Jumaat, 20 Februari 2009

SPRM KINI SEMAKIN HEBAT

SYABAS DAN TAHNIAH…MEMANG TELUS DAN BERWIBAWA SURUHANJAYA PENCEGAHAN RASUAH (SPRM). DULUNYA BERNAMA BADAN PENCEGAHAN RASUAH (BPR)

KITA SEMUA PERLU BERTERIMA KASIH KEPADA PUAK JUAK PAKATAN RANAP YANG BERSUNGGUH BERTEMPIK..MENJERIT SAMPAI NAK TERCABUT ANAK TEKAK MEREKA AGAR BPR MENJADI SATU ENTITI BEBAS BERDIRI, BERSTATUSKAN SURUHANJAYA. WELL…KINI MEREKA SENDIRI DAH DAPAT MELIHAT HASILNYA KAHKAHKAHKAH…..

KETELUSAN BPR KE ATAU SPRM KE….DARI DULU SEHINGGA KINI TIDAK DAPAT LAGI DISANGKAL ATAU DINAFIKAN. MEREKA AKAN MENYIASAT DAN SETERUSNYA MENDAKWA SESIAPA SAHAJA YANG MELAKUKAN KESALAHAN RASUAH DAN MENYALAH GUNAKAN KUASA TANPA MENGIRA STATUS…KEDUDUKAN …PANGKAT…ATAU IDELOGI.

PANAZZZZ!!…TERKINI APA YANG PENULIS DENGAR DALAM TV DAN TERBACA… DIBERITAKAN MB SILANGOR KHATIB IBRAHIM JUGA TELAH DISIASAT BERKAITAN TUDUHAN MENYALAH GUNAKAN KUASA. TERDENGAR JUGA SPRM DAH DAPAT BUKTI KUKUH DAN KES INI TELAH PUN DIMAJUKAN KEPADA PEGUAM NEGARA. AIKKK.. DALAM KEMERDUAN SUARA SERAK-SERAK BASAHNYA BELIAU JUGA TAK TERLEPAS DARI DISIASAT. TELUS DAN HEBAT JUGA SURUHANJAYA PENCEGAHAN RASUAH NEGARA KITA..TAK BEGITU MB.?

ITULAH MB….ORANG DAH SEDIAKAN KERETA PERDANA EXSEKITIF FREE..KENAPA TAK SUKA GUNA KERETA BUATAN MALAYSIA..BUKANKAH KERETA PROTON PERDANA TU BANYAK CIRI-CIRI KESELAMATANNYA..HIKHIKHIK…

OH YE LUPA PULA KEPADA MR TAMBI DARI PERAK TU…APA YANG PENULIS DENGAR DI BERITA TV…DIA JUGA AKAN DISIASAT.

ITULAH TAMBI…KENAPA BUAT BEGITU PADA MB LANTIKAN DYMM SULTAN SERTA EXCONYA. WELL…SUKA HATI YOU LAH…SAYA TARAK MAHU KOMEN LAGI…YOU BUAT YOU TANGGUNG SENDIRILAH…CUMA SAYA MAHU KASI TAHU MELAYU PUNYA RAJA ADA BANYAK BUSAR PUNYA DAULAT YOU KNOW…!

PADA PENDAPAT PENULIS INI SEMUA TERJADI KERANA DOSA DURHAKA KEPADA DYMM SULTAN PERAK IAITU ULIL AMRI YANG ADIL DAN SAKSAMA. TAK SATU-SATU BALA DAH TURUN KEPADA PAKATAN RANAP. SEBENARNYA MEREKA TAK MEMAHAMI BUKAN SEBARANGAN ORANG YANG LAYAK MEMAKAI GELARAN SULTAN DAN SHAH…HANYA MEREKA YANG KENAL AKAN JATI DIRI MELAYU DAN BAPA MELAYU AKAN MEMAHAMINYA.

JADI NASIHAT PENULIS PADA SESIAPA YANG TERASA TELAH MELAKUKAN PENDUHAKAAN MAKA BERTAUBATLAH SEGERA..MOHON AMPUN SECEPAT MUNGKIN SEBELUM TIBA ZAMAN KERUNTUHAN....

14 Comments:

Tanpa Nama said...

well hebat sangat sultan lu tu bro, nanti lu pesan aje suruh beliau bacakan talkin kalau tiba ajal lu nanti....hehehe (p/s: kebanyakan Raja2 melayu dah tak ikut ajaran islam, suka minum arak dan bermaksiat membazir..lu fikirlah bro!)

Sham_bilal said...

Aku x taulah Tuah kenapa org kita selalu berfikiran negetif.Dahlah g2, rasional pun x de. Bahasa yg digunakan pun x sopan langsung...aku rasa depa nie, malaikat kut. Sampai identity pun takut nak bagi tau. Macam baling batu sorok tangan....isyh....isyh

Tai said...

Alahai encik, mana depa nak mintak ampun? Depa tu kan ego kuat?

Mohammad Roslan said...

Salam,
Apa yang MB buat itu memang baginya tak ada kena mengena dengan rasuah tapi dia lupa duit yang dipakai ini duit rakyat...dulu jadi CEO syarikat lain lah..tak kira duit siapa hantam dulu..pemegang saham jadi mangsa.Siapa boleh tanya mereka?..sekarang siaplah kau orang..bukan senang nak jaga amanah rakyat..senang lagi jaga syarikat.Pengurusan syarikat dan pengurusan kerajaan lain pak Habib..gagaplah dia kat mahkamah nanti..ha!ha!...ini lembu +kereta punya cerita lebih baik pakai Lembu kereta lagi senang..tak payah pakai minyak..tai lumba buat baja..kencing lembu dibotolkan..kalau tak ada driver panggil singh kat utara jadi driver.keranasudah kecik-kecik jaga lembu.anwar tak boleh..lembu takut nak tarik kereta.punggung menghadap drebar..mana boleh tahan.ha!ha!ha!..baru tau siapa SPRM kata kat parlimen depa makan gaji butakan....siapa yang buta sekarang..buta hatilah kau orang...PKR.

Tanpa Nama said...

Setakat lembu , Lexus guna SPRM. PDRM tak payah buat lawak bodoh le ...nak jatuh kan Khald.......orang Selangor dah tahu auta UMNO... nak rampas telus kempunan.

Kena bagi pro sikit bro.

Hangpa cari 2 -5 orang macam Saiful Albontot cantik kalau dapat DNA Khalid....

Macamana langkah seterus....tunggu

Hangpa jangan suruh Tuan lembu buat report polis , lembu-lembu belaan mereka kena liwat oleh Khalid.

sudah le, nanti kena hambat dengan polis

Kena Pro bro jangan buat lawak bodoh.

Mohammad Roslan said...

Salam TokMudim...

Ha!ha!...politik..politik..payah...nak bagi komen pro..kalau kes pro oklah..ini mcm cerita ibubapa gunakan khidmat klinik atau khidmat Tok Mudim..Kalau nak pro guna Klinik tapi bayaran mahal sikit..kalau ceritanya tak mahal bagaimana nak guna komen pro...he!he!!lain kali jelah ya!!!wassalam.

Tanpa Nama said...

sekarang ni dah makin ramai puak2 muda komunis baru yg dah tak ada dihutan dan banyak yg berkeliaran di blog2 yg menyokong perjuangan komunis dap syabas org mudaaa nanti dah terantok baru la nak tergadahh yg paling malang mak ayah nya kerana membesokan komunis muda ni sehingalah 51 tahun merdeka

Laksamana Sunan said...

salam,buat malu jer lu guna tuah.Lu ni layak di panggil komunis.derhaka pada sultaan lu kecoh,derhaka pada Allah? lu bole tutup sebelah mata.Lu dengan penyokong lu memang buta hati lar bro,buat malu lu jadi orang Islam,lebih baik lu jadi Yahudi Laknatullah!!! Sebenarnya Umno lu lah penjahanam bangsa melayu itu sendiri...lu memang bodoh baralllll...

Bro Jinggo said...

hilux !!! Sapa saudara mahu hukum abg tuah!!! saya bangga dengan org yang bernama Tuah ini..

Mulia sanggatkah diri saudara hilux? saudara sudah lupakah Syurga neraka kententuan ilahi bukan ditangan saudara!!! Insaflah!!!

Kami berdiri TEGUH bersama Tuanku!!!

Salam Perjuangan

AbgTuah said...

SALAM BRO..

TERIMA KASIH DIATAS KUNJUNGAN DAN SOKONGAN ...

Tanpa Nama said...

Sayang kehebatan SPRM kat PR je, kenape tak kat BN? Scorpene, Eurocopter, Altantuya, Balkis, jam ROLEX Toyol, dsbnya!

AbgTuah said...

Sayang kehebatan SPRM kat PR je, kenape tak kat BN? Scorpene, Eurocopter, Altantuya, Balkis, jam ROLEX Toyol, dsbnya!

TOMGGONG BETUL KAU NIH..

SCORPENE - MANA BUKTINYA

EUROCOPTER - BADAN PENYIASAT YG TERDIRI DARI PERBAGAI PARTI YG KATA TELUS

ALTANTUYA - BELUM SELESAI BICARA

BALKIS - TARAK KES..

KAU NIH KAN BETUL-BETUL ISI NERAKALAH..

MAIN TUDUH AJE..

YG KASITAH GADANG SANGKUT TU TAK TELUS LAGI KE BPN..ATAU SPRM..

WOII BALIK SEKOLAH SEMULALAH..OTAK TAK CUKUP ZAT BETUL KAU NI

Tanpa Nama said...

Setakat gunakan isu lembu untuk jatuh MB Khalid adalah tidak professional . Apabila SPRM dapat memberi kerja-sama, isu-isu yang lebih besar perlu dicipta. Kalau di PERAK dua Exco didakwa rasuah untuk projek 180 juta, tak kan isu lembu untuk taraf MB ni, sekurang- kurangnya projek bernilai berbillion , baru rakyat Selangor buka mata , kalau setakat lembu, ia akan jadi bahan ketawa rakyat selangor.

Untuk jatuhkan MB Khalid, tidak susah sangat kena perancangan yang teliti, tak payah guna lembu , Macam ni…..

Menguguhkan hubungan dengan Sultan Selangor
Ada saja isu Sultan, adakan perhimpunan atau perarakan besar-besaran. Panggil seluruh rakyat Selangor dengan penginapan percuma satu malam berserta tshirt kuning percuma pasti sokongan padu. Isu di Perak, adalah peluang baik untuk menunjukkan taat setia rakyat Selangor.

Sejarah membuktikan setakat tuduhan kes rasuah atau kes salah guna kuasa adalah tidak memadai untuk menjatuhkan seorang pemimpin, kena tambah dengan kes yang memalukan seperti liwat seperti yang berlaku kepada Anwar Aljuburi. Khir Toyo boleh belajar dari mereka yang terlibat dengan kes itu mereka yang dekat nak mampus tapi tak mampus mampus lagi. Bagaimana nak junjung tilam…bagaimana media digunakan ..ni semua Khir Toyo kena belajar.

Seterusnya cari lah jambu-jambu yang seangkatan dengan Saiful Albontot, sekurang-kurang tiga orang, suruh mereka buat tuduhan liwat terhadap Khalid. Untuk bukti , terjah bontot jambu-jambu ni tapi jangan sampai tertinggal DNA dalam bontot jambu-jambu ni. Nanti terpaksa buang kes sebab lebih dari satu DNA, naya bontot-bontot jambu-jambu ni. Seterusnya pandai-pandai le hang Toyo.

Ingat Jambu bukan Lembu. Baru le syiok memblog.

Tanpa Nama said...

Tuah,
Sayang sekali Pak Lah buat SPRM, niat nak tingkat integriti, pengerusi nya aku rasa patut diganti, apa hal anaknya kena tangkap seludup porno kanak kanak kat australia, lepas tu Mas tak ambil tindakan. satu kes yang mengharukan. cari orang lain yang bersih, diri sendiri dan keluarga

Navy pencen

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online