dalam UMNO. Assalamualaikum.

daripada :
Mawarku Berduri.

http://www.walkdtalk09.blogspot.com

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online