Rabu, 4 Februari 2009

MAKLUMAT DARI SELAT MELAKA POST DAN MALAYSIAKINI

MAKLUMAT DARI SELATMELAKA POST:

ALLAHU AKBAR. ALLAH MAHA BESAR…MERDEKA....PERAK MERDEKA…!!!!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dari Malaysiakini


Due to developments in Perak, we are experiencing high traffic to Malaysiakini.com.

Please try mirror sites:Streamyx users: ENGLISH BM 中文版BN bentuk k'jaan baru PerakFeb 4, 09 3:51pm5:06pm BN mempunyai cukup jumlah Adun untuk membentuk kerajaan baru Perak selepas empat Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) melompat kepadanya secara terbuka dan rasmi hari ini.

Tiga bekas wakil rakyat Pakatan termasuk Adun Jelapang dan juga bekas Timbalan Speaker DUN Perak, Hee Yit Foong akan kekal wakil rakyat bebas tetapi bersama kerajaan BN, kata timbalan perdana menteri.

Datuk Seri Najib Razak berkata beliau akan menghadap Sultan Perak secepat mungkin.

Adun Bota, Datuk Nasaruddin Hashim - yang mengumumkan melompat kepada PKR selama 10 hari - kembali semula kepada Umno.

4:25pm Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi dan Adun Changkat Jering, Mohd Osman Mohd Jailu akan menyertai Umno.

Kedua-duanya kini berada di pejabat timbalan perdana menteri.

Datuk Seri Najib Razak memanggil semua Adun dan ahli parlimen BN sebelum mengadakan sidang akhbar khasnya jam 4 petang ini.

Adun Bota, Datuk Nasaruddin Hashim - yang mengumumkan melompat kepada PKR selama 10 hari - juga kelihatan di pejabat timbalan presiden Umno itu.

Adun Jelapang dan juga bekas Timbalan Speaker DUN Perak, Hee Yit Foong kelihatan di Putrajaya.

3.52pm Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak dijangka akan dibubarkan dalam masa terdekat jika Sultan memberikan perkenan kepada kerajaan Pakatan Rakyat itu untuk memanggil pilihanraya negeri secara mengejut.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin kelihatan masuk Istana Kinta di Ipoh jam 3.50 petang untuk menghadap Sultan Perak.

kemaskini 3:25pm Menteri Besar Perak, Datuk Mohd Nizar Jamaluddin dalam sidang medianya tadi memaklumkan Adun Bota, Datuk Nasaruddin Hashim "diculik". test

5 Comments:

Panglima Perang Cyber said...

Salam..

Syabas...

kita telah menang melawan dap pkr pas di perak..

syabas semua warga BPN..

mari tingkatkan usaha dan bersyukur masih ada sinar untuk kita..

Hadiah bermakna untuk DYMM Sultan Perak sempena Ulangtahun Baginda hari ini.

Salam...

Tanpa Nama said...

MERDEKA .. MERDEKA... MERDEKA PERAK DARI KUASA MONOPOLI NGEH YANG MEMANG BANYAK SONGEH!! NGEH BOLEH BLAH!!

Tai said...

Banyakan bersyukur. Tuhan beri kemenangan supaya kita lebih banyak mendekatkan diri padanya. Ingat no? Perjuangan dan perjalanan masih jauh lagi.

Anak Perelih said...

Orang UMNO bersyukur dan mendekatkan diri padanya???? celebrate di Karaoke ada le.....

Mohammad Roslan said...

Salam,
Rakyat Perak perlu memahami konsep kerajaan Negeri "Goverment is not the solution to our problems".Tetapi oleh kerana kebanyakan rakyat di negara ini mementingkan diri dengan bersoal "apa kerajaan buat untuk aku?Bukankah yang harus bertanya "Apakah sumbangan aku pada negara? lebih elok.Senorio politik sentiasa berubah tetapi kalau kita sendiri tak berubah mengikut peredaran masa inilah akibatnya berlaku di Negeri perak..rakyat perak telah terlanjur dalam pemilihan wakil mereka Pada PR12...akibatnya kerajaan negeri lumpuh dengan kelibat Kerajaan yang diasaskan oleh Pakatan rakyat yang selama ini asyik membangkang apa saja kerajaan terdahulu buat dan diberi peluang menguruskan negeri telah gagal.Exco pakatan rakyat seolah-olah seperti penuntut sekolah menengah yang sentiasa menuding jari siapa yang salah dan siapa yang lemah..sepatutnya exco Perak menonton siri kartu yang amat diminati oleh cucu Mamak "wonderpet"..berkerjasama...sentiasa berkerjasama kita akan berjaya.bagi bakal Menteri Besar Perak atau pun bakal exco Negeri Perak tontonlah siri kartun "wonderpet" kegemaran cucu Mamak itu kalau nak berjaya mengurus negeri ini.Mungkin bakal pemilihan exco Negeri kali ini akan mengalami "screening" yang halusi oleh pihak istana.YM Tuangku untuk pengetahuan adalah seorang yang pernah memegang jawatan Hakim Negara dan seorang Raja yang amat dihormati di negara ini dan Luar negara.Pakatan rakyat sebenarnya telah mengecewakan Baginda Sultan dan juga keseluruhan Rakyat Negeri Perak..yang amat memalukan dalam sejarah politik Negara ini!.Semoga peristiwa ini menjadi sempadan untuk Kerajaan Baru Perak yang hanya mempunyai dua tahun membuktikan keupayaan mereka pada rakyat jelata Perak!.janganlah berseronok tapi mulakanlah sejarah baru dengan penuh amanah dan jujur untuk berkhidmat untuk rakyat.Wassalam.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online