Khamis, 22 Januari 2009

PERANG DITERUSKAN

INI KOMEN MANJUNGMALI (OLD SOJAR) YANG DIPUNGUT DARI TONG SAMPAH;

Lord Cromer, Wakil Tanah Jajahan British di Mesir telah menulis sebuah buku yang bertajuk "Modern Egypt" yang diterbitkan dalam tahun 1908 di New York oleh Macmillan Co. Lord Cromer adalah seorang yang cukup anti kepada Islam. Setiap dasar yang dibuatnya adalah bertujuan untuk menghancurkan Islam. Dalam buku itu antara lain menyebut ;1. British tidak akan memberikan kemerdekaan kepada mana-mana tanah jajahannya selagi belum dipastikan ada kumpulan atau puak yang akan meneruskan dasar dan sistem pemerintahan British di bekas tanah jajahan itu nanti. 2. British tidak akan mengizinkan apa-apa sistem atau dasar selain dari sistem British yang telah mereka aturkan untuk dilaksanakan di bekas tanah jajahannya itu.3. Untuk menegakkan negara Islam walau barang satu minit, adalah tidak akan dibenarkan sama sekali.Malaysia adalah salah sebuah dari negara bekas tanah jajahan British. UMNO,MCA dan MIC telah dikenal pasti oleh British, sebagai kumpulan yang boleh dipercayai untuk meneruskan dasar-dasar pemerintahan British di negara ini.Mereka telah digabungkan dalam satu pakatan yang dinamakan Parti Perikatan. Kemudian parti itu telah ditukar nama kepada Barisan Nasional (BN). Walaupun nama parti itu telah ditukar dan negara telah 50 tahun lebih bebas dari penjajahan British dan diperintah oleh anak tempatan, tetapi sistem pemerintahan British tetap dipertahankan oleh Barisan Nasional yang dikepalai oleh UMNO.Mana-mana puak atau kumpulan yang mahu menegakkan negara Islam di negara ini, UMNO akan menentangnya habis-habisan. Mereka tidak akan teragak-agak untuk memeranginya hatta keperingkat membunuh sekali pun, seperti mana yang berlaku di Memali.Sebab itu kita lihat kumpulan yang paling ramai yang disumbatkan dalam tahanan ISA, adalah kumpulan-kumpulan yang mempejuangkan Islam.Oleh itu sebagai orang Islam yang cintakan agamanya, menjatuhkan UMNO ini adalah satu kewajipan. Bagi pengundi-pengundi di Kuala Terengganu yang terdiri dari 88% umat Islam, harus melaksanakan tanggungjawab anda sebagai seorang Islam.Kita menentang UMNO bukan kerana namanya UMNO tetapi kerana UMNO adalah merupakan tali barut British yang masih kekal hingga kehari ini. Sekian.....


JAWAPAN KEPADA MANJUNGMALI (OLD SIJAR)

OII… OLD SOJAR...MANJUNGMALI.APA YANG KAU SEBARKAN NI, MANA TONG SAMPAH KAU PUNGUT ARTIKEL TU....KAU COPY DAN PASTE KAT SINI PULA.

SEBENARNYA NEGARA NI DAH PUN MELAKSANAKAN HUKUM-HUKUM SYARIAH ISLAM YANG SEPATUTNYA IAITU MUAMALATNYA..MUNAKAHATNYA…KECUALI SEBAHAGIAN HUKUM JINAYAT HUDUD DAN QISAS YANG MASIH TERTANGGUH. HA..KAU JANGAN KATA PULA TAK BOLEH DITANGGUHKAN KERANA TOK GURU KAU SENDIRI PUN KATA HUKUM TERSEBUT DITANGGUHKAN DULU DINEGERI-NEGERI PEMERINTAHANNYA.

CUBA KAU FIKIR APA SUMPAH KERAMAT KEPEWIRAAN YANG TELAH KAU LAFAZKAN SEMASA KAU MASUK PERKHIDMATAN TENTERA DULU. CUBA KAU INGAT BAIK-BAIK...HAHAHA...BUKANKAH SALAH SATUNYA KAU TELAH BERSUMPAH AKAN MEMPERTAHAN KEMERDEKAAN YANG TELAH DICAPAI OLEH NEGARA INI. LEPAS SUMPAH TU KAU COP SEPULUH JARI TANDA SETUJU SEPENUHNYA DAN COP JARI KAU TU TENTU MASIH TERSIMPAN LAGI DIARKIB TENTERA. MAKANYA KAU PUN MENERUSKAN PERJUANGAN MEMPERTAHAN NEGARA DAN AGAMA INI SELAMA 21 TAHUN.JADI SELAMA 21 TAHUN KAU PERNAH MEMPERTAHANKAN KEMERDEKAAN..MEMPERTAHAN AGAMA...MEMPERTAHANKAN BANGSA...MEMPERTAHAN PERLEMBAGAAN..MEMPERTAHAN INSTITUSI BERAJA...MEMPERTAHANKAN DEMOKRASI...SEKARANG NI KAU PULA YANG DAH MELANGGAR SUMPAH KAU KAU JADI PENGKIANAT..PATUT KAU JADI SASAU MACAM TAK BETUL AJE.

HA..HA..HA..KINI KAU LUPA...YA LUPA IBARAT LUPANYA SEORANG BAYI TENTANG JANJI-JANJINYA DI ALAM LAHUT. JADINYA APAKAH KONKLUSINYA BAHAWA SELAMA 21 TAHUN KAU BERKHIDMAT DIDALAM TENTERA TU KERANA ITU HANYA SEBAGAI SUMBER REZEKI BUAT KAU...KAU BERKHIDMAT KERANA UNTUK MENYAMBUNG SURVIVAL HIDUP..UNTUK HANYA MENDAPAT GAJI. JADI APAKAH PERKHIDMATAN KAU SELAMA 21 TAHUN TANPA PENGISIAN HANYA UNTUK PENGISIAN PERUT SAHAJA BOLEH KAU BANGGAKAN.KENAPA SEKARANG SEMAKIN KAU TUA SEMAKIN PERLUPA PULA KAU..KURANG AKAI FIKIRAN KAU..MAKIN KEANAK-ANAKAN..KURANG CERDAS..NYAYOK MUNGKIN.APA KAH TARBIAH DOKTRINASASI YANG DIANJURKAN OLEH PARTAI SESAT KAU TU YANG MEMBUATKAN KAU BERUBAH SEDEMIKIAN RUPA. TARBIAH BERUNSUR DOKTRINASASI YANG MENGUBAH PEMIKIRAN DAN MENCUCI MENTAL SESAORANG SEHINGGA TERLUPA MEREKA BAHAWA NEGARA INI TELAH PUN LAMA BERANSUR-ANSUR MENGAMALKAN KONSEP-KONSEP KEISLAMAN.

JADI JANGANLAH KAU TERLALU PERCAYAKAN KATA-KATA RACUN DARI TOK-TOK GURUTI GILER SASAU KAU TU…YANG SENANG-SENANG SAHAJA HENDAK MENGELUARKAN FATWA POLITIK SONSANG LAGI MENYESATKAN TENTANG KONONNYA WAJIB MENJATUHKAN UMNO…MASUK SYORGA MENYOKONG PARTAI PARTAI PAIH….DAPAT PAHALA MENGUNDI PAIH. AKU SYORKAN KAU SURUH AJE TOK-TOK GURU GILER KAU KELUARKAN FATWA HALAL MEMERANGI UMNO NI…SENANG AKU TAK TERAGAK-AGAK NAK SUNGKIT KAU SEMUA..TAK KIRA ADEK BERADIK KE…SAUDARA KE…KAWAN KE…THEN BARU PUAS HATI KAU.

JADI BETUL-BETUL BUSUK KAU ORANG NI..KERANA IDEOLOGI POLITIK SONGSANG KAU SEMUA…SENANG-SENANG NAK KELUARKAN HUKUM YANG LEBIH CENDERUNG MEMECAHBELAHKAN ISLAM MEMPORAK-PERANDAKAN UMMAH..NI..AKU NAK BAGI TAHU..TAK ADA ORANG ISLAM YANG TAK MAHUKAN HUKUM-HUKUM ISLAM DILAKSANAKAN DAN AKU YAKIN SEKIRANYA PIHAK KERAJAAN HENDAK MELAKSANAKAN IANYA TENTU TIADA BANTAHAN DARI PIHAK BRITISH, MAU PUN ISRAEL MAU PUN AMERIKA…ISH..ISH..ISH..APA KENA MENGENA PULA MEREKA NAK CAMPUR. BUKANKAN NEGARA INI NEGARA BERDAULAT…PUNYAI DASAR-DASAR SENDIRI. TULAH ORANG SURUH BACA DAN FAHAM PERLEMBAGAAN BETUL-BETUL…BACA DASAR-DASAR DAN POLISI KERAJAAN…TAK MAHU…YANG KAU LEBIH SUKA DENGAR CERAMAH BUSUK…SONGSANG…TAHYUB…TOYOL YANG TAK MEMBINA DARI TOK GURU PELIK KAU AJE….MAKA JADILAH KAU TERGOLONG DIDALAM GOLONGAN YANG BENDUL.

YANG MUNGKIN MENJADI HALANGAN UNTUK MELAKSANAKAN HUKUM HUDUD DAN QISAS SEKARANG NI ADALAH KEADAAN DAN IKLIM MASYARAKAT DIMALAYSIA NI…IAITU MASYRAKAT MAJMUK. HA..HA..HA..BUKAN SESENANG ITU MENGATAKAN HUKUM HUDUD BOLEH DILAKSANAKAN DINEGARA INI SEBELUM AYAM BERKOKOK…SEBAGAIMANA YANG PERNAH DINYATAKAN OLEH TOK GURU KAU YANG SEORANG LAGI TU…TOK GURU KENGKANG YANG BUNCIT TAK HABIS-HABIS MEMECAHBELAHKAN UMMAH TU…PADA AKU ITU SEBENARNYA ORANG TUA ISI NERAKA TU DAH NYAYOK. KAH..KAH..KAH..(TAK SALAH…DALAM POLITIK DIBENARKAN MEMAKI..SIAPA KATA TU YE???)

APA PERSEDIAAN YANG PERLU DIADAKAN SEBELUM PERLAKSANAAN HUKUM TERSEBUT…KAU DAN TOK GURU GILER KAU TU DAH SEDIAKAN KE….KAU INGAT NI STAIL TALIBAN KE…BAWA KE STADIUM TEMBAK KAT KEPALA…NII….AKU TAK RASA PUN TOK-TOK GURU KAU TU BENAR-BENAR MAMPU NAK LAKSANAKAN SEGALANYA BERKAITAN HUKUM HUDUD…AKU RASA IANYA HANYA DIJADI RETORIK POLITIK SAHAJA.

BUKANNYA AKU TAK FAHAM..MEREKA PAKSA AGAR KERAJAAN MELAKSANAKAN..BUKAN KAU TAK TAHU IANYA TENTU AKAN MEMBUAT BUKAN ISLAM DIDALAM BN LARI JOIN DAP ATAU KELUAR PARTI. LEPAS TU SENANGLAH KAU ORANG NAK AMBIL ALIH KUASA BILA UMNO KESAORANGAN…JATUH. ITU NIAT KAU ORANG YANG SEBENARNYAKAN….JADI PADA PENDAPAT AKU KAU ORANG NI TERMASUK TOK GURU BAGHAL KELDAI KAU TU SAJA MEMPOLITIKAN HUKUM HUDUD INI HANYA UNTUK MENJATUHKAN UMNO ITU SAHAJA. LAGI PUN AKU TAK YAKIN KAU ORANG AKAN BERJAYA..KERANA SEKIRANYA DIDAPATI SUKAR MELAKSANAKAN MAKA KELUAR PULA FATWA BARU SONGSANG YANG LAIN PULA BAGI MENUTUP KELEMAHAN.

KAU TAK PAYAHLAH NAK MENGUNGKIT KISAH MEMALI PULA…AKU PUN TAHU KISAH TU…AKU TAK MAHU WARIS-WARIS YANG MENINGGAL TU TERASA HATI PULA…TAPI KALAU KAU NAK TAHU…PERISTIWA TU TERJADI BERPUNYA DARI AL-FATWATI SONGSANGI TOK GURUTI –GURUTI TARIKAT AL-JUHMUDIAHI KAU TULAH. KAU INGAT TAK ADA YANG MENYESALI PERBUATAN MEREKA KETIKA ITU KE ? ISH..ISH..JADI KAU DAN KAUM SEMERTABAT KAU NILAH YANG BOLEH DIKATEGORIKAN SEMACAM PENYOKONG AL-MAUNAH DULU TU …KAU BUATLAH…NANTI NANGIS KAU MENYESALI PERBUATAN KAU TU.

NI..SOJAR TUA..TAK PAYAH LAGILAH KAU NAK MENGIYAKAN PARTAI SONGSANG YANG KAU ANUTI TU…AKU GELI HATI LIHAT BARISAN KEPIMPINAN PARTAI SONGSANG KAU TU TERKANCING GIGI APABILA DISERGAH OLEH DAP BERKAITAN PERLAKSANAAN HUDUD. DENGAN DAP PUN KAU ORANG TAK TERDAYA NIKAN PULA PARTAI KAU NAK BERHADAPAN DENGAN SERGAHAN GABUNGAN DAP, MCA, GERAKAN, MIC DAN LAIN-LAINNYA. AKU RASA MASA TU KAU ORANG BUKAN AJE TERKANCING GIGI, MALAH TERKENCING-KENCING SAMBIL BELARI .

7 Comments:

Manjungmari said...

itu hang yang cakap... aku pun boleh tulis macam tu... tapi hakikatnya semua oirang dah tau UMNO tu masih mengekalkan perlembagaan kafir ... lord reid..

Mohammad Roslan said...

Salam abang tuah,
Spesis pencen macam manjung mali memang tak ada akal dan sesuaikan diri dalam masyarakat umum... abg tuah!.Tak hadir kusus penyesuaian di sungai buluh agaknya.Ini bukan salahnya kadangkala mamak sedih dengan soljar-soljar pencen yang seperti Manjung mali.Yes Sir dan baik Tuan dah lumrah dalam Jiwanya.Mungkin dia ini jenis pii dengar ceramah PAS di surau yang digunakan brainwash ahli!.Mamak juga termasuk dalam golongan soljar pencen tapi bezanya selepas tamat perkhidmatan Mamak pii cari makan dan menimba Ilmu di luar negara termasuk negara britain semasa soljar mamak menerima pendidikan ketenteraan dari negara britain.Mamak rasa mamak lebih berhak memberi jawapan kepada manjungmali dari yang lain kerana mungkin satu skot "soldiers of fortune"!!!.

manjung mli tentang buku yang ditulis oleh penulis yang disebutkan tadi adalah berlatar belakangkan oleh negara Mesir yang menghadapi tekanan RadikalIslam terutamanya dari golongan "Jamiat al - Ikhwan al - Muslimeen yang di tubuhkan pada 1928 di Ismailiya,Mesir oleh Syeikh Hassan al - Banna.Perjuangan Beliau adalah menentang sekelurisma dan kembali kepada Islam fundemental.Pergerakan ini juga telah bergerak di Palestin oleh adik Hassan al-Banna - Abdel Rahman al banna.Oleh kerana kerajaan imprelisma penjajah Britain mengamalkan dasar sekulirisma maka pasti ada penentangan dari Penjajah.Perkara ini tidak boleh elakan.Tetapi Islam di Nusantara Melayu tidak pernah mengunjurkan radikalism atau pun kegaganasan.Kenapa?.Proses peralihan Islamasi di Nusantara berlaku dengan masyarakat yang telah mengalami proses peradan dunia yang terbesar ia itu Agam Hindu dan Juga agama Budha.Kedua-dua agama kuno ini telah membentukan masyarakat pada masa itu ideal dalam sosial kebudayan dan politik.ciri-ciri kehebatan ini tidak terdapat pada kebanyakan negara timur tengah sebelum memeluk Islam.Tetapi Kebudayaan melayu di Nusantara Melayu yang telah ditapis berperingkat-peringkat mewujudkan satu sistem masyarakat yang begitu unik dan tinggi akhlaknya dibandingkan dengan bangsa-bangsa lain didunia ini.Kita perhatikan kebudayaan Melayu yang begitu unik yang mempunyai ciri-ciri falsafah murni kebudayaan India,China,Arab,dan akhir sekali Barat.Apabila Bangsa Melayu akhirnya menerima Islam sebagai agama mereka maka jadi kesempurnaan sosio-budaya Bangsa melayu ini.Ini berbedza dengan Bangsa arab atau pun lain-lain yang beragama Islam.Contohnya Kebudayaan Cina Islam di negara Cina lihat kebudayaan mereka cuma beridentitikan Islam Cina..di India kebudayaan hanya beridentitikan kebudayaan Islam India cuma beridentitikan India yang masih memakai sari dan dooty.Tetapi di Nusantara Melayu lihatlah ketinggian akhlak kebudayaan ini.Dengan inilah rakyat dari India atau china ataupun orang barat yang berkahwin dengan wanita Nusantara Melayu lebih senang dengan kebudaayan Melayu dari kebudayaan arab sendiri.Islam adalah agama addin dan untuk seluruh manusia ia tidak diciptakan untuk kaum arab saja.Pokok pangkal Kefahaman Islam adalah Kesejateraan untuk Manusia.Allah turunkan nabi dari golongan Arab adalah memberi pelajaran secukup untuk kaum itu dan juga umat manusia.Orang Arab ini degil orangnya bukan macam orang Melayu dengar kata dan nasihat.Kemuliaan seorang Insan adalah pada Imanya bukan pada pakaian atau pun bangsanya atau kebudayaannya.Sekiranya sistem yang diamalkan oleh kerajaan pemerintah memberi kesejateraan untuk rakyatnya dari kalangan islam atau pun kafir apalah salahnya dengan sistem yang ada sekarang?.Cuma yang halal itu jangan diharamkan, yang haram pulak jangan dihalalkan.Sekiranya negara ini kucar kacir dengan sistem pemerintahan yang di syorkan oleh parti Islam yang lebih Islamik itu dijadikan sandaran dan negara menjadi kucar kacir seperti di Pakistan,Afganistan atau pun Negara-negara islam di Afrika adakah nilai-nilai Islam itu menjamin kesejateraan Ummahnya?.Cuba Fikirkan!.

Didunia ini selepas 1400 tahun tidak ada kerajaan islam yang sebenarnya.Kita perlu akui ini.Berbagai-bagai jenis negara islam terdapat didunia ini.Ada yang Liberal demokratik,ada yang pemerintahan authokrasi,ada yang republik,ada yang negara fuedal (beraja)dan ada juga jenis campur adukan aliran barat (Turki)ada yang penyokong wahabism atau pun salafism.Jadi satu pun jenis pemerintahan Islam yang sebenar-benarnaya.Ikut baca dengan pengalaman memerintah du faktur yang berlainan.Pemimpin pas cuma boleh buat andaian tetapi belum lagi di medan yang sebenar.Apakah pengalaman memerintah negara Pas boleh dibanggakan..ambil sajalah contoh kerajaan Negeri kelantan.Kenapa negeri ini jadi begini?.Niscaya kamu di PAS kata apa kurangnya?.Kurangnya banyak sekira kita nak Pas memerintah kita kena adalakan sample atau model pemerintahan.Apabila model atau blue print tatacara pemerintahan Islam ada depan mata ramai yang Islam dan Bukan islam akan pada pemerinthan Islam ala Pas!.Di sini kita sebutkan pemerintahan islam Pas bukan Islam!.Kamu mesti faham UMNO bukan menolak cadangan negara islam tetapi mohon masa.Sebagai parti hegamoni UMNO ada tanggung jawab pada sekian rakyat yang Islam dan Bukan Islam.Bukan seperti Pas hanya sebuah parti pembangkang dan kenegerian mereka boleh usulkan apa saja.Kita tidak boleh kejutkan rakyat dengan slongan "negara Islam"...sebagai parti pemerintah UMNO mempunyai tanggung jawab pada rakyat Islam dan Bukan Islam yang terutamanya mengikut perlembagaan negara ia itu undang-undang negara tubuh negara.Kita dalam penjajahan tiada kuasa menentukan apa jua syarat-syarat kecuali kita menerima kembali dengan darah pejuang.Apakah parti PAS yang bersuara besar sekarang sunyi dan senyap pada penjajah apabila parti ini diharamkan oleh British dan berkoyon ahli parti Pas menjadi ahli parti UMNO.Dan selepas merdeka keluar semula masuk semula.Mana perginya jiwa juang pada masa itu kecut..agaknya dengan British.Kerajaan UMNO yang PAS tuduh bermacam-macam inilah bersikap amat toleransi terhadap parti Pas..yang kebanyakan berpelajaran dari Timur Tengah yang meresapi ajaran Hassan Al-Banna.Apakah kerajaan mesir bertoleransi macam UMNO yang dikutuk oleh kaum Pas.Bukankah kebanyakan pemimpin jamiyat al-ikhwan al- Muslimin ditangkap atau pun dibunuh oleh kerajaan islam Mesir?.Atau pun resapnya dalam pas ideologi Khomeinism atau waliyat al-faqih?.

Banci polirasi agama di semenanjung malaysia
Islam 1980 - 52.9%
2000 - 60.4%
Bandingkan polirasi agama di mesir

Islam 2000 - 98.2%

maka fahamilah natijahnya negara Islam yang disyorkan oleh parti Pas.

Islam adalah agama rasmi lebih dari 24 negara dunia dan kebanyakan negara-negara ini mengakui negara Islam.Penduduknya lebih 90% penduduk beragama islam ialah Saudi Arabia,Egypt,Iraq,Iran,Pakistan,Bangladesh,Turki dan Indonesia.Adakah pemerintahan negara-negara lebih baik dari negara Kita.Cuba terangkan.Kerajaan yang Bn yang berteraskan UMNO telah membawa dan mengembangkan syiar Islam:

1980 - Pusat Islam ditubuhkan.
1982 - Penerapan Nilai-nilai Islam dalam Pemerintahan.
1983 - Universiti Antara bangsa islam.
1984 - Bank Islam.
1985 - Insurance islam.
1985 - Insititute kajian Dasar.

TDM - Penerapan Nilai-nilai Islam.
DSAI - Islam Madani
AAB - Islam Hadari (dalam muktamar May 2002 Allahyarham Ust.Fadzil ingin mempertengahkan Islam Madani dan Islam Hadari dalam memorandum pemerintahan Islam dalam abad ke-21,tetapi beliau belum sempat melaksanakanya..tetapi apabila Pak lah laksanakan islam hadari ia menjadi bahan ketawa bagi Pemimpin Pas terutama Naib Presiden semasa Allahyarham Ust.Fazil..TG Hadi...bagilah perangai pemimpin PAS apabila sahaja UMNO melaksanakan apa saja permintaan Pas mereka akan tukar selera dengan slongan baru...Hukum Hudud...apabil UMNO laksanakan Hukum Hudud apa pulak slongan baru Pas...sebenarnay pemimpin PAS hanya bertopengkan Islam untuk ketagih kekuasaan...ingin berkuasa bukan ingin berjuang untuk agama...)

Wassalam.

Taminsari said...

Salam Tuah..

Bukan ke PAS sekarang talibarut DAP !!!

Tanpa Nama said...

Alhamdulillah umno rupernya bukan tanak laksana islam,cuma mohon masa.
Tapi logik ke statement tuh kalau dilihat dengan cara pemimpin UMNO sekarang.Cam kurang islamik jek.Contradik sungguh.Paklah n isteri mau laksana islam??Najib n Rosmah nak laksana Islam.Kalau Mad Taib gua percaya.KJ paling gua percayalah.hahahahaha

Kalau boleh buang la dulu mana2 pimpinan korang yg corrupt tuh baru sembang nak laksana islam.Saya nak sangat org2 berilmu cam mamak penang jd pemimpin sbb niat dah tentu baik.Kalau Mamak Penang jd PM saya tuntut teruskan perjuangan Islam anda

Tanpa Nama said...

Lagi satu abg tuah...tak payah la pertikai keje manjungmari camtuh.Die berkhidmat untuk rakyat jek.Bukan untuk UMNO pon.Lagi pon UMNO tuh parti jek kot rase nyer?Ker dalam sumpah die ada sebut nama UMNO.saya pon tatau bukan askar pon.Ker UMNO = Kerajaan?patut la time pilihanraya selamber pakai jentera kerajaan.sama rupernyer..hehe.melawak jek,jgn marah.
So ape salah nya kalau die tentang UMNO sebagai parti politik?Jangan la buat die cam menderhaka pada negara pulak.

Tanpa Nama said...

Dalam sumpahnya ada sebut yg diPertuan Agong dan Pelembagaan Malaysia...

Yang Tuah terusik kerana dia menyanggah PERLEMBAGAAN dan KEMERDEKAAN yg pernah manjungmali pertahankan dan dukung selama 21 tahun tu.

Jadi dimana letaknya prinsip manjungmali sebenarnya?

abangtuah

Ali Abdullah said...

Salam Abangtuah,

Perlembagaan Malaysia itu manjungmali tak dokong dah. Dia dah peluk perlembagaan ala kaafirun Pakatan Rakyat. Pastinya orang islam kerajaan PR ni buta sebab tak nampak yang DAP itu menentang apa sahaja pentadbiran yang berkonsepkan islam. PKR pula nak meliberalkan islam. PAS pula nak eksploitasikan kebolehan beragamanya untuk buat macam-macam fatwa pelik yang menyokong parti. Itulah wajah generasi yang nak membimbing negara ke arah kehancuran..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online